Filmtips

Startat av Clifford, oktober 06, 2008, 02.01

Föregående ämne - Nästa ämne

Getsen

Jag gillade alla x-menfilmerna, har för mig att jag älskade tvåan till och med. Fast när jag tänker efter så var ju ettan bäst. Sabretooth var ju med!!

Spiderman var mest bara B från början så jag skippade del två och tre och blir det en fyra så borde David Lynch göra den så det inte blir nåt publikfrieri eller onödiga förenklingar av handling eller karaktärer :D

Det är en lite knepig balans det där med hur mycket man borde ändra då en historia då den ska översättas till film. X-men tog sig många friheter men tjänade väl kanske på det genom att ha med karaktärer som finns med i serien idag, inte det ursprungsgäng som sprang runt på 70-talet eller när det nu var serien kom. Många har dött av och kidsen som ska se den för att filmen ska gå runt skulle nog känna sig lurade kan jag tänka mig.

Hellboy 1 och 2 går ganska mycket i skuggan av serien vad gäller stämning och känsla, och en del karaktärer är ändrade. Ändå är filmerna imho underhållande men saknar större konstnärligt värde. Hade de följt serien hade första filmen bara innehållit Hellboy, Abe, fyra grodmonster, några spöken, ett tentakelmonster och ett sjunkande hus i ett träsk och det hade nog blivit över/blivit tråkigt efter en dryg timme.

Wolverine har en ganska solid story att ta av, men det ska tydligen förekomma vissa ändringar jmfrt med serien även där. Fast jag tror att den blir bra. Sabretooth är ju med.

Och jag läste i senaste Empire att Hugh Jackman gärna (om ettan går bra) gör en tvåa baserad på Frank Millers Wolverine-i-japan-serier. Då blir det dessutom ninjor och då blir det ju dubbelt så bra redan där!! :D
"I've made characters for games you've never heard of, and I've never played!"
"The road to hell is paved with randomly-generated content."
"Chaotic Neutral means never having to say you're sorry."

Getsen

Nu när jag tänker på det så är nog det här den absolut bästa filmadaptionen av en serietidning som någonsin producerats; The Lobo Paramilitary Christmas Special :D

http://www.youtube.com/watch?v=t9ooZYjF0mI
"I've made characters for games you've never heard of, and I've never played!"
"The road to hell is paved with randomly-generated content."
"Chaotic Neutral means never having to say you're sorry."

Martin Larsson

When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Getsen

Fast vi väntar ju nästan mest av allt på http://www.youtube.com/watch?v=2VLA0tg5yI0
"I've made characters for games you've never heard of, and I've never played!"
"The road to hell is paved with randomly-generated content."
"Chaotic Neutral means never having to say you're sorry."

Clifford

Hehe, Punishervideon var ju för härlig!

Titus Pullo med submachineguns, kan ju bara bli bra :D:D

"Thirteeen!"

cracked_open

Måste hålla med om att watchmen är nog den film jag väntar mest på just nu  :wink:
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

Martin Larsson

When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Getsen

http://www.youtube.com/watch?v=p2mmjxLe3ZQ kom väl för typ ett halvårsen eller nåt. fattar inte varför den inte kom på bio i sverige >.>
"I've made characters for games you've never heard of, and I've never played!"
"The road to hell is paved with randomly-generated content."
"Chaotic Neutral means never having to say you're sorry."

Martin Larsson

When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.


Getsen

"I've made characters for games you've never heard of, and I've never played!"
"The road to hell is paved with randomly-generated content."
"Chaotic Neutral means never having to say you're sorry."

Gobbos Spider

Skratta på bara. Det finns kampanjer med liknande handling.
I would never die for my beliefs because I might be wrong.

    Bertrand Russell

Getsen

Lystring, lystring!!

Måndagen den 16/2 fyller jag år och tänkte fira mig själv lite grann genom att gå till Röda Kvarn och se Tropa de Elite, och efter det ta en tur till Bishops för att äta en burger och kanske dricka en öl eller tre. Det skulle kännas lite konstigt att göra något sådant själv, så jag inbjuder härmed alla som vill att hänga på. Det kommer nog inte att bli så sent, men vore trevligt om folk kom :). Hör gärna av er om ni är intresserade, så jag vet om jag måste boka ett bord eller två. Filmen börjar klockan 19.00.

Tropa de Elite
José Padilha. Brasilien, 2007. Från 15 år. 115 min. Atlantic
Neto och Matias är två nyutexaminerade poliser som kastas in i det våldsamma drogkriget på Rio de Janeiros gator. De arbetar för specialstyrkan BOPE vars uppgift är att utrota kriminella; tränade för att döda, snarare än att fånga in och ställa inför rätta. Och snart nog tvingas de själva välja mellan korruption eller ideal.
Verklighetsbaserat, totalrealistiskt actiondrama om våld och politik i dagens Brasilien, från manusförfattaren till hyllade Guds stad.
(Från Röda Kvarns hemsida)
"I've made characters for games you've never heard of, and I've never played!"
"The road to hell is paved with randomly-generated content."
"Chaotic Neutral means never having to say you're sorry."

sebbe

fick för mig att se en bunt tim burton-filmer nyligen, en av dem stack ut rejält; sweeney todd. lätt bästa musikalen jag sett och även en av de bästa filmerna alla kategorier.

en annan ganska kul och morbid rulle: keeping mum.
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

cracked_open

Nu är den här
http://www.sf.se/filmer/film?filmid=47000315

The watchmen har premiär den 2009-03-13 dvs på fredag.
Några som vill göra sällskap?
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton