Filmtips

Startat av Clifford, oktober 06, 2008, 02.01

Föregående ämne - Nästa ämne

Clifford

Äntligen en filmatisering av datorspel som kan bli riktigt bra:

http://ve3d.ign.com/videos/play/36626/PC/Max-Payne

Klicka på bilden, kör fullscreen. Det är ju en fördel att ha lirat Max Payne förstås... annars ter det sig nog tyvärr som vilken dussinrulle som helst. Det är det dock inte... 8)

Martin Larsson

Ser coolt ut ja :)
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

cracked_open

Noir genren är kanske på väg tillbaka  :wink:
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

Getsen

Nejnejnejnejuschuschfyfan!! Piece of shit movie!! inte i närheten lika bra som Kickboxer 2. Den var bara dålig. Inte ens upplyftande glad-våld. Grymt Be-sviken. -_-













Och så var den värdelös också.
"I've made characters for games you've never heard of, and I've never played!"
"The road to hell is paved with randomly-generated content."
"Chaotic Neutral means never having to say you're sorry."

sebbe

va? :(
den verkar ju så bra.

äh. jag får väl se den och låtsas att jag tyckte om den
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Getsen

Det kommer du inte att göra. Den är inte ens dålig på ett bra sätt. Bläh!!
"I've made characters for games you've never heard of, and I've never played!"
"The road to hell is paved with randomly-generated content."
"Chaotic Neutral means never having to say you're sorry."

Robin

Låt den rätte komma in verkar het.
Jag vann combat med 13.

Clifford

Citat från: "Robin"Låt den rätte komma in verkar het.

nja. såg den i februari, på filmfestivalen. det är ju inte så att jag har gått och hyllat den sen dess. Den var ok.

Robin

Jag tyckte "Låt den rätte komma in" var mer än ok. Såg den på Bergakungen 2, vilket är en helt enorm filmsalong med en gigantisk duk. Tiden är mitten av 70-talet, och fotot i mina ögon riktigt bra. Färgskalan är två steg mer diskret än amerikanskt foto där allt framstår i perfekt klarhet.

Bra story, med verkliga karaktärer, och framförallt så tyckte jag inte manus eller regi moraliserade särskilt mycket. Inga moralkakor, utan de fanns flera bottnar i nästan alla karaktärer, huvudpersonerna, alkisarna, pappan, mamman. Lysande.

Jag ger den 9/10. Bästa svenska filmen i år, kanske detta decenniet (ja, jag är medveten om att Smala Sussie gjordes 2003).
Jag vann combat med 13.

deadbolt

Lies, its all Lies...Det har inte gjorts någon bättre svensk film än Smala Sussie, och nej jag har inte sett alla svenska filmer men Saida sa att det är så och Saida vet betydligt mer än just dej.
“Elvis is that which is. Bigfoot is that which was. Space aliens are that which will be. The Holy Trinity of white-trash religion. "

Getsen

http://www.youtube.com/watch?v=k6cRSvyC3Ws

Och Deadpool ska vara med :D Och Sabretooth. Oooh, sabretooth...
"I've made characters for games you've never heard of, and I've never played!"
"The road to hell is paved with randomly-generated content."
"Chaotic Neutral means never having to say you're sorry."

Ewers

oj oj oj, verkar vara lika bra som de andra. Jag gillade de andra.

/F 8)

Martin Larsson

Asså den filmen kan antingen se till att skärpa upp X-men filmernas standard igen, eller fullkomligt rövknulla ner dem i "taskig-action-med-specialeffekter" bottenträsket :?

Imho är X-men 1 riktigt bra, men sedan sjunker det stadigt, 2an och 3an sjunker bägge två film för film. Fast det klart har man inte läst massor av serien så ter det sig säkert annorlunda :roll:
Det som producenter verkar vara väldigt usla på är att "följa" den storyline som finns när det filmatiseras serier(spiderman undantaget), det måste drällas runt lite med ändringar här och där som inte tillför skit utan sabbar massor tyvärr. Jag gissar att det är någon sorts "jag är viktig och måste visa det genom att ändra och peta på grejjer" bekräftelse-grej :cry:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Apanpapan

Spiderman undantaget?! Äter du svamp eller?!

Spiderman 3 är ju århundradets skitfilm.
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

Martin Larsson

Citat från: "Apanpapan"Spiderman undantaget?! Äter du svamp eller?!

Spiderman 3 är ju århundradets skitfilm.

Att filmen var bra eller inte sa jag inget om, jag sa att den följer serien på ett dugligt vis, och de är de filmerna ensama om som enda serie-filmatisering :!:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.