Flipperspel på gedon?

Startat av Cliff Jr., september 13, 2004, 22.46

Föregående ämne - Nästa ämne

Flipperspel?

Ja!
8 (33.3%)
Dum eller?
6 (25%)
Kanske, om det innefattar aliens, babes eller stora vapen.
10 (41.7%)

Antal personer som röstat: 24

Omröstningen har avslutats: september 13, 2004, 22.46

Clifford

Nisse, vänligen läs mitt ovanstående inlägg.

emil

En favorit i repris:
Guide till postning - en kortfilm
http://uploads.ungrounded.net/188000/188612_Posting.swf

a) Ta till dig frågan, och läs den information som bifogas som diskussionsunderlag. Ev. ta reda på mer själv.

b) Analysera frågan i gärna mer än en micronanosekund innan du svarar.

c) Svara gärna mer än bara "ja" eller "nej", mao motivera din åsikt. Och då gärna i annat än bara svordomar och kraftuttryck, för dom bidrar knappast mer än att göra folk förbannade.

Martin Larsson

Citat från: "Clifford"Rättning i leden folk. Inga mer kraftuttryck, inga personliga påhopp...

Kk visst. Dock ser jag inte vad Nisse ska titta på i det inlägg jag citerat :?:

Jag vet att jag kan gnälla å ser inte påpekandet av detta som något större form av påhopp...
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Niklas

Citat från: "Clifford"Nisse, vänligen läs mitt ovanstående inlägg.

Det har jag redan gjort... tror att jag läst det tre ggr nu. Vad menar du?

Clifford

Bara att det kunde upplevas som ett påhopp det med. Inte så farligt egentligen, men med tanke på hur uppeldade alla andra är så får man ligga lågt med det mesta, tror jag.

Martin Larsson

When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Martin Larsson

Vad sägs om att dedikera det gamla WIF-rummet till flipperrum. Då kan man stänga dörren(minska ljudet till övriga delar av lokalen) om sig. Dessutom används ju inte rummet särskilt mycket som det är, magicspelarna spelar ju hellre kort i stora lokalen, förmodligen av sociala skäl 8)
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Björn

Citat från: "Martin Larsson"magicspelarna spelar ju hellre kort i stora lokalen, förmodligen av sociala skäl 8)

Larsson, menar du att magicspelare är sociala :?:  :?:  :?:  :wink:

Martin Larsson

Citat från: "Björn"
Citat från: "Martin Larsson"magicspelarna spelar ju hellre kort i stora lokalen, förmodligen av sociala skäl 8)

Larsson, menar du att magicspelare är sociala :?:  :?:  :?:  :wink:

För att inte stöta mig med något eller någon säger jag bara följande: Av visuell erfarenhet säger jag att Magicspelarna sitter i stora lokalen, att de vill vara  sociala var min egen slutsats :!:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Martin Larsson

Jaha, dog denna disussionen bara för att tre personer var starkt oense om en sak eller vad :?:  :?:  :?:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Björn

Låt mig sammafatta diskussinen som jag ser det:

1) Thomas tycker att det vore tufft med ett flipperspel, och visar på ett alternativ att skaffa ett sånt
2) Många åsikter kommer upp, visa va stark för vissa var starkt emot. Dock tror jag det är så att de flesta (däribland jag) "inte bryr sig", mao tycker att det kunde vara kul med ett flipper men inte får ett glädjefnatt (eller får ett vredesutbrott för den delen heller)

Vad jag menar är att det nog är bäst om de som faktiskt är intresserade av ett flipper, kollar upp fakta och presenterar för oss andra.

/Björn, som lägger sig i den bekvämliga mittfåran

Clifford

Delar mittfåran med Björn.

Cliff Jr.

Kul att det blev lite diskussion iaf.
Jag anser att flipper är ett spel, alltså kan det mycket väl höra hemma på en spelförening.

Magic fnystes det åt för ett antal år sedan när det kom. Gedon var ju en spelförening, inte en färgglada-samlar-kort-förening. Nu är magic-spelarna i majoritet.

Datorhörnan har inte alltid varit en självklarhet. På den gamla goda tiden spelades det Warlord på en gammal 386 (eller var det en 486?). Inte så mycket mer med det, den fanns där, men var knappast nån jättegrej.

Flipper är idag inte en självklarhet, och kommer kanske aldrig att bli det, men det får vi ju inte reda på genom att äta bajs och andra mogenheter. Enda sättet att få reda på det är ju om någon styrelsegedonit tar sig i skrevet och skriver ett auktoritärt mail till diverse företag. Sen kan man ta ställning till 0m det är bra eller ej.

Säg Helg

Jürgen von Luftwaffe

Björn

Bra skrivet, det gav iaf mig som inte varit medlem mer än max fem år lite pespektiv och det gav mig en regäl tankeställare....

Citat från: "Cliff Jr."Flipper är idag inte en självklarhet, och kommer kanske aldrig att bli det, men det får vi ju inte reda på genom att äta bajs och andra mogenheter.

:arrow:   :idea: :!:

Citat från: "Cliff Jr."Enda sättet att få reda på det är ju om någon styrelsegedonit tar sig i skrevet och skriver ett auktoritärt mail till diverse företag. Sen kan man ta ställning till 0m det är bra eller ej.

"Problemet" (jag kanske gör en höna av en fjäder, vad vet jag) är att om det inte finns någon engagerad medlem (om denne är styrelsemedlem ser jag som sekundärt) som kan ta och "undersöka läget" och sedan presentara ett förslag för styrelsen kan det bli "problem". Jag tror nämligen att det funkar smidigare om någon som är engagerad i frågan sköter saken. Dessutom är det mindre risk att det rinner ut i sanden....

Cliff Jr.

Nu tog jag mig friheten att maila till Swedgames och fråga lite.

"Hej!
Jag skriver å spelföreningen Armagedons vägnar angående en diskussion som har först kring att hyra/skaffa flipperspel till föreningens lokaler.
Efter lite sökande kom jag så in på eran sida och såg länken "vill DU tjäna pengar". Jag undrar om detta erbjudande gäller även för flipperspel, eller om det endast gäller för Jack Vegas och liknande? Om det inte gäller för flipperspel, vad skulle man då kunna göra för deal när det gäller att skaffa ett flipper till våra lokaler?

Föreningen, belägen i Borås, har ca 300 medlemmar varav ett 50-tal är aktiva och besöker föreningen någon gång varje vecka. Alla sorters spel spelas, från rollspel till kortspel till datorspel, men något flipper finns det inte, och det vore ett bra tillskott till föreningen.

En fråga som har tagits upp i diskussionen bland föreningsmedlemmarna är ifall det går att sänka volymen på flipperspelen. Detta vore bra då det kan störa andra aktiviteter i lokalen om volymen är för hög.

Tacksam för svar,
Thomas Clifford & www.armagedon.org"

Vi får väl se vad de säger. Eventuella faktafel angående föreningen ber jag om ursäkt för.