Nya inköp

Startat av Spiff Rymdspionen, november 10, 2008, 15.32

Föregående ämne - Nästa ämne

Spiff Rymdspionen

Alright, ser ut som om en del av bidragen från Medborgarskolan kommer att gå till rollspel. Då den förra diskusionspunkten rörande inköp kanske inte längre är aktuell så valde jag att starta en ny. Så skriv ner det om du tycker att föreningen bör köpa in något du är intresserad av.

Precis som det nämnts tidigare så skulle jag personligen föredra grundregelböcker samt supplement som ändå faller nära den katerogin. Vore trevligt om du vore relativt bekant med systemet och vet att just du kommer att använda det. Det är ganska dyr läsning vi talar om om det används av en person för att sedan hamna längst ner i The Hyll of Despair.
"Det finns tillfällen när inte ens mina turrymdskeppskalsonger hjälper."

Ewers

Föreslår följande rollspel, eftersom de spelas nere på föreningen:

-Western. Finns billiga boxar med massa stuff i just nu.

-D&D €:e utgåvan. Båda de bidragsberättigade rollspelsgrupperna lirar detta spel.

-Mutant. En massa grupper lirar spelet.

-Call of Cthuhlu. Bra spel som spelas av och till, dessutom ett bra nybörjarspel då reglerna är enkla.

Skulle vara trevligt att köpa lite lampor till Terrakottarummet så att man kan få mysigare stämning utan att använda en himla massa ljus.

Kram /F 8)

biggabush

Hej Tatti,

Jag gör inköp från Alliance på måndag och erbjuder mig att göra de nya inköp som rollspelssektionen nu ämnar göra.

Jag föreslår också att vi köper in D&D böckerna 4E.

Kan du PM:a eller maila (hellre) mig.

Geddon får bättre priser/mer för pengarna genom mig än genom andra butiker.
\"Bättre att dö till sjöss än som en ko på halmen\"
(Anders Bersten, styrelseledamot)

deadbolt

corolis
mutant
noir
“Elvis is that which is. Bigfoot is that which was. Space aliens are that which will be. The Holy Trinity of white-trash religion. "

soulreaper

Mutant
Noir
Call of Cthulu

Är 3 spel jag skulle vilja se på föreningen..Har iofs själv Mutant och Noir men tycker ändå de borde finnas där...
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun