Brädspel på torsdagar

Startat av globetrotter, februari 25, 2007, 21.07

Föregående ämne - Nästa ämne

globetrotter

Jag kommer i alla fall - sedan lär jag få spelabstinens i en månad pga semester. Tur jag ägnade hela denna helgen (fredag-söndag) åt brädspelande. Åter i oktober efter semestern.

Men jag kommer att ta med La Citta, ett 10 år gammalt strategispel som jag nästan glömt hur bra det var efter att ha spelat det i lördags. Innovation och några till lär förstås också följa med på torsdag.
/Carl

Fluff

dyker nog upp och säger ett hej i alla fall. stannar dock inte länge då jag ska iväg på fredagen och behöver packa.
ät en makaron till!

biggabush

Tja,

Efter lång tids frånvaro kommer jag ner ikväll å rullar tärning. Tar med Stone Age och Glory to Vänga.
\"Bättre att dö till sjöss än som en ko på halmen\"
(Anders Bersten, styrelseledamot)

globetrotter

Jag hoppas  det varit mer aktivitet på torsdagarna än vad det verkar i den här tråden!

I vilket fall som helst är jag tillbaka och sugenpå spel på torsdag igen. Kom gärna med önskemål på spel att ta med!
/Carl

Usually_Insane

kommer att ha med nuns on the run, som var ett riktigt uppskattat spel sist :)
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

globetrotter

Jag dyker upp i morgon med bl a nya Constantinopolis.
/Carl

Brain

Tomas Davidsson

globetrotter

Kul i torsdags, för då var det hela 10 st som spelade brädspel å klubben. Det var ett tag sedan vi hade så bra uppslutning, men vi ska väl inte behöva "importera" tre Göteborgare varje gång för att nå den nivån?

För de som missat det, så kommer jag inte nu på torsdag 21 oktober.
Jag befinner mig då på brädspelsmässan i Essen, så då kommer jag i stället fullastad veckan därpå med bara nya fynd...

Dock skulle jag tro att Peter och en del av de vanliga trogna kommer att vara där som vanligt.
/Carl

Usually_Insane

Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

Brain

Citat från: "Usually_Insane"aye.

Kommer också
Tomas Davidsson

Usually_Insane

tänkte att om Oskar är på, så kunde vi köra lite Arkham hemskheter
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

soulreaper

AH hade varit kul att lira får se om jag kan pallra mig ner, är jag inte nere 18, så kommer jag inte...
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun

Usually_Insane

Kommer inte nu på torsdag för vi skall fira min mors födelsedag. Men ni får ha det jätteroligt!
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

globetrotter

Jag är nu tillbaka från Essen och kommer som vanligt till klubben på torsdag, men med en väska fylld med nya spel. Det verkar inte omöjligt att 2-3 Göteborgare också dyker upp.

Summa 19 nya spel.

Spelade, så jag kan reglerna:
7 Wonders
Olympus
The Mines of Zavandor
Luna
Fürstenfeld
Navegador
Glen More


Har läst reglerna, men måste plugga in lite till innan de kan tas med:
Troyes
London
Merkator
Era of Inventions
Porto Carthago
20th century
Key Market


Dessa lär dröja innan jag hinner läsa in mig på:
Inca Empire (har dock spelat originalspelet för några år sedan)
Magnum Sal
Aladdin's Dragons (the card game)
Longships
Sid Meier's Civilization
(ett av 240 ex som kom till mässan hörde jag)

Ni förstår kanske hur prioriteringen kommer att bli.

För övrigt undrar jag ifall det kommer att bli folk, som spelar torsdagen innan konventet (alltså nästa torsdag) eller är vi bara i vägen ifall vi gör det?
/Carl

Usually_Insane

jag är i alla fall på, behöver min torsdagsfix
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit