Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg gjorda i tavlor som du har tillgång till.

Visa inlägg

Inlägg - soulreaper

#31
Brädspel / En Nödraket!!!
september 02, 2011, 19.26
Fuck att man är så seg! Hör av er om någon droppar i morgon bitti..
#32
Warhammer Tabletop / Till Team Geddon på BSK:
september 02, 2011, 16.38
Citat från: "Ola"I WFB har Armagedon-laget hetat "BSK Rhinos" tidigare år. (åtminstone ett år)  :D
Tycker jag ni ska fortsätta med nu när riktiga Rhinos verkar ha tagit en paus p.g.a bristande intresse.
#33
BSK 29 / Kallelse konventsmöte Torsdag 1/9
september 01, 2011, 22.51
Kommer det att dyka upp protokoll från detta möte som jag dessvärre missade pga kneg? Eller har det kanske inte tillkommit något sedan styrelsen fick en redovisning på styrelsemötet?
#34
Föreningsfrågor / Studentmässa på högskolan
september 01, 2011, 06.53
Saxar denna viktiga information ifrån senaste styrelsemötesprotokollet:
Högskolan i Borås kommer att anordna en studentmässa den 16/9 där vi är välkomna att delta med en monter. Detta skulle vara bra reklam både för förening och för BSK. Om någon av medlemmarna är intresserade av att anordna någonting så kontakta då Carl Tatti omgående.

Skulle vara roligt om vi lyckades få till någonting med lite blandning. Visa upp de olika formerna av spel vi sysslar med. Dessvärre jobbar jag när mässan hålls men några på föreningen förutom styrelsen måste väl ändå tycka att detta är en bra ide?
#35
Styrelsen informerar / Protokoll 2011
september 01, 2011, 06.49
Styrelseprotokoll 30/8

Närvarande: Carl T, Nicklas L, David D, Pierre Å, Billy L, Fredrik E

1.Mötet öppnades

2.Till ordförande för mötet valdes Carl Tatti, till sekreterare för mötet valdes Pierre Åberg
Till justeringsmän för mötet valdes David Dynefors och Fredrik Ewers.

3.Dagordningen godkändes

4.Uppföljning. Skåpen är på plats, det som är kvar att göra är att ställa dem i ordning och måla nya nr. på skåpen.

Försäkringen för lokalen är flyttad.

Adressändringen är gjord och eftersändning av post är beställd.

El-abonnemang ska ordnas, ett datum för när detta måste vara gjort ska tas fram och efter det ska David skaffa ett el-abonnemang. El-abonnemanget för den gamla lokalen är uppsagd.

Sophämtningen är flyttad. Då ingen i styrelsen hade någon koll på hur ofta vi har sophämtning bestämdes det att vi ska ordna så att vi har sophämtning varannan vecka. Detta ska sedan utvärderas för att se hur ofta vi behöver ha sophämtning.

Postlådan är uppsatt och nyckeln till denna hänger i styrelserummet.

Kopior på nycklar är beställda och ska komma i dagarna.

Räddningstjänsten har kontaktats, någon besiktning av lokalen var inte nödvändig då vi uppfyllde de punkter som behövdes.

Nicklas ska ordna så att våran nya adress står på hemsidan.

Lokalen kommer att öppnas upp för spel fredagen den 2/9, belysningen är fortfarande bristfällig men ska ordnas så snart som möjligt.

5.Konventet. Fredrik meddelade styrelsen om hur läget ligger med BSK. Lokalerna är preliminärt bokade dock har vi inte fått det bekräftat för att ansvarig har haft semester. Sniken kommer i år att hyras så att vi har ett bra kiosk-utrymme, sovlokaler är ännu inte fixade. Hemsidan ska komma upp så snart som möjligt så att deltagarna får information om att konventet blir av.

6.Carl meddelade att vi just nu ligger något över våran budget, detta ska tittas närmare på vid nästa möte. På grund av detta så kommer vi att hålla hårt i pengarna och inga stora projekt kommer att dras igång.

7.Övrigt. Fredrik Ewers meddelade att han avsäger sig ansvaret för kiosken och nyckel och skåps-ansvaret. Nya ansvariga är Pierre för kiosken och Billy för skåp och nycklar.

Gunilla vill att föreningen anordnar en inflyttnings fest nu när vi har bytt lokal. Styrelsen tyckte att det var en bra idé då vi inte bara har flyttat utan föreningen även fyller 30 år i år. Styrelsen vill dock att en sådan fest sker efter BSK då många på föreningen just nu är slutkörda efter lokal-bytet och vi måste sätta igång med konvents arbetet. Således bordlades frågan och vi bad Gunilla spåna lite på festen.

Högskolan i Borås kommer att anordna en studentmässa den 16/9 där vi är välkomna att delta med en monter. Detta skulle vara bra reklam både för förening och för BSK. Om någon av medlemmarna är intresserade av att anordna någonting så kontakta då Carl Tatti omgående.

Nästa möte kommer att hållas i föreningens lokaler den 26/9 kl 18.00

8.Mötet avslutades
#36
Styrelsen informerar / Lokalen öppnar för spel
september 01, 2011, 06.47
På inrådan ifrån Carlsson vill jag rekommendera att man tar med sig bords/golv-lampor om detta är möjligt. Det är svårt att spela utan ljus och bygglamporna generar en allt för hög värme för att trivsel skall infinna sig.
#37
Nu på Fredag den 2/9 så öppnar lokalen officiellt för spelande. I dagsläget så är inte allt i ordning, belysningen är fortfarande bristfällig och det finns lite småsaker kvar att ordna. Arbetet med lokalen kommer att fortgå under en period framöver och vi ber er ha överseende med detta.

Skåpen som står i lokalen får ännu inte börja användas! Billy som är våran nya skåps ansvarig kommer att meddela när det är dags att skriva under nytt skåps kontrakt tills dess så är inte skåpen tillgängliga!
#38
I morgon Torsdagen den 1/9 är det dags att möblera och ställa i ordning den nya lokalen. Styrelsen uppmanar alla medlemmar att komma och hjälpa till på detta. Arbetet börjar någon gång på eftermiddagen och fortgår till lokalen är iordningställd.
#39
BSK 29 / Kallelse konventsmöte Torsdag 1/9
augusti 30, 2011, 14.17
Jobbar kväll
#40
I morgon tisdagen den 30/8 är det dags för nästa styrelsemöte kl.18:00 i föreningens nya lokaler.
#41
Föreningsfrågor / Den stora flyttarhelgen
augusti 21, 2011, 16.48
Jag kommer inte orka ta mig ner idag, jobbat hela helgen och knappt sovit i natt. Kommer det att vara någon på föreningen i morgon efter 16:30 med nyckel till nya lokalen och koll på vad som behöver fixas?
#42
Föreningsfrågor / Den stora flyttarhelgen
augusti 20, 2011, 21.35
Om jag orkar så kommer jag att dyka upp efter kneget i morgon, slutar förhoppningsvis kl. 16:00
#43
Föreningsfrågor / Den stora flyttarhelgen
augusti 15, 2011, 21.51
Jag jobbar dessvärre i helgen men ska nog orka ta mig till föreningen efter 16 på söndag.
#44
Jag dyker upp i morgon kan inte lägga golv men hyllor och annat borde man ju fixa, ETA är nog runt 13/14-snåret
#45
Har bara hört bra om dina kampanjer och iom att jag äntligen fått någorlunda ordning på scheman och skit så vill jag jätte-gärna vara med.