Regelbundna brädspelskvällar mitt i veckan?

Startat av globetrotter, januari 31, 2007, 20.00

Föregående ämne - Nästa ämne

Om du vill vara med att spela "tyska brädspel", vilken dag passar dig bäst?

MÃ¥ndagar
3 (17.6%)
Tisdagar
4 (23.5%)
Onsdagar
3 (17.6%)
Torsdagar
7 (41.2%)

Antal personer som röstat: 12

Omröstningen har avslutats: januari 31, 2007, 20.00

globetrotter

Jag är visserligen inte medlem ännu, men har tänkt att bli det från 2007. Mitt starkaste skäl för detta är att jag skulle vilja ha ett gäng här i stan att spela brädspel med åtminstone en regelbunden dag i veckan och undrar hur stort intresset är för detta? Det behöver ju inte bli mer än 1-2 spel på en sådan kväll, beroende på spellängden.

Skriv gärna en kommentar ifall ni kan flera dagar och i så fall vilken dag ni har röstat på som den bästa för er.

Det har kommit önskemål om att tisdagar är en bra dag, för då är det ändå folk och spelar ASL o dyl på föreningen, men Tomas D klagade direkt på förslaget, då han ville kunna hänga på båda tillfällena.

Själv kan jag måndagar, tisdagar och torsdagar. (Jag har själv röstat på tisdagar, då den "känns" bäst).
/Carl

soulreaper

jag vet ju inte hur det blir med jobb och liknande framöver men just nu så kan jag alla kvällar..Jag måste hålla med brain om att vi inte bör ha det på tisdagar...
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun

Daniel

Jag röstar för tisdagar men min röst kanske inte räknas eftersom jag kommer att spela ASL på tisdagar, men de tisdagar som det är uppehåll från ASL:n kan jag vara med...  :D

För övrigt så tycker jag att det är ett mycket bra initiativ... Det behöver spelas lite mer brädspel på Armagedon.

// Daniel
Daniel Johansson

Brädspel är min grej!

http://spel.nsson.nu - Ska du köpa spel?

Beorn

Jag kan troligen vilken som av kvällarna. Måndagar kanske är lite sämre för min del, om man ska välja bort någon av dem... (Jag klickade i onsdag på pollen)
Björn

globetrotter

Om vi inkluderar Björn och mig som klickade på andra dagar, men kan torsdagar, så verkar detta vara bästa dagen. I alla fall är det 6 stycken som kan denna dagen. Är det någon av dessa som har tillgång till lokalens nyckel?

Tyvärr, så har jag själv mycket på gång närmaste veckorna, så 1:e mars är den första torsdagen som jag kan, men därefter har jag inget speciellt uppbokat.

Vad säger ni om TORSDAGAR och uppstart 1 MARS (självklart kan ni andra börja tidigare).
/Carl

Clifford

Citat från: "globetrotter"Om vi inkluderar Björn och mig som klickade på andra dagar, men kan torsdagar, så verkar detta vara bästa dagen. I alla fall är det 6 stycken som kan denna dagen. Är det någon av dessa som har tillgång till lokalens nyckel?

Tyvärr, så har jag själv mycket på gång närmaste veckorna, så 1:e mars är den första torsdagen som jag kan, men därefter har jag inget speciellt uppbokat.

Vad säger ni om TORSDAGAR och uppstart 1 MARS (självklart kan ni andra börja tidigare).
/Carl

Nyckel kan man ju alltid ansöka om :!:

Tycker det vore ett ypperligt initiativ med brädspelstorsdagar, även om jag själv inte kan vara med. (det beror på geografiska olägenheter snarare än veckodagsvalet...)

fia

själv tycker jag det är väligt synd att det blir torsdagar.. har skola på kvällen den dagen.. och det är sy typiskt att det är just mellan halv sex och nio.. så man hinner inget innan och inget efter.. men sånt man får leva med antar jag..
ny i stan

soulreaper

Citat från: "fia"själv tycker jag det är väligt synd att det blir torsdagar.. har skola på kvällen den dagen.. och det är sy typiskt att det är just mellan halv sex och nio.. så man hinner inget innan och inget efter.. men sånt man får leva med antar jag..

Vem har sagt att alla måste åka hem nio...Om min jobbsituation är som den är nu så kommer jag kunna dem flesta torsdagar och kan i stort sett spela hur länge som helst...
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun

fia

nää.. det är juh sant.. men då är det kanske värt att kolla förbi när skolan slutar då det hela börjat.. den 1:a mars var det va?
ny i stan

Ola

Guten abend.
Om brädspelsvalet landar på Settlers, Axis, eller något däremellan, så tittar jag gärna förbi den 1/3.
mvh ola
Sir Killalot II for the masses!

globetrotter

Jag kommer säkert att ta med mig en 4-5 spel och de kommer ligga närmare Settlers än Axis. Fast det blir väl vad jag känner för dagen om inte någon har speciella önskemål fråm min samling av cirka 250 spel (se län till BGG i min signatur).
/Carl