Nytt brädspelsforum

Startat av globetrotter, oktober 12, 2006, 14.36

Föregående ämne - Nästa ämne

globetrotter

Det gamla svenska forumet för "tyska brädspelare" som kallades för Pantang har i praktiken gått i graven efter en hackning i somras.

Dock börjar ett nytt forum få styrfart nu:
http://www.kraftnod.com/forums/

Välkomna!
/Carl

Clifford

Apropå inget var det kul att läsa om dig och din samling i BT härom veckan.

:mrgreen:

globetrotter

Tack! Jag tycker det är kul att sprida brädspelshobbyn i den mån det går. I synnerhet är det viktigt när PC-spelen får en allt fastare roll i tillvaron. Inte för att jag har något emot att spela PC-spel själv, men det går inte upp emot att vara i glada vänners lag med en (mer eller mindre) intellektuell utmaning.  :)
/Carl

jonte

Jag spelar visserligen bra mycket hellre brädspel än datorspel, men visst går det att vara i glada vänners lag med en (mer eller mindre) intellektuell utmaning i form av datorspel?

soulreaper

Citat från: "jonte"Jag spelar visserligen bra mycket hellre brädspel än datorspel, men visst går det att vara i glada vänners lag med en (mer eller mindre) intellektuell utmaning i form av datorspel?

Jo visst går det, men det är ändå inte riktigt samma sak...
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun

Jokkoman

Jaha, mysteriet med BT-mannen är löst :D
Blev så sjukt jävla spelsugen efter att jag läste artikeln, och det är som du säger att det är tråkigt att inet bärdspelandet har en större roll i människors vardag. Lika gärna som att se på tv kan man ju spela spel istället, mkt mer socialt...
Men tror att spel har en alldeles för stor "barn" stämpel i Sverige.
//Men vad vet jag