Flames of War (andra världskriget)

Startat av jonte, april 20, 2005, 15.52

Föregående ämne - Nästa ämne

Clifford

Citat från: "jonte"Gårdagens lycka för Heavy var först när han fick sina beställda tanks och sen när vi insåg att han visst kunde ha panzergrenadierer som support till sitt tank kompani, samt annan god tysk support.

I alla fall, jag har tidigare köpt lite regelböcker på ebay och då fått det riktigt billigt,  nu har jag koll på några böcker till som är upplagda och då bland annat huvudregelboken, skulle tro att den kommer gå för strax över 200kr nu ($40 är affärspris). Så om någon är sugen kan jag försöka ro hem den idag, det är dock bara 11 timmar kvar. Jag ska själv försöka få lite billiga ökenböcker.

fan, jag ringde ner för att kolla om ni skulle spela men ingen av er var där eller hade sett er...

Lindbergh

...de kom några minuter efter du ringde...
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

Clifford

Det var uppenbarligen inte meningen att jag skulle vara där, helt enkelt... :?

Ewers

...och jag har ett American Tank Company med support av en armoured infantery samt en section M10 tank hunters.

Skall bli riktigt roligt att måla!

/F

Heavy

Nu jävlarrrrrrrrrr *Eddie Meduza imitation*

Panzers samt motorbikes är ihopsatta och grundsprayade... :)
I dagarna blir det ett testspel med de små svarta rackarna mot Jontes kommunister, kanske redan ikväll.. *ler som ett barn i en godisaffär*
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Heavy

Jaja, jag fick stryk *buhuuu*

Polacker till FoW någon ?? (kolla under "ranges"-länken)

http://www.outpostwargameservices.co.uk/
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Heavy

(3:e posten på raken, döda mig inte snälla moderatorn.. ;))


ATTENTION !!!!!!

På söndag kommer det efter styrelsemötet att spelas Flames of War på föreningen.. På plats kommer ett kompani ryska fotsoldater få stryk av ett reguljärt Grenadier-kompani med tanksuppport i form av ett Panzer-Kompani *mummaland*..

De som är intresserade av att kolla på regler, jiddra om systemet eller rent av vara med och spela (ni kan få nån pluton var att fippla runt med) så se till att vara där runt 5-tiden på söndag. Då beräknas nämligen styrelsemötet vara över och spelet kan ta sin början..

För de som mot all förmodan inte vet vad FoW är så är det ett tabletop i sann ww2-anda, på kompani nivå..
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

deadbolt

Tackar grabbar, det va kul som attan, mycket postivt överraskad av systemet, är gärna med så snart som möjligt. det lutar å  det kraftigaste åt mekaniserade panzergrenadiers med tank support, kankse kan få glutta lite mer i tyska pansarboken innan det ska spenderas? :twisted:
“Elvis is that which is. Bigfoot is that which was. Space aliens are that which will be. The Holy Trinity of white-trash religion. "

Heavy

Tänkte bara meddela att det är på gång med en bunt terräng..
Skogar och kullar i skala och vettig spelbarhet är det det handlar om.

Tar väldigt gärna ett bidrag av övriga spelare till material eftersom jag redan lag lite drygt 500 spänn på det som är på gång nu, och vi behöver spånskiva (till bräden), plasticard (till baser på kullar etc så dom blir mer hållfasta), frigolit (till mer kullar) samt flock i första hand..

Tänkte ge mig på och fixa lite templates till husbygge å det närmsta så kan den som är hugad sätta sig och skära till väggar och tak och bygga sina egna hus..

Mastermodeller för resingjutning är på gång lite smått med i mitt huvud, och det blir såklart öststats-stuk på dom, bondebyar och lantgård i första hand med nån lada osv..
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

jonte

Bra att du tar tag i saker o ting Heavy!

Lite ekonomiska spörsmål:
http://www.tinsoldieruk.com/ säljer just nu huvudregelboken för £21 + £5 i frakt, klicka på "Flames of War Rule Book" i vänstermenyn.
http://www.battlefront.co.nz/Article.asp?ArticleID=903 <- FoW-priser höjs i USA. Vilket kommer att göra att man ej tjänar att beställa från USA längre.

jonte

Nu finns huvudregelboken och Stalingrad (regelboken för tyskt och ryskt infanteri) tillgängliga till alla. De kommer att hamna i pärmar nere på Armagedon så småningom, och tanken är att alla regelböcker ska hamna där. Säg till om ni vill ha ett digitalt exemplar på direkten.

Vi är några stycken (just nu fem) som går samman och lägger runt 200kr var och köper in så mycket regelböcker vi kan för att få en komplett "mid war"-period. Är just Du intresserad? Skicka ett PM, vi tänkte försöka beställa i nästa vecka.

Gamemaniacs.se har nu börjat sälja FoW-figurer. De ska lägga upp hela sitt sortiment i dag, än så länge bara tyskar uppe. Tyvärr kommer det dock bara vara beställningsvaror, alltså inte något de har i lager.

En annan detalj är att terrängbygge så smått påbörjats nere på föreningen. Lite små gulliga hus, skog och kullar är på gång.

EDIT: Regelboken Hitler's Fire Brigade finns nu också tillgänglig, den berör "German armoured forces on the eastern front".

deadbolt

“Elvis is that which is. Bigfoot is that which was. Space aliens are that which will be. The Holy Trinity of white-trash religion. "

Waaaagh

vad är inte så tokigt, ser bara en massa krummelutter överallt och sen en ful bild mitt i allt :D

Fler ska spela flames of war så börja köp (speciellt du sebbe för du är så ful så ska man kunna se på dig nogorlunda utan att tänka idiot så måste du ha en fin Fow armè HAHAHAHAHAHAHAHA :D

Ps Pasi jag vet att jag bara ser krummelutter överallt o igentligen bara tittar på allas fina bilder Ds

jonte

Nu finns handboken For King and Country tillgänglig i PDF-format. Och snart nere på klubben i pärmar med. Senare under julhelgen kommer även Za Stalina, Avanti Savoia och Desert Fox finnas som PDF.

Så inom en snar framtid finns följande böcker och arméalternativ i PDF-format, säg till om ni vill ha en elektronisk kopia:
Huvudregelboken

Avanti Savoia - Italian armoured and infantry forces
-Compagnia Carri (tanks)
-Bersaglieri (mekaniserat infanteri)
-Fucilieri (infanteri)
-Motociclisti (mekaniserat infanteri)
-Paracadutist (fallskärmstrupper)
-ARMIR (Armata Italiana In Russia)

Za Stalina - Soviet armoured and cavalry forces
-Tankovy (1943+)
-Mixed tankovy (1942)
-Motostrelkovy (Motoriserat infanteri)
-Rota Razvedki (Recon)
-Kazachya Sotnya (Kossacker)
-Guardvarianter av allt

For King and country - British and empire infantry forces
-Britter
-Australiensare
-Ny Zeeländare
-Kanadicker
-Indier (även med Gurhkas)
-Skottar
-Sydafrika
-Commandos
-Eight army & First army

Stalingrad - Soviet and german infantry forces
-Grenadier (Tyskland)
-Schnellschwadron (Tyskland)
-Pionierkompanie (Tyskland)
-Luftwaffe field forces (Tyskland)
-Strelkovaya (Sovjet)
-Militia (Sovjet)
-Guard strelkovaya (Sovjet)

Desert fox - German armoured forced in North Africa
-Panzerkompanie
-Panzergrenadier
-Panzerpionier
-Gepanzerte panzergrenadier
-aufklärungschwadron

Hitler's fire brigade - German armoured forced on the eastern front
-Panzerkompanie
-Panzergrenadier
-aufklärungschwadron
-Panzerpionier

Det som saknar då är:
Desert Rats - British armoured forced in North Africa
Stars and Stripes - USA armoured and infatry

Sen så släpps den nya Diving Eagles-boken i början av 2006. Det är tyska fallskärmstrupper. Sedan så kommer två till böcker att komma ut som gäller Mid War.

EDIT:
Då finns nu alla de böcker som är listade som PDF-filer.

Waaaagh

fler folk till fow måste ju bli några st vi har ju terräng och nu finns ju ialla fall två stora armèer.