DBA / DBM

Startat av pzkpfw, januari 30, 2007, 17.42

Föregående ämne - Nästa ämne

pzkpfw

Är det någon i geddon som spelar detta?

Mvh
Magnus

emil

Nej, men är nyfiken att pröva på ngn gång. :wink:  Det har väl diskuterats att börja spela ngn gång bland de som spelar figurspel, men vi har aldrig fått ur tummen så att säga...

Clifford

Har 2 DBA arméer (Vikings och Bretons) á 12 element styck plus Camp Followers, om jag minns rätt. Målat och klart, med terräng. Bor iofs i Gbg nu men jag är ju på Geddon ofta och har en kul 4-spelars kampanj över Europa liggandes som tar en kväll i anspråk. Kan reglerna utantill.

pzkpfw

Låter kanon. Själv har jag Early Hoplites och Early Achemenid Persians, båda ca dubbla armeer. Samt möjlighet att göra en del vairanter (Spartaner, North Greek).

Utöver det har jag börjat göra "egna" armeer i papper med elementen utskrivna på papper (med figurer i färg och grön botten, och nej jag har inte ritat själv) monterade på 1 mm papp. Inte samma som tennfigurer men det fungerar faktiskt väldigt bra.
Fördelen är att man kan göra i princip vilken arme man vill (och hur stor man vill).

I "papp" har jag precis blivit klar med alla armeer till en kampanj kring the Puniska krigen (Syracuse, Carthage, Polybian Roman, Gallic, Ancient Spanish och Phyrric).

Har även 2 st DBM "Papp" armeer (ca 65 element styck) klara (Phyrric och Syracusan).

Så om någon bara "vill prova reglerna" och kanske prova lite olika armeer innan man bestämmer sig för att måla ihop något så borde man kunna ordna det.

Vore skoj att prova den där kampanjen. Håller själv på att fila ihop en kampanj för Puniska krigen.