Filmsektionen 2009 - Geddon´s Eleven

Startat av Getsen, februari 03, 2009, 21.46

Föregående ämne - Nästa ämne

Huggorm

Tycker ni seriöst att denna själlösa genomruttna kissfilm var bra? Då det inte var menlösa actionscener, klychor som fick en att vilja slita ut sina ögon eller bara störande moment som bara kändes fel så fylldes denna skitfilm med 90 minuter dödarrobotar som inte dödar. Seriöst, lyckades någon robot i filmen skjuta någon? Hade filmen ens någon story? Givetvis fanns det värdelösa befäl som i alla B-rullar, den kan man inte ta bort. Den här filmen var nog årets bottennapp och Christian Bales sämsta film någonsin.
Död åt Tengil!

soulreaper

Citat från: "Huggorm"Tycker ni seriöst att denna själlösa genomruttna kissfilm var bra? Då det inte var menlösa actionscener, klychor som fick en att vilja slita ut sina ögon eller bara störande moment som bara kändes fel så fylldes denna skitfilm med 90 minuter dödarrobotar som inte dödar. Seriöst, lyckades någon robot i filmen skjuta någon? Hade filmen ens någon story? Givetvis fanns det värdelösa befäl som i alla B-rullar, den kan man inte ta bort. Den här filmen var nog årets bottennapp och Christian Bales sämsta film någonsin.

Vem har påstått att handlingen var bra? Du hade helt enkelt lite för höga förväntningar det var stentuff action från början till slut vad mer önskar man av en film som heter terminator 4?
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun

Getsen

Citat från: "Huggorm"Tycker ni seriöst att denna själlösa genomruttna kissfilm var bra?...

Men John, snälla lilla vännen... ska du klaga på filmen så får du hitta riktiga saker att klaga på, och inte "jag-ville-se-Borta-med-vinden-men-jag-laddade-ner-Terminator Salvation-av-misstag"-argument som ovan. "Riktiga saker" inkluderar men är inte begränsat till "En Aerial Hunter Killer kan inte flyga så snabbt", "T-800 borde kunna ta mycket mer stryk, jmfr med serievarianten del Y sida B" och "James Cameron borde ha gjort filmen."

Det var troligtvis Christian Bales bästa film någonsin, möjligtvis strax efter Much ado about nothing.

Så, Mister Jag-flyttade-till-Lund-och-blev-kulturell-för-Pirat-Partiet-pratar-om-kultur, kom tillbaka när du löst medlemskort för i år och kan säga vilken låt Connor spelade på motorvägen när lurade Mototerminatorn i en fälla. För DET är kultur.

Kthxbaibai.

((Det var en film för fans och det var del fyra i en serie med en ihophängande timeline; MYCKET av det som sades och gjordes är sånt som återspeglas från de tidigare filmerna, främst 1:an och 2:an och DET gör det till en bra film i vilka nördögon som helst. That´s why it´s good.))
"I've made characters for games you've never heard of, and I've never played!"
"The road to hell is paved with randomly-generated content."
"Chaotic Neutral means never having to say you're sorry."

Ivar

Om ni stöter på problem så kontakta mig i sista hand.

GrandPA

Och Harsh Times hans överlägset sämsta film!!!
All for one and more for me

Apanpapan

Se Transformers 2 om ni vill:

1: Betala för något som är lika underhållande som ett lavemang.

2: Älskar Armageddon och Pearl Harbour men saknade explosioner.

3: Tycker om testikelskämt.
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

Robin

Transformers 2 var bra. I alla fall mycket bättre än Pearl Harbor.
Jag vann combat med 13.

Huggorm

Död åt Tengil!

Getsen

"I've made characters for games you've never heard of, and I've never played!"
"The road to hell is paved with randomly-generated content."
"Chaotic Neutral means never having to say you're sorry."

Getsen

Efter ett visst lathetsuppehål så rullas ridån åter en gång upp och en afton planeras i fillmsektionens regi. Temat för kvällen är det något ovanliga Stand up comedy, för att väga upp alla tunga, franska, svart-vita svåra filmer som vi egentligen tycker om. Kvällen i åtanke är nu på fredag; den 7/8, från klockan (ungefär) 18.00 och frammåt.

Mina giriga små prinskorvsfingrar har lyckats lägga vantarna på följande alster;

Eddie Izzard - Glourious; ca 100 min. (ett litet smakprov här; http://www.youtube.com/watch?v=oXaH9dZcR2c )
Bob Saget - Good guy gone wrong; ca 55 min. (ett litet smakprov här; http://www.youtube.com/watch?v=0VZXV7aTl24 )
Dylan Moran - Like, totally...; ca ?? min (ett litet smakprov här; http://www.youtube.com/watch?v=IoLIU2NI66w )
Ricky Gervais - Animals; ca 100 min. (ett litet smakprov här: http://www.youtube.com/watch?v=E_EXqdJ4L7I )
Bill Hicks - Live (One night stand/Relentless/Revelations); 30 min/ 70 min/ 75 min. (ett litet smakprov här; http://www.youtube.com/watch?v=Np6_b-72H3E&feature=related )

Jag har bara sett Bill Hicks sen tidigare; allt har inte text. Vi kan enas om vad vi ska börja med och sen glor vi tills vi tröttnar. Som vanligt helt enkelt :)

Plats efter förmåga. :)
"I've made characters for games you've never heard of, and I've never played!"
"The road to hell is paved with randomly-generated content."
"Chaotic Neutral means never having to say you're sorry."

biggabush

\"Bättre att dö till sjöss än som en ko på halmen\"
(Anders Bersten, styrelseledamot)

Fluff

mmmm.. prinskorvsfingrar!
dyker upp!
ät en makaron till!

Fluff

ska ta en afterworköl på ba kl 18 så här efter min första jobbdag efter mitt sommarlov på nästan två månader :P
dyker upp kring 19.
ät en makaron till!

Getsen

jag har en misstanke om att *alla* går i afterwork-öls tankar och liknande, med tanke på vädret.. Jag kollar läget. Är intresset inte så stort på föreningen så skjuter vi på film-kvällen. Det borde vara kriminellt att sitta inne när det är sol ute ändå. :)
"I've made characters for games you've never heard of, and I've never played!"
"The road to hell is paved with randomly-generated content."
"Chaotic Neutral means never having to say you're sorry."

Zebulon

You have encountered a Level 7 After w'Ork
TAKE, v.t. To acquire, frequently by force but preferably by stealth.