Firefly..

Startat av Heavy, april 04, 2005, 14.47

Föregående ämne - Nästa ämne

Heavy

Tänkte bara skriva att jag kollade lite priser på GHQ figgar hos tennsoldaten.com..  350 kr för en command pack, dom rekomenderade att köpa en sån först då man får med lite regler och junk i packet som man sen kan utveckla ifrån.. Alla övriga packar med individuella figgar köstar 95:-


Nån som är sugen på en sambeställning om en vecka eller så.. ??
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

linken

Citat från: "Heavy"Tänkte bara skriva att jag kollade lite priser på GHQ figgar hos tennsoldaten.com..  350 kr för en command pack, dom rekomenderade att köpa en sån först då man får med lite regler och junk i packet som man sen kan utveckla ifrån.. Alla övriga packar med individuella figgar köstar 95:-


Nån som är sugen på en sambeställning om en vecka eller så.. ??

Kan bara rekomendra http://www.scotiagrendel.com/scotia/index.html
Där kan du köpa dom styckvis och plocka ihop de modeller du vill ha. Dessutom har dom billig frakt. Har själv köpt där och det bra kvalitet. Som lök på laxen släng en beställnig till dessa grabbarna med : http://www.timecastmodels.co.uk/  om du vill ha schyssta byggnader...

GMY linken  (edit=stavfel)

Clifford

Citat från: "Heavy"Tänkte bara skriva att jag kollade lite priser på GHQ figgar hos tennsoldaten.com..  350 kr för en command pack, dom rekomenderade att köpa en sån först då man får med lite regler och junk i packet som man sen kan utveckla ifrån.. Alla övriga packar med individuella figgar köstar 95:-


Nån som är sugen på en sambeställning om en vecka eller så.. ??

Kanske, men jag har ont om cash. Skulle gärna utöka mina ökentrupper.

Lindbergh

Attans vad dyrt det har blivit  :shock:

Får väl försöka komma igång och börja spela igen någongång, när tiden finns...det var ju ett tag sedan sist... :(

Hade varit kul och spellett något scenario igen...filat på ett kampanjsystem som är rätt enkelt, med typ refitphase för TOLO och annat...lite mer kul än systemet som jag hade vid "Vägen till Büllingen"...

L
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

linken

Dyk upp på BSK och kör ett par drag Firefly där vetja  :twisted:

GMY Linken (smygreklam för mitt Prokhorovka scenario...)

Lindbergh

...är tyvärr bortrest under BSK...

Hmm...å andra sidan kanske man kan börja spela igen på Geddon om det är ett gäng intresserade, vi var ju ett mindre gäng som spelade lite grann då och då med olika armylists a´la renkonterstrid...det blir rätt trist i längden när folk bara vill slå lite tärning utan att se charmen i "T-34 kurvan" eller annat kul  :wink:
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

linken

Man kan ju önska att Firefly andan även var spridd till de mer sydliga delarna av landet...

GMY linken

Lindbergh

Firefly är ett okey spel när det gäller armylists och "meeting engagements", dock är ordersystemet ett sätt att få spelet att ta väldigt lång tid  :( och med brigadstrider med flygföretag och art understöd tar det ännu längre...spelet blir okey utan det, men tappar lite av den operativa nivån...det är alltid kul med ett spel där man kan spela ett slag ala warhammer utan allt för mycket kringarbete och annat i förberedelseväg...

...dock är det ett mycket bra spel om man spelar med scenarion och hidden movement, tillsammans med en hierarkisk stabs-linje organisation där bara en chef får uppdraget och sedan får frihet under ansvar att lösa tilldelad stridsuppgift  :D alltid kul att se Warhammer-spelare gnälla över att det är orättvist och orealistiskt  :lol:

:lol: minns när den amerikanska infanteribataljonschefen i Vägen till Büllingen fick i uppdrag att till varje pris hålla linjen så att de tyska PzGr inte skulle bryta igenom innan vadställena var minerade och underhållsdepåerna sprängda...det slutade med att den amerikanska chefen hittade ett järnkors i papp på sitt skåp i lokalen dagen efter genombrottet :lol: så bra lyckades han...
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

linken

Det finns alltid sätt att ändra regler för att göra det smidigare att spela...Sen gäller det ju att anpassa efter hur vana gamers man har vid bordet. Dock är ett scenario ett måste, visserligen ska det finnas en viss balans men har krig nånsin varit rättvist?

Oj, nu svävade vi ifrån ursprungs-topic.....


GMY Linken

Clifford

Firefly på BSK har ju alltid varit en dröm och vision. Varje spelare får en pluton vagnar alternativt en motor/mechpluton inf. 3 pers per sida. Litet spelbräde. Rock n roll. Vi har ju det som behövs för något dylikt på Geddon. Allt som saknas är en hugad arrangör....;)

linken

Då har ni chansen den här gången....Eftersom det är just Firefly som dyker upp  :twisted:

GMY linken

Heavy

Jag lär fetdyka upp på det iallafall..  :lol:
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Heavy

*lite reklam/upplysning om man missar den andra tråden*

http://www.armagedon.se/forum/viewtopic.php?p=10888#10888
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

oscar

Lurar på att börja lira lite Firefly i framtiden. Är bara lite osäker på vilken typ av armé jag skall köpa in? Tänker att det vore bra om jag inte köper in exakt samma armé som ngn annan redan har.

Mest sugen är jag på att köpa in en ryska 44:a, men jag är inte känslig för att ändra mig.
Men, jag är ju Brekal liksom...

oscar

Trodde inte att det var möjligt, men jag har hittat regler till Firefly på nätet!

http://fireflyoutgunned.150m.com/

Naturligtvis är poängvärdena på fordonen utelämnade  :twisted: , men dom har vi väl.
Men, jag är ju Brekal liksom...