BSK 24

Startat av Kalle, oktober 14, 2005, 13.16

Föregående ämne - Nästa ämne

Kalle

fick i dag på en lektion veta att vissa delar av bäckäng kommer att byggas om med start i juni nästa år. det lär ju vara en anledning till att inte få ha ett konvent så det kanske är bra att kolla upp ett annat ställe redan efter årets konvent? förutsatt att det blir ett
Estoy solo mirando!

Martin Larsson

Kanske inte bara av det själet...Bäckängs styrelse verkar numera bestå av folk som mer i folkmun skulle kunna benämnas som s*******r.

Anser att det redan efter årets konvent, i samband med uppföljningen man ska försöka ställa bäckäng mot väggen och säga: Får vi ha skolan hela söndagen nästa år :?: Vid nej så säger man då "Tack och Ajö"

Att skolan dessutom byggs om lär göra det mer intressant. Jag kan garrantera att det INTE kommer att vara färdigbyggt till BSK veckan, och man kan nog räkna ut vad som folk planerar ska ske en vecka då man slipper ha elever som springer runt benen på dem som arbetar :idea:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Gunilla Hellén

Bra att vi har lite småspioner ute så att vi alla fall har chans att ha framförhållning.  :D

Robin

Kan vi höra med Sven Eriksson/Teknis kanske? Det vore ju optimalt att ha konvetet där då det ligger precis intill Centralen....
Jag vann combat med 13.

Brain

Citat från: "Robin"Kan vi höra med Sven Eriksson/Teknis kanske? Det vore ju optimalt att ha konvetet där då det ligger precis intill Centralen....

Egentligen inte då det just är för centralt. Tror placering här kan medföra ökad mängd personer som inte skall vara där
Tomas Davidsson

Clifford

Teknis suger på alla plan.

Daniel

Citat från: "Clifford"Teknis suger på alla plan.

Hmmm... vet då inte om jag kan hålla med!  :D

Vad sägs om gamla Särlaskolan, för litet kanske?

// Daniel
Daniel Johansson

Brädspel är min grej!

http://spel.nsson.nu - Ska du köpa spel?

dagle

Citat från: "Clifford"Teknis suger på alla plan.
snällare städare :D , bättre nyckelsystem.

Clifford

Teknis=dåliga lokaler, många "yrkessalar" med prylar i, färre "vanliga" salar, dåligt läge för matsal m.m., och framför allt:

Vi fixar knappt att göra BSK på ren rutin längre, tror ni verkligen att vi fixar en ny skola?

Vem skaffar kartor över salar, vem schemalägger en ny skola, vem vet var städutrustningen är, vilka eluttag man ska använda, rutiner för köket, var man bäst hämtar stolar, hur larmet fungerar, och allt annat smått och gott som vi har vant oss vid på Bäckäng vid det här laget. Ni vet inte vad ni snackar om.

Daniel

Citat från: "Clifford"Ni vet inte vad ni snackar om.

Det är sant, jag vet inte vad jag snackar om!  :D

Hur som helst så verkar det inte finnas så många alternativ. Det finns ju inte direkt många lokaler i boråsområdes som står tomma just den tiden och som har tillräckligt med utrymme och rum.

// Daniel
Daniel Johansson

Brädspel är min grej!

http://spel.nsson.nu - Ska du köpa spel?

Dina

Vadå, folk menar att det blir BSK 24? Vem fan ska göra det då?
So long, suckers!

rAWTAZ

Citat från: "Dina"Vadå, folk menar att det blir BSK 24? Vem fan ska göra det då?
Go, go!

Det är väldigt lätt att se det hela från ett "utomstående" perspektiv, speciellt när man varit inblandad i en del andra arrangemang och så.

MOB

Jag tror inte att ni behöver vara så oroliga över att ombyggnationen inte ska vara färdig till novemberlovet. Avsikten med att börja arbetet i juni (då ju faktiskt skolan liksom av en slump stänger för sommaren) lär väl vara för att kunna arbeta ostört tills skolan ska öppna igen. Det lär knappast vara så att de har för avsikt att ha skolan som byggarbetsplats under nästan hela höstterminen.

Men, till det egentliga problemet. Om inte skolan ville ha konventet där i år så lär de ha ett ypperligt argument för att säga nej nästa år. Jag minns när rektor Åke Ekvad såg till så att vi inte fick använda aulan efter att den hade renoverats. Motivation? Jo, golvet slits ut av konventsbesökarna eftersom dessa har mycket grövre skor än vad "vanliga" skolelever har.  :wink:

Vad avser städpersonal som är sura. Hur är det med mutor nuförtiden? Förr fick alltid städpersonalen tårta veckan efter konventet. Ett enkelt och billigt sätt att få dem på gott humör. Misstänker att det är en "tradition" som gått i graven.

Dina: Bit ihop! Jag är säker på att årets konvent trots allt kommer att bli bra. Och jag är fullkomligt övertygad om att du och andra kommer att göra nästa års konvent ännu bättre! Framförallt om uppstarten är betydligt tidigare. Jag menar det är ju inget snack om vilken helg det kommer att vara. Så det borde definitivt inte vara något problem att gå ut tidigt med reklam, information, övertalande, lismande, hot etc.

GothCon skickade mail häromveckan och frågade om man ville arrangera hos dem i påsk (14-16 april 2006). BSK borde helt klart kunna tala om redan på Gothcon att det kommer att bli av, att det kommer att vara under Allhelgonahelgen och att det kommer att vara i Borås. Är det så att det visar sig i augusti att det inte funkar på Bäckäng så får man byta plats (fiffigt är det naturligtvis att redan från början ha ett alternativ).
..........
MOB

Kalle

det låter bra om det inte vore för att dom sa att det skulle ta ca. 1,5 år att renovera :wink:
Estoy solo mirando!

Clifford

Mob: Men vem har tid att göra reklam för BSK, i ett halvår? Vi har efterfrågat männsikor som vill hjälpa till FÖRE BSK, hellre än under själva konventet, men det är inte många som kan tänka sig göra en flyer ens...