Twillight 2000 - Unsung Heroes

Startat av Ewers, maj 06, 2009, 13.58

Föregående ämne - Nästa ämne

carlsson

13/6: Har förstått att det är spelning. Kanske inte kan deltaga som sagt.
24/7: Har förstått att det är spelning. Jag är med.

Anders; Trevlig site du hade hittat där! Håller själv på att bygga en webbaserad spelplanerare för allmänheten (använder den än så länge bara till min egen kampanj), som vi också kan testa när den är klar (eta slutet på sommaren). Problemet med denna enkäten är att det inte finns något "kanske"-val. Det behövs...
Håller med Anders om att forumtrådar med datum är jobbigt, om det finns bättre alternativ.

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Den Gamle

Bägge spelningarna inbokade.
"My center is giving away, my right is pushed back, situation excellent, I am attacking."
Marshal Ferdinand Foch in message to HQ, Marne 1914

Tamara

Hej Fredrik

jag kommer lite senare men har bokat in spelningen.

Hälsning

Gobbos Spider

Kommer inte 13:e men bokar 24:e
I would never die for my beliefs because I might be wrong.

    Bertrand Russell

Gobbos Spider

I would never die for my beliefs because I might be wrong.

    Bertrand Russell

hake

båda datumen är bokade. återkomer med bakgrund och musik senare fredrik. har en sista busy vecka framför mig.

//hake

carlsson

Jonathan M. Hard
37 år, högutbildad f.d. spion åt CIA.

Musik att ha med på soundtracket:
Klassiskt, företrädesvis:
   JS Bach,The 2 Violin Concertos; Double Concerto; Partita No. 2 in D Minor
   Mozart, Night of the Proms




4771 9293 7465 0002 9818 882.9 9288 7360 1728-18.
OPERATION HERCULES

BEKRÄFTAR SU AVSER ANFALLA KI MED KÄRNVAPEN.
1997-08-13 TILL 1997-09-30. DATUM EJ STYRKT.

9 9288 7360 1728-18.2
SLUT


* * *

Jonathan sprang så fort han kunde, ner i Moskvas Metro. Han skulle till Ckalovskaja för att åka vidare mot Proletarskaja där hans nödutgång fanns. Han tittade snabbt bakom sig för att se om han var förföljd. Det var svårt att avgöra här nere, i massans kryllande stress.

Det var sista gången han åkte i Metron hann han tänka, innan dörrarna på vagnen gick igen med ett svampigt pysande. Vem som hade listat ut hans rätta identitet skulle han aldrig få reda på, lika säkert som hann aldrig mer skulle kunna spionera i Kreml.

Jonathan ursäktade sig för sina medpassagerare när han trängde sig bak i tåget. Det var viktigt att hamna i sista vagnen av flera anledningar, och alla hade dom med säkerhet att göra; Översikt, möjlighet att hoppa av, och det gav också den snabbaste rutten till tågbytet på Proletarskaja's station.

"Eezveeneetye" (ryska för "ursäkta") sa han på perfekt ryska till en äldre man som ännu inte hade fått sittplats. I samma stund insåg Jonathan att han hade gått i fällan. Den äldre mannen var Konstantin Zemtsov, avdelningschef för fältarbete på KGB. Både bakom och framför sig såg han nu två andra fältagenter, vars uppgift var att hinda honom att fly från scenen.

"Rutin är farligt, Vasily. Eller ska jag kanske säga 'Jonathan'? Du om någon borde väl veta bätte än att alltid ställa dig i samma vagn?" Zemtsov var för rutinerad för att blir träffad av det slag som Jonathan måttade mot struphuvudet, men han var inte beredd på den spark som slog av hans knä i samma sekund. Innan Zemtsov stönande låg på marken var Jonathan redan på väg mot agenten längre bak i vagnen. Denne drog sin Makarov, men i trängseln på vagnen var det omöjligt för honom att få till en ren träff.

Ett skott brann av och en student från Lomonosov-universitetet tog sig skrikande för armen. Sekunden därpå var Jonathan framme vid agenten. Han tog tag i pistolen och vred den uppåt samtidigt som han med högerbenet sparkade honom bakåt. Agenten träffade den bakersta dörren med sån kraft att den gick upp. Samtidigt saktade tåget ner då det snart anlände Proletarskaja. 

Jonathan såg sin chans – medan hans motståndare fortfarande hämtade andan hoppade Jonathan ut på spåret. Den andra agenten hann precis fram för att hinna avlossa några skott, men då var Jonathan redan försvunnen i mörkret...

* * *

Solen höll på att gå ner över Europa. Jonathan satt i säkerhet på den Boeing T-43 som skulle ta honom hem, till USA, efter fyra år som spion i Kreml. I öster lyfte samtidigt 44 stycken Tupolev Tu160 mot sina mål i Kina.

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Ewers

Ruskigt stämningsfullt Andreas. Snyggt Jobbat!

Kom bara ihåg att den lilla bakgrundshistorien som jag kräver skall göra så att du klarar att vara konsekvent i svaren om var du växte upp, närmaste släkt, skolor mm.

Sedan förväntar jag mig att ni broderar ut bakgrundshistorierna efter hand som era karaktärer lär känna varandra.

/F

carlsson

Citat från: "Ewers"Ruskigt stämningsfullt Andreas. Snyggt Jobbat!

Kom bara ihåg att den lilla bakgrundshistorien som jag kräver skall göra så att du klarar att vara konsekvent i svaren om var du växte upp, närmaste släkt, skolor mm.

Tack för det! :)

Det här är en teaser, för att mina medspelare ska få en liten inblick i vad jag har gjort typ...

Bakgrunden kommer med alla fakta, senast den 13:e. Det är ju bara du som ska veta att att jag *egentligen* är spion åt Sovjet... ;)

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Ewers

Påminner alla om att det kan vara en stor fördel att ha ögnat igenom andra posten på denna tråden före spelningen på lördag, dvs Nedräkningen till Armagedon.

Bakgrund (Kortfattad ) + Bild i mail till mig innan lördag!

fredrikpungtenewerskrumilurteliapunktencom

/F 8)

Ewers

Första spelningen klar och ingen verkade ha tråkigt i alla fall.  :shock:

Gruppen hann spela ett helt dygn och lyckades ta sig en bit iväg från katastrofen runt Kalitcz (troligtvis fel stavning). Efter att ha omhändertagit två sovjetiska soldater och dragit ur dem en massa information åkte gruppen iväg mot en misstänkt drivmedelsdepå.

Vid en vägövergång hamnade gruppen i strid med Mekaniserad infanteripluton. Striden var kort, intensiv och lite kaotisk men rollpersonerna gick vinnande ur striden utan skador. Bradleyn rockade hårt.

Sedan bar det vidare mot staden där depån skulle vara. Väl i närheten spanades det resten av dagen (SEAL fick göra sig förtjänta av sin lön) medan fordonsunderhåll sköttes under ledning av Cleatus.

Planering och prat om framtida strider. Beslut om överfall mot drivmedelstransport. SEAL ger sig av på spaningsuppdrag som är lyckat. Klart för avfärd mot överfallsplatsen kl 04.00 på morgonen den 19/7. Spelning slut.

/F 8)

carlsson


Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Ewers

Har nu startat en tråd för bokning av spelningar.

/F

Zebulon

Är det någon som vill ta en kaffe nu i dagarna och briefa litet om upplägget?
TAKE, v.t. To acquire, frequently by force but preferably by stealth.

Ewers

Har skickat en fikaförfrågan som svar via sms till världens bästa prickskytt.  :D

Har även lagt ut nya datumförslag för Augusti.

Kram SL/F!