EDH Multiplayer-turnering

Startat av JElfving, november 22, 2010, 16.19

Föregående ämne - Nästa ämne

roligt

båda dagarna passar mig bra, onsdagen passar nog till och med lite bettre.
Var med och spela.

Plutonergy

Citat från: "roligt"båda dagarna passar mig bra, onsdagen passar nog till och med lite bettre.

Jag tycker inte ni skall anpassa om er efter min tid, jag vet dock inte förräns i morgon om ja behöver åka till GBG eller inte, nackdelen är att åker jag inte i morgon så måste jag sannolikt istället åka på onsdag så, planera utan mig så gör jag mitt yttersta för att lyckas vara med.
After having sneak looked at gods cards its hard to imagine that he plays dice with the world ...

JElfving

Citat från: "Plutonergy"
Citat från: "roligt"båda dagarna passar mig bra, onsdagen passar nog till och med lite bettre.

Jag tycker inte ni skall anpassa om er efter min tid, jag vet dock inte förräns i morgon om ja behöver åka till GBG eller inte, nackdelen är att åker jag inte i morgon så måste jag sannolikt istället åka på onsdag så, planera utan mig så gör jag mitt yttersta för att lyckas vara med.

ok, grejen är att jag vet inte vilka som kommer riktigt. intresse har jag, linden, junior, roligt, billy och marcus(?) visat. men man kanske kan räkna med att lokalen är öppen?

Plutonergy

Citat från: "JElfving"
Citat från: "Plutonergy"
Citat från: "roligt"båda dagarna passar mig bra, onsdagen passar nog till och med lite bettre.

Jag tycker inte ni skall anpassa om er efter min tid, jag vet dock inte förräns i morgon om ja behöver åka till GBG eller inte, nackdelen är att åker jag inte i morgon så måste jag sannolikt istället åka på onsdag så, planera utan mig så gör jag mitt yttersta för att lyckas vara med.

ok, grejen är att jag vet inte vilka som kommer riktigt. intresse har jag, linden, junior, roligt, billy och marcus(?) visat. men man kanske kan räkna med att lokalen är öppen?

jag tror tom att roligt har nyckel?...
asl brukar spelas tisdagar, onsdagar vampire.
After having sneak looked at gods cards its hard to imagine that he plays dice with the world ...

roligt

Tyvärr ingen nyckel, kommer däremot att ansöka om det efter nyår igen. Tror även att Erik Bengtsson kommer vilja vara med och spela.
Var med och spela.

Junior

Jag e på, kan köra tis + ons om folk e sugna

Föredrar att spela om nått i värde klass med 1 booster. Med knockout bounty.

Top bannad låter fint, får gärna banna min general om ni vill då den enligt mig segaar ner spelet mer än top, går iofs att döda men vem vill inte ha 1 free vampiric tutor i rundan

Fixat ihop en ny lek i dag som inte segar spelet lika mycket, va för mycket prox i den andra leken.

Elfving vi ska nog kunna lösa ett land imorn iallafall då jag blev överbjuden på Omens.

Btw behöver 1 Hunted Horror (Ravnica) så ta gärna med imorn om någon har.

JElfving

Citat från: "Junior"Jag e på, kan köra tis + ons om folk e sugna

Föredrar att spela om nått i värde klass med 1 booster. Med knockout bounty.

Top bannad låter fint, får gärna banna min general om ni vill då den enligt mig segaar ner spelet mer än top, går iofs att döda men vem vill inte ha 1 free vampiric tutor i rundan

Fixat ihop en ny lek i dag som inte segar spelet lika mycket, va för mycket prox i den andra leken.

Elfving vi ska nog kunna lösa ett land imorn iallafall då jag blev överbjuden på Omens.

Btw behöver 1 Hunted Horror (Ravnica) så ta gärna med imorn om någon har.

Den verkar ju lite seg om vi nu blir så många som vi verkar bli. Men kortet går ju döda. ;)  Finns ju flera andra riktigt bra svarta generaler:

Ob Nixilis, Geth, Kalitas, Skithiryx, Balthor the Defiled, Drana, Ink-eyes.

Du gör som du vill såklart. Vad heter generalen förresten? kommer inte på vilket kort det är.

Vi kör idag tisdag förresten. kl. 18.00.

Junior


JElfving

Citat från: "Junior"Maralen of the Mornsong

ska jag vara helt ärlig verkar den generalen väldigt dålig i edh multiplayer. du har 5-6 spelare som får tuta innan dig liksom. och om du nu mot förmodan får tuta själv så har alla sen chans att hitta svar igen. ser inte hur du kan få en fördel av det kortet i multiplayer.

Junior

Citat från: "JElfving"
Citat från: "Junior"Maralen of the Mornsong

ska jag vara helt ärlig verkar den generalen väldigt dålig i edh multiplayer. du har 5-6 spelare som får tuta innan dig liksom. och om du nu mot förmodan får tuta själv så har alla sen chans att hitta svar igen. ser inte hur du kan få en fördel av det kortet i multiplayer.

Handlade inte om hurvida den va bra lr inte utan att den segade spelet massor.

Men i vilket fall kan den nog funka efter som alla lär ju inte tuta svar till vad du gör utan oftast mot vad han till vänster/höger gör

JElfving

Citat från: "Junior"
Citat från: "JElfving"
Citat från: "Junior"Maralen of the Mornsong

ska jag vara helt ärlig verkar den generalen väldigt dålig i edh multiplayer. du har 5-6 spelare som får tuta innan dig liksom. och om du nu mot förmodan får tuta själv så har alla sen chans att hitta svar igen. ser inte hur du kan få en fördel av det kortet i multiplayer.

Handlade inte om hurvida den va bra lr inte utan att den segade spelet massor.

Men i vilket fall kan den nog funka efter som alla lär ju inte tuta svar till vad du gör utan oftast mot vad han till vänster/höger gör

Jo sry, mest jag som svamlade lite :)

Den är helt okej i sega-ner-avseende. Grejen med Topen var att den knappt går att förstöra och att den går in i alla lekar.

JElfving

Jag ska nog inte säga för mycket angående sega ner heller eftersom jag spelar 5 färgs control och kommer sweepa brädet stup i kvarten  :twisted:

Plutonergy

Synd att jag inte kunde vara med igår det hade jag gärna velat.
Jag har möjlighet idag typ vid 19-tiden om fler skull vara sugna...
After having sneak looked at gods cards its hard to imagine that he plays dice with the world ...

Junior

Citat från: "Plutonergy"Synd att jag inte kunde vara med igår det hade jag gärna velat.
Jag har möjlighet idag typ vid 19-tiden om fler skull vara sugna...

Jo va prat om att vi skulle köra idag oxå, Jag Elfving Marcus Erik Lallo va sugna.

Marcus Jobbar till 18:00 så 19:00 låter som en bra tid, Kan va där tidigare om folk vill mecca lr nått.

Barcus

Jag ringer ner när jag slutat är det folk där kommer jag ner.
Puss På Skinkan
Marcus Johansson