KUBEN!

Startat av JElfving, september 17, 2010, 09.41

Föregående ämne - Nästa ämne

JElfving

Vi var några på geddon igår som började bygga en kub. Ingen var sådär jättesugen på att lägga in sina bästa kort i den så istället kom vi på iden att proxa Channelfireball-kuben. Eftersom den är mycket spelad bör den vara balanserad. Den innehåller dessutom vääldigt många kraftfulla och mysiga bilder. Vi kan såklart modifiera den efter eget tycke efterhand. Den har inte med M11-kort te x.

Kuben består av 680 kort. Jag kan skriva ut alla proxar i färg på Högskolan till en kostnad av ca 150kr (tror de tar 2kr/sida, återkommer om så inte är fallet).

Vi behöver dessutom plastfickor, 900 st, så vi har till de basicländer som behövs också. Alla plastfickorna ska ha färgad baksida av samma färg. Den kostnaden blir lite större, ca 540kr.

Det bli en totalkostnad på ca 700kr. Den kostnaden delas av alla som vill vara med och spela kub. Ett förslag är en 1-gångsavgift på 100kr.

Jag har redan fixat alla proxar som html-dokument (tog en stund :)) så jag behöver bara klartecken från några stycken så är vi igång. Någon får gärna ta på sig att beställa plastfickor. Om någon har en lämplig förvarings-låda till kuben eller ett förslag på sådan så hojta.

Länk till Channelfireball-kuben: http://www.channelfireball.com/decklists/cube-list/

Barcus

Jag kom precis på att man kanske kunde kolla om man skulle se om styrelsen ser det som en sak Geddon kunde betala, men då får korten vara för alla medlemar på föreningen.

Kanske låsas in i styrelse rumet eller nått.

Ifs är jag på att lägga 100 pix det är juhe inte mycket pengar.
Puss På Skinkan
Marcus Johansson

JElfving

det hade väl varit gött om styrelsen gick med på det. i vilket fall så bör det finnas någon som har nån form av beslutanderätt (förslagsvis marcus) angående kuben så inte kort i den byts ut hursomhelst.

men vi behöver ju inte vänta in ett styrelsebeslut innan vi sätter igång. 100kr är inte mkt, känner bara att det vore gött om vi var en 5-6 personer som var på redan från början och godkände avgiften och idën.

När utgiften är uppnådd kan ju resterande pengar gå till Geddon eller till priser när vi draftar. Kör man en kub-draft på en söndag kan ju alla dessutom lägga 30kr eller 1 booster så det finns nåt att spela om.

Plutonergy

jag kan lägga 100kr...

vi tar upp det på nästa styrlesemöte antar jag.
det känns som att magicspelandet bidrar till förjänst inom föreningen i form av medlemsavgifter/kioskinkomster. Det skulle i mina ögon vara "a small thing" för föreningen  att göra detta inköpet.
After having sneak looked at gods cards its hard to imagine that he plays dice with the world ...

Spiff Rymdspionen

Låter bra tycker jag. Ta upp det med kortspelsansvarig (om vi har någon). För så lite pengar kan han nog fatta beslutet självt och ta det till styrelsen i efterhand.
"Det finns tillfällen när inte ens mina turrymdskeppskalsonger hjälper."

JElfving

Jag har skrivit ut alla kort på Högskolan. Det blev skitbra och kostade 155kr. Vore bra om nån kan ta på sig att beställa plastfickor från SvM så vi har dom i början av nästa vecka. Förslagsvis 9st 100-pack. Finns i prisklasser 59-99kr/pack. De för 59kr är helt ok men lite hala och kan därför vara svårt att hantera när vi har så mycket kort. (om nån kan skaffa en smidig förvaring som en kortsko eller liknande spelar det nog mindre roll iofs.) Men ska vi betala det själva är väl billigaste alternativet det bästa ändå ;)

pannan

jonatan har en massa plastfickor från när de tog bort magic från hans butik, ska kolla om han har många likadana

Plutonergy

Citat från: "pannan"jonatan har en massa plastfickor från när de tog bort magic från hans butik, ska kolla om han har många likadana

Jag kom precis å tänka på samma sak, det är han som Junior känner?
Junior har nämnt billiga plastfickor...
After having sneak looked at gods cards its hard to imagine that he plays dice with the world ...

JElfving

låter gött, ring han på direkten och kolla

pannan

han är på nåt möte i helgen och kommer hem ikväll nån gång tror jag, men junior lät rätt säker på att han hade många likadana plastfickor

JElfving

några nyheter angående plastfickor? sugen på pysseldag (har en ny edh:a också) ;)

Plutonergy

Citat från: "JElfving"några nyheter angående plastfickor? sugen på pysseldag (har en ny edh:a också) ;)

bra muta :)
After having sneak looked at gods cards its hard to imagine that he plays dice with the world ...

pannan

ska försöka ringa jonatan om det idag.

Plutonergy

Jag pratade med Junior och om det går vägen så ordnar de 1000st Oranga (den färgen som de fanns tillräckligt av) plastfickor åt oss för 200:-
Förhoppningsvis får vi dem ganska så snart, jag har redan tackat ja till erbjudandet, jag hoppas i efterhand att föreningen är villig att stödja detta inköp.
After having sneak looked at gods cards its hard to imagine that he plays dice with the world ...

JElfving

härligt! en totalnota under 400kr! inte illa :) kan vi sänka engångskostnaden till 50kr om inte föreningen betalar :)