Brädspel Lör 28/7

Startat av Brain, juli 25, 2012, 15.42

Föregående ämne - Nästa ämne

Brain

Drar snabbt ihop en liten brädspelshappening nu till helgen.

Planerna är att spela lite klassiker som Caylus, Puerto Rico etc men är även öppen för mer förslag

Tänkte att vi drar igång vid 11 och håller på så länge vi orkar
Tomas Davidsson

Usually_Insane

hmmm, ser att du planerar det så bra att du inte behöver bli besegrad av mig, kommer att spela rollspel den dagen :(
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

globetrotter

Hmmm, låter intressant då jag är ensam hemma på lördag. Mitt problem är att jag inte har bil, så jag kan inte transportera mer än 1-2 spel. Skulle det inte bli många (max 3 st), kanske det vore intressant att spela antingen Mage Knight eller Through the Ages. På fyra kunde det bli Sid Meiers Civ  ...men jag har inget emot att spela lite klassiker. Finns också möjligheten att vara hemma hos mig och då finns det ett stort urval av spel utan transportbehov...

Kanske något att diskutera i kväll?
/Carl

Brain

Verkar inte vara så mycket intresse och även felsynkat då många brädspelare spelar rollspel.

Kommer ta mig ner i vilket fall så får vi se om några dyker upp.

Kan ju ta med ditt Middle-Earth- the Wizards så kan vi spela det C-G :-)
Tomas Davidsson

Usually_Insane

Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

Brain

Jag och CG spelade Mage Knight en vända efter det anslöt Malin och då blev det Merkator.

Tomas Davidsson