World in Flames

Startat av Clifford, mars 30, 2005, 15.21

Föregående ämne - Nästa ämne

Clifford

Okej, WiF lovers. Dags att börja snacka speldags. (ok, egentligen kan det dröja tills vi får spela men jag är sugen)

Efter ASL ska det ju som bekant liras WiF. Vad jag undrar är:
Vilka tillbehör/expansioner ska vi använda den här gången?
Victory locations och budgivning?
Hur ofta?
Helger eller vardagar?

Egentligen vill jag bara tjöta WiF...

Björn

Är det vanligt speltempo som avses, dvs inte "WiF-vecka"...

är ju oxå sugen, men lever ju i exil  :cry:

WiF-vecka i sommar?

Apanpapan

Nu när jag och Cliff visade var det tyska skåpet skulle stå (någonstans bakom uralbergen) och när turken skapar sig ett nytt ottomanskt imperium så finner jag det troligt att food in flames behövs jättefett. Jag är med på wif-vecka. Jag är även med på att spela wif vissa dagar. Men det beror på hur många klantarslen som ska vara med. Det är inte kul att vara tusen stycken som spelar italien. Iof om det spelas i rasande tempo så är det väl coolt för då är två personer en styrka men det får inte plats ändå. Synd att Larsson inte har fixat fram bilderna där vi ser hur hårda tyskarna var...

Stor Finland sträcker sig ända bort till Uralbergen... Vilka under man kan göra med ett par skidor och en suomi k-pist.
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

Clifford

Citat från: "Apanpapan"

Stor Finland sträcker sig ända bort till Uralbergen... Vilka under man kan göra med ett par skidor och en suomi k-pist.

Och ett gäng lättlurade tyskar som hjälper till med att boxa partisaner och annat oviktigt.

Larsson, fixa fram bilder och maila dem till Laszlo så lägger han upp dem!

Martin Larsson

Ska lösa bilddelen. Ta dock i beaktande att det är en telefonkamera de är tagna med...

Vill vill vill va med. Anser att typen 1 speldag i veckan är bäst vilket dock inte undanröjer möjligheterna för en vecka i sommar. Semikräver dock att det ska va en klocka med i spelandet. Om det är en vecka till nästa speltillfälle kan man tänka då under tiden :wink:

E  intresserad av att spela icke-båtland denna gången, nog helst ryss :idea:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Heavy

Å nästa gång det spelas finns det en fin kamera i klubbens ägo att ta kort med ;)


Jag vill med vara med, framför allt som medspelare till någon då jag är korkad och noob på WiF.. Nån som vill ta mig under sina vingar ??
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Clifford

Om vi spelar med klocka bör vi nog spela med victory locations och budgivning också, eller?

Jag är också mest sugen på ryssen, faktiskt. Allt utom USA gillar jag.

Martin Larsson

Varför jag anser att klocka är ett krav är för att man kan gå och titta och filura i en vecka innan nästa spelning går av stapeln, så när det ska spelas så anser jag att det ska flyttas glut och rullas tärning, inte schack-wiffa. Detta sortens upplägg är allt för upplagt för "det perfekta kriget" annars, vilket åtminstånde jag anser är fånigt. Alla kommer att drabbas av klockan, så det  kommer inte vara orättvist, och sen får man väl ge varje land typ 3 unlimited rundor eller dyl, eller typ varje sida har 5 eller så 8)
Men detta är ju min personliga åsikt som säkert inte alla håller med om...

Gällande bud och VL så är med lika bra som utan enligt mig, nog lite bättre med men men klocka är viktigast.
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Martin Larsson

Citat från: "Heavy"Å nästa gång det spelas finns det en fin kamera i klubbens ägo att ta kort med ;)


Jag vill med vara med, framför allt som medspelare till någon då jag är korkad och noob på WiF.. Nån som vill ta mig under sina vingar ??


Snyggt, kamera är fett bra :D
Jag kan nog tänka mig att försöka lära dig det lilla som jag kan :wink:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Heavy

Citat från: "Martin Larssonnnnnnnnnnnnnnn"
Jag kan nog tänka mig att försöka lära dig det lilla som jag kan :wink:


Låter fett ´bro..  8)
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Martin Larsson

you bett kotlett :wink:

Sen ska vi bara tjata till oss Ruskiland oxå....
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Heavy

Klart vi ska ha ryssland, vi är ju skinheads ju...

(vad nu rakat huvud har med ryssland att göra men,men..)


:twisted:
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Apanpapan

Aah... Ska ni två spela världens största speedbumb... Men vi får väl se vad ASL:arna vill... Det är många nötter som vill spela Wif...
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

Clifford

Jag ville ju spela ryss, men i brist på bättre erbjuder jag mig att förinta den bruna massans armé en gång till, denna gång endast med hjälp av en handfull pappersbitar i grå kulör.

Martin Larsson

Vore trevligt Cliffen, har bara spelat jänkare och vill faktiskt få kriga på land för en gångs skull :o

Kan inte typ Cliff ta och snacka med ASL-arna och förhöra dig  om vilka som vill va med, och efter att ha utrönat det valla dem till denna tråden så vi får reda på hur det ligger till :?:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.