Vill du vara med och skapa BSK 2013?

Startat av Clifford, april 01, 2013, 12.39

Föregående ämne - Nästa ämne

Clifford

Så här när Gothcon 37 just lagts till handlingarna så är det dags att börja förbereda BSK 31.
Vill du vara med?

Konventet behöver en stab där varje arrangör får ett tydligt uppdrag, från kioskansvar till reception och PR. Har du ansvarat för något område tidigare år så är du extra välkommen att hjälpa till igen. Förhoppningen inför BSK 31 är att bredda konventet och öka både arrangemangs- och besökarantal samt kvalitéten på konventet i helhet. Sen skadar det inte om man har kul när man gör konventet heller. :)

Ordförande för konventssektionen 2013 är Marcus Johansson, på forumet kallad Barcus.

Poster som behöver tillsättas:

SEK - Sekreterare sköter ekonomi och 
administration med hjälp av ordförande, samt ansvarar för dokumentering vid möten.
BRÄ - Brädspelsansvarig schemalägger brädspelsarrangemang och sköter kontakten med enskilda brädspelsarrangemang

REC - Reception sköter anmälningar och inträde samt rullande support under konventet.
KIO - Kiosk står för inköp, budgetering och schemaläggning av kiosken under konventet
STÄ - Städ ansvarar för schemaläggning och rullande städning under konventet. Slutstäd sker gemensamt med alla i staben.
ROL - Rollspelsansvarig schemalägger rollspelsarrangemang och sköter kontakten med enskilda spelledare och scenarioförfattare
FIG - Figurspelsansvarig schemalägger figurspel och sköter kontakten med enskilda arrangörer
TRA - Transport ansvarar för bilhyrning och schemaläggning av transporter och förare
SÄK - 
Ansvarar för besökarnas och konventets säkerhet, brandskyddskontakt och schemaläggning av säkerhet.

Det kommer kallas till ett första möte inom en snar framtid. Fundera på om du är intresserad av att göra ett riktigt bra konvent och hur du kan hjälpa till.

Brain

#1
Edit: Du får inte posta sådant här första april, uppmanar till skämt :-)
Kan hjälpa till som rådgivare, och ta BRÄ om ingen annan har intresse av den. Har även dosan som vi använt för registrering av föranmälningar och kan tänka mig att ha den rollen i år igen.



Hoppar över BSK i år
Tomas Davidsson

deadrabbit

Jag har varit med sedan BSK 26 och ordnat SÄK, ställer gärna! upp igen
Operativ chef SÄK BSK31
Operativ chef SÄK BSK30
Operativ chef SÄK BSK29
Operativ chef SÄK BSK28
SÄK BSK27
SÄK BSK26

Anna Malmer

Hej alla!
Jag flyttar till Borås i September. Har arrat många konvent, framförallt japankonvent (Hikaricon, ConFusion, NärCon), och är med i GothCon arr inom rollspel inför 2014. Brukar syssla med Ekonomi. Har även varit Sverok väst ett par år och satt 2012 i Sverok förbundstyrelse.

Jag har aldrig varit på ett BSK men det borde ändras nu när jag skall bo här. Vill ni ha hjälp med något eller bara en funkis så är jag gärna med.

Ola

Välkommen till Borås!
Alltid bra med fler hjälpande händer på konventet.

För egen del blir det delarrangör för SM i Warmaster och assisterande till figurslag, i första hand WFB.
Om inget annat "måste-göras" på konventet dyker upp.

Hur går det med övrigt BSK-planerande? Marcus...?
mvh ola
Sir Killalot II for the masses!