nyckelansvar

Startat av Fluff, september 29, 2008, 10.03

Föregående ämne - Nästa ämne

Fluff

skriver den här tråden som en liten väckarklocka och påminnelse till alla med nycklar och alla andra också.

igår kväll/natt hände nämligen en sak som är typiskt dålig om det händer. jerry och larsson var på geddon och spelade 40k och snackade skit. samtidigt var det andra aktiviteter.
framåt småtimmarna, halv tre, skulle jerry och larsson gå. upptäcker då att de är ensamma i lokalen. ingen av dessa två herrar har längre en nyckel.

lokalen lämnades alltså olåst från tre-tiden och fram tills nu, då jerry ringde och väckte mig med sin härliga röst. total tid på runt 7 timmar olåst föreningslokal alltså.

Detta får INTE upprepas!

så se det här som en väckarklocka och påminnelse. har du nyckel och du går för kvällen. kolla av att någon annan också har nyckel. anta inte, fråga!
vi vill inte ha en olåst lokal där vem som helst kan gå in och härja fritt.

så ännu en gång.

Går ni för kvällen och ni har nyckel. Kolla av vilka som är kvar och om dessa har nyckel. Anta inte att någon annan har nyckel och låser efter sig!
ät en makaron till!

Gobbos Spider

Vid alla krabbsaltade tångräkor!

...och vad min namne sade ovan.

~The Keymaster
I would never die for my beliefs because I might be wrong.

    Bertrand Russell

Niklas

man kan ju alltid låna ut sin nyckel annars... eller? :?

Ola

Hallå.
Jag känner mig lite skyldig här.
Vi, Nemo och jag med åskådare Glenn, spelade ett parti WFB och lämnade lokalen strax före 22. Detta utan att kolla om någon kvarvarande hade nyckel, vilket var helt och hållet mitt ansvar.
Dock är vi överrens om att minst en om inte två rollspelsgrupper satt och spelade bakom stängda dörrar och därför ville vi inte störa. Om detta inte stämmer, så har uppåt 10 pers lyckats smyga sig ut utan att vi märkt det och dessutom bakom våra ryggar. Isåfall ber jag så hemskt mycket om ursäkt och skall också se till att misstaget aldrig mer upprepas från min sida.
mvh ola
Sir Killalot II for the masses!

Ewers

Ola behöver inte känna sig skyldig då Ola hade gått före oss och när jag gick satt fortfarande en grupp rollspelare kvar i det Terrakottarummet och spelade.

Kram /F 8)

Ola

mvh ola
Sir Killalot II for the masses!

cracked_open

Vi behöver ju inte hitta någon syndabock, bara informera så att det förhoppningsvis inte upprepas :)
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

Fluff

Citat från: "cracked_open"Vi behöver ju inte hitta någon syndabock, bara informera så att det förhoppningsvis inte upprepas :)

precis. det som hände har hänt och en syndabock är inte intressant.
det viktiga är att belysa att det har hänt och därmed påminna alla med nycklar att verkligen kolla då de går att det finns någon mer med nyckel kvar och inte anta att så är fallet.
ät en makaron till!

Ewers

Oj, det verkar som det var så jag menade, att en syndabock skulle fram. Det var inte meningen, ville bara att Ola inte skulle ha dåligt samvete.

Kram /F 8)

globetrotter

Citat från: "Nisse"man kan ju alltid låna ut sin nyckel annars... eller? :?

Jag hörde av någon att nyckelansvariga, utan undantag, inte har tillåtelse att låna ut sin nyckel. Är detta vad som gäller?
/Carl

sebbe

det här ÄR upprepningen. vi råkade ut för samma sak i somras, att sista nyckelperson glömde/lät bli att kolla efter fler nycklar. den gången lämnades visserligen inte lokalen olåst, men det är ju lite tråkigt att ingen verkar ha reagerat då, trots att vi påpekade det.

förmodligen har samma sak hänt flera gånger innan också.
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45