Den stora flyttarhelgen

Startat av Dale, augusti 04, 2011, 20.12

Föregående ämne - Nästa ämne

Dale

Som alla säkert vet kommer föreningen att flytta till nya lokaler. Den 19-21 augusti blir det den stora flyttarhelgen. All hjälp behövs, även om man bara kan vara med en liten stund. Det finns något att göra för alla så var inte rädd för att dyka upp.

Preliminära tider: OBS ÄNDRADE DATUM
Fredag 19/8 kl 17-22
Lördag 20/8 kl 10-22
Söndag 21/8 kl 10-19


Viktigt! Alla skåp ska fortfarande vara tomma innan 12/8!
Även alla andra personliga tillhörigheter bör avlägsnas från lokalen, då dessa kan komma att slängas eller säljas under flyttandet


Skåp som inte är tomma kommer att öppnas med våld och innehållet placeras i lådor, utan hänsyn till ömtålighet. Alla skåp ska lämnas utan hänglås.


Skriv här vilka dagar du kan vara med och hjälpa till, det underlättar planeringen.

soulreaper

Kan förhoppningsvis vara med på fredagen, lördagen och åtminstone halva söndagen är jag upptagen
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun

carlsson

Tyvärr är jag i tyskland nämnda helg och kan därför inte vara med alls. Litar dock på att flytten går bra, och att ni inte går vilse. ;)

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Clifford

Skåpet är tömt och lokalen avtackad. Lokalen är död, länge leve lokalen!

soulreaper

Om jag förstod det hela rätt så skjuts denna helg upp till helgen efter, är det någon annan än jag som var på "mötet" som kan bekräfta detta luddiga beslut?
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun

Getsen

Jag tömmer mitt skåp på måndag enligt planen. Jag hoppas att det går bra. (Har för mig att den förra deadlinen var nu på söndag?)
"I've made characters for games you've never heard of, and I've never played!"
"The road to hell is paved with randomly-generated content."
"Chaotic Neutral means never having to say you're sorry."

Ewers

Pratat med YIT som har containern samt kranmaskinerna och det är inga problem att få undan dem under vår flytthelg.

Containern kommer att flyttas ut några meter, kranmaskinerna inte ställas i vägen.

Måste komma ihåg att påminna dem om det dock.


Har pratat med Mikael på Cernera och det är ok att lämna kvar prylar i lokalen som skall slängas (inom rimliga gränser). Han bjuder på containerutrymmet det kostar dem  :wink: .

/F 8)

Ewers

Uppdatering angående renovering och flytt.

Alla tretton "normala" skåp är uppflyttade till nya lokalen och står på sina platser. Det är lite målarjobb kvar att fixa på dem (b la att numrera om dem efter hur de står i lokalen), vilket innebär att det INTE är tillåtet för medlemmar att flytta in saker i sina skåp.  :wink:

Många lådor flyttades idag.

Skräp är kört till tippen.

Det är fina trägolv i båda rollspelsrummet, krigsspelsrumet och i styrelserummet. Lite lister kvar att sätta upp, sedan är dessa rum klara.

I blå rummet har terränghyllorna satts upp, i gröna rummet har hyllor satts upp och i kiosken har hyllor kommit upp samt kyl o frys kommit på plats.

Stort tack till alla arbetsglada medlemmar som hjälpte till idag! När man är många går det fort och lätt.

Kvar att göra i nya lokalen:
-sätta upp skohyllor i trapphuset mot ytterväggen. (Nemos borr behövs)
-sätta upp klädkrokarna i trapphuset mitt emot dörröppningen in i lokalen. (Nemos borr behövs)
-Sätta upp varningstejp på övre dörrkarmen eftersom den är väldigt låg.
-häkta av dörren (den gröna) vid ingången in i lokalen och bära ner den i rummet utanför hissen.
-måla allt på skåpen vitt, förutom de fina skåpsdörrarna.
-skruva ner pappershållare i gamla lokalen och sätta upp dem i nya lokalen.
-städa trapphuset innan vi börjar ställa in saker i markplan.

Jag har säkert glömt en massa men det var saker jag kom på just nu.

Bra jobbat idag!

Plutonergy

Hänga av ytterdörren?
Vet vi att trapphuset håller värmen under vintertid så att den istället inte kyler ner vår lokal?
After having sneak looked at gods cards its hard to imagine that he plays dice with the world ...

Lindbergh

Hej!

Bra söndag, helt klart! Gott jobb alla!! Bra att det kom upp hyllor och lysrör!

Det behövs akut köpas in mer stuff:

- Väggfärg till skåp (alt mer snickerifärg) 10 l
- Golvlist till rum, där:
- ca 20 meter golvlist till Röda Rummet
- ca 1 meter golvlist till Bruna Rummet
- ca 10 m kvartstav till styrelserummet, ca 10 mm bred i basen
- Snickerifärg till lister och annat 1 brk
- Akrylfog

Jag har dubbelkollat och det är foderlister för dörrar kvar samt breda taklister (ca 10 m).

Jag kommer att viga några timmar i veckan direkt efter jobbet för att få rollspelsrummen klara för inflyttning till helgen. Kommer i första hand att sätta list och måla. I mån av tid i veckan vore det bra att börja flytta in saker längst in i lokalen, det vill säga typ förrådsutrymmena.

- Dammsugarpåsar, finns det? Det kommer att behövas dammsugas och R2 är tjock...om inte annat behövs det köpas in.

- Finns det plan över bardisken (var/hur) med skiss? Kan den läggas ut någonstans? Det är bättre att få det gjort nu än sedan för jag har aningar att en hel del kommer att skjutas på framtiden...

- Status för stuckaturjoxet?

Ha det gott i ösregnet!

Syns på föreningen i veckan efter 17 :wink:
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

Henk

Sorry. Har inte kollat forumet på länge och hade inte en aning om deadlinen för utflyttning av skåpen. Tack för att ni lade det prydligt och fint på bordet :) Hjälper till på fredag o bär saker

Ha de gött
henk
All makt åt Tengil. Vår befriare!

Jag tror jag ger upp innan min turn2 Dynejävel hörru!

carlsson

Hej allihopa!

Lite kommentarer:
- Färg, nya lister, fog etc kommer i morgon tisdag kl 16.

- Hänga av ytterdörren ska vi testa, ja. Bra tänkt med kylan, vi får se om vi behöver hänga på den igen.

- Dammsugarpåsar får någon annan lösa.

- Bardisken har vi inte beslutat om än.

- Stuckatur kommer i slutet på denna eller början på nästa vecka.

:bigsmurf:

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

soulreaper

Jag jobbar dessvärre i helgen men ska nog orka ta mig till föreningen efter 16 på söndag.
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun

Lindbergh

Super najs! Är såå sugen på att pyssla  :D

Kunde inte komma loss igår måndag så det blev tyvärr inget gjort från min sida :(

Räknar dock kallt med att pressa någon timma i kväll  :)

...Tänkte mest på bardisken tar upp plats i förrådet och om det finns en plan att det tas ett beslut i stort för det är sådant pyssel (mäta/borra/fixa) som man kan förbereda om man är själv i lokalen och är man två kan man ordna det som ett miniprojekt...noterade att ytan för förråd/diorama/allmänt jox är mindre (effektivt sett) och det kan innebära att det blir trångt. Å andra sidan kan det kompenseras genom att hysta mer från den gamla lokalen  :wink:

...noterade också att om det inte blir bardisk kan den bardisken ställas på högkant som avskärmande vägg då mönstret ser lika bra ut oavsett hur den står?

Är det någon som har koll på dammsugarpåsar och har licens för att fixa vår kära astrodroid?
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

Ola

Citat från: "Ewers"Uppdatering angående renovering och flytt.
Kvar att göra i nya lokalen:
-måla allt på skåpen vitt, förutom de fina skåpsdörrarna.
Ska vi inte behålla de skåp som har fina, medeltida stenväggar målade på sig, som dom är?
Övriga skåpsväggar har jag ingen åsikt om, men stenväggarna tycker jag är synd att måla över.
(mina 50 öre)
mvh ola
Sir Killalot II for the masses!