Varför började

Startat av Kalle, augusti 21, 2006, 09.23

Föregående ämne - Nästa ämne

Kalle

.. DU(!) med figurspel?

Själv skyller jag på Sagan om ringen  :)
Estoy solo mirando!

Clifford

För att Skaven hade den absolut häftigaste ras-beskrivningen i Warhammer Fantasy Roleplay. (jämte Fimirer)

Grey Seers for the winzor.

Robin

Jo, sagan om ringen, isch isch.

Första figuren jag någonsin köpte var en Legolas-figur (från Ral Partha?).

Riktigt snygg, mycket coolare alv än vad de flesta av dagens figurer, dock så var den endast i en position (helgjuten).

Köpte figurer för att ha när vi spelade DoD hemma på rutpapper, sedan spelade vi lite bloodbowl.

Därefter gick det via Epic till 40k och den första egenhändigt målade armén, och nu är det mest WHFB som gäller. Dock så får vi ju en ny fin eldar-bok i oktober, och då jävlar  8)
Jag vann combat med 13.

Brain

Halkade in på WFB på Armagedon en gång långt bort i tiden. Naturlig utveckling då man inte kunde spela rollspel utan floorplans och figurer.
Vi spelade med diverse gamla rollspelsfigurer limmade på pappbaser för att hålla formationerna. Köpte sedan 40K och spelade det med medföljande papperslappar. Efter det blev det en rejäl bunta figurer samt att man började med Adeptus Titanicus, Space Marine etc (dvs EPIC). Spelade även Warzone och lite Cronopia.

Spel jag har armeér/figurer till (som samlar damm):
40K
Epic
Battlefleet Gothic
Warzone
Cronopia
Inquisitor
Tomas Davidsson

Kalle

Kommer så väl ihåg när jag gick i trean och en kompis just hade "köpt en drake för 400:-" och jag blev helt paff och undrade om han hade skallat en gnu...

Redan samma dag tipsade pappa mig om sagan om ringen och orcher föll mig i smaken, och då de ju fanns representerade var det ju bara att börja limma :D
Estoy solo mirando!

Clifford

I tids-ordning:
Lego
Modellflygplan
Gjuta Karoliner på spisen
Gjuta Fantasy-figurer på spisen
Spelade Drakborgen och Hero Quest
Provade Drakar och Demoner (med hemmagjutna figurer)
Köpte Sagan om Ringen-rollspelet
Köpte Warhammer Roleplay (och brädspelet Battletech) i England
Köpte Skaven
Köpte Magic
Hittade BSK 12
Hittade Armagedon
Köpte Space Marine (Epic alltså)
Köpte Guards till 40K

Bisak:
Det allra första "fantasy" jag föll för, som sedan ledde in på resten av hobbyn, var Steve Jacksons "Fighting Fantasy"-böcker.

Hydran i Ondskans borg har jag aldrig lyckats besegra i ärlig strid....

Scorpion Swamp var den bästa boken av de cirka 20 jag spelat, minns jag.


Martoow

Jag började med figurspel för att mina kompisar i skolan (jag gick i förskolan) hade med sig de där astuffa Chaos-marines sorcerers.
Men istället för Chaos köpte jag ett gäng maränger... men bytte illa kvickt när Tau "uppfanns". :D
De var ju bara så coola de där små figurerna, men ack så dyra! >.<
No expansion without equilibrium
No conquest without control
Pursue success in serenity
and service to the Tau\'va