Truckkörkort

Startat av Kalle, juni 14, 2006, 21.04

Föregående ämne - Nästa ämne

Kalle

Tjo, snackade med en kompis om truckkörkort och han sa att man inte måste vara 18 för att ta ett sådant.
Någon som vet om det stämmer?

Kan även passa på att fråga vart man kan köra upp till ett? :D
Estoy solo mirando!

Heavy

"På min tid" var det 16 år som gällde.. :)
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Meldon

Jag vet inte riktigt hur gammal man måste vara men 16 låter rimmligt..

Jag tog mitt truckkörkort i Herrljunga på Alltruck.. Tel : 0521-22 20 00
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

emil

Ehr... Har för mig att truckkortet är kopplat till ett vanligt körkort, fuckar du upp det och är grovt rattonykter så ryker ditt vanliga körkort också. Så rimligtvis 18, men kolla upp det på alltrucks hemsida eller nåt för säkerhets skull. Dom försöker säkert bara vara skitviktiga och skräms eller nåt. Vet inte hur många idioter som jag mött som tror att just det DOM pysslar med är det absolut viktigaste på jorden. Fast med tanke på antalet idioter som DOM å andra sidan instruerat, så förstå man dom... :lol:

Meldon

Jo, truckkortet e kopplat till de vanliga körkortet.. så de kanske e 18 som gäller iaf.. men man måste inte ha ett vanligt körkort för att får truckkort..
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

Ivar

hej hej
jag var på truckrepetitionsutbildning idag och det är 18år  som gäller om det inte föreligger särskilda omständigheter och i så fall 16år men då måste någon vuxen stå å övervaka hela tiden man jobbar.
Prova vilket truckuthyrningsföretag som helst.
Det kostar fett med stålar(typ många tusenlappar) med tanke på att det är en veckas utbildning.
Det är dessutom inte ett körkort som sådant utan ett utbildningsintyg.
Om ni stöter på problem så kontakta mig i sista hand.