Terrängpärm..

Startat av Heavy, juni 08, 2005, 18.38

Föregående ämne - Nästa ämne

Martin Larsson

Citat från: "emil"
Citat från: "Martin Larsson"
Man kan åka 9 eller 11 mot majorna för att komma dit, bägge stannar på stigbergstorget där man hoppar av, och sen är det 100-150 meter att gå beroende på vilken av de 2 man åkte :)

Vafan! Går inte 3:an och gröna 4:an dit längre?

Hmmm, 3:an stämmer nog oxå. 4:an är jag mindre säker på, eftersom man är vanemänniska så åker jag oftast 9:an då den oxå passerar jobbet....
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Clifford

Gbgs spårvägar gjorde en väldig omdragning av nästan alla linjer för ungefär ett år sedan så det kan vara svårt att hitta rätt vagn om man inte åkt sen dess.

Martin Larsson

Mjo, vet det (gissa varför) 3, 9, 11 går till omnämnd plats 8)
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Heavy

4:an går via stigberget ja, men man hamnar på andra sidan kullen sett från Hobbycenter..
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Martin Larsson

Citat från: "Heavy"4:an går via stigberget ja, men man hamnar på andra sidan kullen sett från Hobbycenter..

Hmm, devs den stannar på samma ställe som 11 då misstänker jag. Varför jag åker 9:an el 11:an (helst 9:an) är för att den vagnen åker minst omväg, men men -  alla vägar leder ju till Rom som det heter :)
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Clifford

Bra, nu när alla vet hur man hittar till Hobbycenter och att man där ska köpa saker baserat på vår Terrängpärm (vilket är vad den här topic:en BORDE handla om) så kan vi väl återgå till ämnet eller starta en tråd om Göteborgs spårvägar.

MOB

Foamboard ja...

http://www.kram.se/butik/index.php?cat_id=3&catname='Kapaskiva/+Foamboard'

http://www.kopior.nu/efterbehandling.pdf#search='kapaskiva'
(kolla in listan "Kapaskiva utan montering")

Ett annat tips är att ni tar kontakt med en reklambyrå eller skyltfirma i Borås och frågar om ni kan få deras spill. För en sisådär 20 år sen brukade vi vittja ett företag som heter Expoma på deras överblivna kapaskivor. Det räckte för att vi skulle kunna bygga de mest otroliga dioramorna. Excalibur Files, Paradroid, Judge Dredd, Boras City sure ain't pretty, Car Wars, Fantasy Fia, Robot med Knuff, Mos Eisley etc. Det var dessutom första gången som foamboard dök upp i spelsammanhang i Sverige. Vi pröjsade inte en spänn och jag betvivlar att ni behöver göra det idag eftersom det rör sig om spill. Bitarna vi fick var naturligtvis av varierande storlek men vissa av dem var nån kvm i storlek. Så det borde räcka för de flesta behov som kan uppstå.

Expoma ligger bara ett par hundra meter från Armagedon. Elinsdalsgatan 6.
http://www.eventexpo.se/?id=28922

Men som sagt, det finns betydligt fler reklambyråer och skyltproducenter som använder sig av foamboard och bara slänger det de inte använder. Även i Borås. Kanske är det någon av er som har en kontakt/ingång?
..........
MOB