Hur ska man egentligen göra och var finns rätt information

Startat av Emil P, maj 05, 2023, 11.33

Föregående ämne - Nästa ämne

Emil P

Jag är relativt ny medlem i Armagedon och jag upplever att det är svårt att veta var man ska hitta information och hur man ska göra om man vill ta lite initiativ och ordna saker.

Om jag förstått det hela rätt så vill man boka lokalen så är det här på forumet man gör detta. Men det är samtidigt i princip den enda tråd här som är aktiv.

Mycket diskussioner sker på Discord

Är det korrekt att det är så upplägget är idag? Forumet användas i stortsätt bara för lokalbokning och övrig diskussion och information hänvisas till Discord.


Det jag skulle vilja göra är att anordna lite demo av figurspelet A Song of Ice and Fire, då det är väldigt få spelare i föreningen som spelar det samtidigt som vi har väldigt god representation på top 3 placeringar på de svenska turneringar som anordnats.

Så om jag vill göra detta hur ska jag då gå till väga för att göra rätt rent formellt.
Behöver jag boka delar av lokalen? Och hur vet jag vilken del av lokalen jag bokar. Jag har ingen aning om vilket rum som är benämnt med vilken färg. Finns det en enkel skiss för att undanröja att någon gör fel?

Var är lämpligt att sprida information för att få deltagare att komma. Vad jag kan se är forumet för inaktivt

Tack på förhand


mlkr

Hej Emil,

Ja, det har genom åren blivit så att forumet tappat mer och mer gentemot övriga sociala media, det är ändå där den övergripande delen av våra medlemmar rör sig. Få hittar rent praktiskt hit såvida det inte sker via länkar från Facebook eller Discord.

Forumet är för tillfället det bästa alternativet vi har till att boka lokaler i dagsläget.
Forumet ska också användas som en av våra officiella informationskanaler. Vet ej hur bra nuvarande styrelse sköter eller över ser det dock. De övriga och mer aktiva kanalerna är via FB och Discord.

Gällande arrangerande av spel - enklast möjliga är att börja prata på discord och lägga en tråd på FB, kan lägga upp en här på forumet också, men du kommer nog inte nå någon som du inte redan når via de första 2.

Vill du hålla ett litet demo är det enklaste att börja prata om det på Discord, lägg ett inlägg på FB och får du feedback med intresserade är det bara att sätta datum och tid. Dubbelkolla forumet så det inte är några stora event på föreningen som bokat så lär det finnas plats typ när som. Tror inte du behöver göra en officiell bokning av ett helt rum. Men anser du det så följer du reglerna i första inlägget av forumtråden.

Rummens benämning är vad jag förstått en kvarleva från tidigare lokaler. Men varje rum förutom det stora är färgkodat efter färg på vägg. Blå rummet har en blå vägg osv.
/Veni Vidi Vicious

carlsson

Bra synpunkter! Vi får lägga upp en karta över lokalerna med benämning så att folk hittar.

I övrigt har jobbet med en rumsbokare påbörjats, den kommer att presenteras senare under året (det finns gratisalternativ på nätet, men ingen passar vår verksamhet).

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com