Nån som spelar Hordes?

Startat av svartavingar, januari 15, 2013, 03.16

Föregående ämne - Nästa ämne

Martin Larsson

Citat från: Meldon skrivet mars 22, 2013, 22.32...Det går faktiskt så bra så jag har börjat att seriöst fundera på en ny armè/lag/ras/ bunte med löst folk, (whatever floats your boat). Står mellan Cygnar och Protectoriat.....

Fraktion är tydligen benämnningen som folk använder på detta spelet 8)
Check.

Själv blir den mentala Gothcon soppan djupare och djupare...
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Thure

Är det inte Faktioner? (taget från engelska Factions) Eller har jag helt fel?

Martin Larsson

En Fraktion flera Fraktioner skulle jag tro att man säger, och eftersom det refererades till singularis så kändes det första mer rätt 8)


F.Ö appen Iron Grudge, its a thing :)
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Meldon

Den appen finns ju inte till iPhone :(
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

Martin Larsson

Citat från: Meldon skrivet mars 26, 2013, 17.10
Den appen finns ju inte till iPhone :(

Couldnt care less about dem gayphones ;D
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Andreas Graae

#65
Citat från: Martin Larsson skrivet mars 26, 2013, 21.50
Citat från: Meldon skrivet mars 26, 2013, 17.10
Den appen finns ju inte till iPhone :(

Couldnt care less about dem gayphones ;D


hahaha XD gayphones, true true.


Ne jag e ju inte här inne på forumet för ofta MEN jag tänket att det hade nog varit kul för alla nu som tänks börja med Hordes/Warmachine att vi efter Påsk o Gothcon kanske kan försöka ha lite Games Day på helger, så vi får spela mer o får kanske upp mer intresse.

Så hur ser det ut Lördagen den 13/4 eller Lördagen den 20/4 för folk? Kan man ju försöka hitta på något då ELLER om ni har några datum förslag.

Någon som e sugen på o Spöa troll eller bli spöad av troll kan ju höra av er till mig XD 070-28 72 518
Kan man ju ta en casual dust :P

men men Ses på gothcon!

Meldon

Den 20/4 blir bäst för mig om jag ska kunna vara med på nåt sånt skoj :)
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

Meldon

Hur gick det för folket som åkte till Goth-con och spelade..??
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

Martin Larsson

Citat från: Meldon skrivet april 01, 2013, 21.19
Hur gick det för folket som åkte till Goth-con och spelade..??

Det gick ungefär som förväntat eller så.
Jag lyckades exakt kravla mig ur botten 1/3 med en 20e placering med 3 förluster och 2 vinster.
Klantade upp min defensiva plan slag 1 och dog runda 2 genom att flytta åt fel håll med 1 move.
Counterpickade min motståndare i runda 2 och fick spela Melee heavies med Saeryn mot melee lights i drivor och hade slått ihjäl 8 Lights Warjacks när spelet var över på scenario.
Runda 3 klantade jag upp ett par facings så att min motspelares Galleon inte dog på Lylyth2s featrunda vilket lämnade mig ganska långt efter där jag behövde vara och förlorade på scenario.
Slag 4 var det en Stormwall som inte dog i tid och scenarioförlust igen.
Take 5 var mot Jerry som hade en tankevurpa och fick Harkevich arkebuserad.

Sedan spelade jag å 5 andra en sidoturnering på 30 pts:
Runda 1 spelade jag mot samma Stormwall men med helt annan lista. Medan han jagade mina Ogruns så tog jag mig fram till Stormwallen och bankade sönder den och strax efter det hans caster.
Runda 2 var det en bekant Galleon på bordet men med mycket mindre support. Warspears + prey + STR buff gjorde grus av den och jag vann på scenario.
Runda 3 hade jag på något sätt hamnat på vinnarbordet men spelade både bort min tid och mina chanser mot Khador, delvis pga seg i huvet efter 5 slag på 1 dag och brist på sömn. Torskade på scenario med typ 20 sec speltid kvar.
Vann en pensel! :D


Såhär i efterhand är jag inte helt nöjd med någon av mina listor och det är tillbaka till ritbordet som gäller på den fronten. Antingen saknade man contestande pjäser eller harassing units eller något annat. Det är väl detta som gör spelet såpass intressant att man har gott om varriation på vad man kan/vill spela genom mindre förändringar.
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.