Nån som spelar Hordes?

Startat av svartavingar, januari 15, 2013, 03.16

Föregående ämne - Nästa ämne

Lord Black

ok tack för info, kom på att det funkar dåligt på Lördag nästa vecka då jag skall spela roll spel då men fredag och söndag funkar utmärkt. Paingiver Beasthandlers har jag redan men förstår jag det rätt att deras special action används per modell så om enheten står så att den kan piska flera olika warbeasts så kan jag använda olika(eller samma) actions på varje warbeast? och jag Använder eHexy så jag har faktiskt tillgång till något som funkar ungefär som en arc node skall bara sätta ihop min flyg ödla så skall jag nog lättar få in mina spells där de behövs som mest :)
 
"I hate them not because they hate us but because  they are incapabel of good, honest human hatred"
Inquisitor Angmar on Tyranids

Martin Larsson

Citat från: Lord Black skrivet mars 02, 2013, 13.52Paingiver Beasthandlers har jag redan men förstår jag det rätt att deras special action används per modell så om enheten står så att den kan piska flera olika warbeasts så kan jag använda olika(eller samma) actions på varje warbeast?

Du använder dem 1 för 1 ja och jag är tämligen säker på att dem kan göra olika saker men inte 100. Det borde framgå på korten eller i din bok på tactical tip delen på deras sida. Du kan iaf inleda en runda med att enragea 1 beast/handler som står lagom nära och sedan gå lös, verkar vara ganska standard Skorne taktik :P
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Meldon

Inte bra för min plånbok det här, jag har redan hittat nästa styrka jag vill bygga upp, Protectorate of Menoth ser ju jätteroliga ut :)
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

Adam P

det är dom, CLEANSE THEM WITH FIRE!
It's not that I got ADD its more that i go t...OHLOOKASQUIRREL!!

Meldon

Match nr 2 mot Krille nu på Torsdag igen, hoppas jag lyckas upprepa framgången jag hade förra matchen eller om jag bara hade tur
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

Martin Larsson

Kanske tar en vända ner och tittar lite, kan vara kul att se andra fraktioner på bordet 8)
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Meldon

Det är bara att dyka upp, 25pts kör vi denna gången, startar väl runt 18 nångång
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

Adam P

Är det någon som köpt 2player starter set för hordemachine och har kvar en av armeerna och kanske inte vill ha kvar den?
It's not that I got ADD its more that i go t...OHLOOKASQUIRREL!!

cracked_open

Jag är öppen för spel onsdag kväll runt 17-18 om någon vill spela mot Khador  8)
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

Meldon

Jag kan möjligen vara öppen för det, måste kolla med chefen här hemma först så inget annat e planerat
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

cracked_open

Jag får avboka idag. Har åkt på andra arbetsuppgifter som jag måste ordna.
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

Meldon

Bra, för jag kan inte heller nu längre :P
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

Lord Black

hittade en bra sida som väldigt väll förklarar vad, när och hur man får mäta olika saker i warmahords. Hoppas det kan hjälpa någon annan också.
http://handcannononline.com/blog/2011/12/12/measuring-in-warmachine-and-hordes-part-1/
och del 2
http://handcannononline.com/blog/2012/01/04/measuring-in-warmachine-and-hordes-part-2/
"I hate them not because they hate us but because  they are incapabel of good, honest human hatred"
Inquisitor Angmar on Tyranids

Martin Larsson

Hur går det för folk i byggandets flitiga skor?
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Meldon

Jodå, riktigt bra, tror dock att Megalith som jag jobbar på nu får hamna på paus eller nåt, en svår sak att måla bra... Det går faktiskt så bra så jag har börjat att seriöst fundera på en ny armè/lag/ras/ bunte med löst folk, (whatever floats your boat). Står mellan Cygnar och Protectoriat.....
There are no friends in the real world, just less hostile enemies