Infinity

Startat av Hindenburg, juli 31, 2012, 17.17

Föregående ämne - Nästa ämne

Hindenburg

Hejsan allihopa. Jag har aldrig besökt Armagedon men jag hade gärna gjort det.
Jag spelar först och främst figurspel och på senaste tiden är mina ambitioner nästan helt riktade mot Infinity. Infinity är ett high tech sci fi skirmish spel med 28mm metal figurer och några av de bästa figurerna på marknaden, enligt min mening.
Så jag undrar om det är någon spelar Infinity, är intresserad av att spela Infinity eller om alla är upptagna med 6th? Hoho.

Martin Larsson

Hejsan hojsan och välkommen!

Har läst lite om Infinity på nätet men inte testat nått alls.
Har ganska usel koll generellt på vad som går och inte just nu pga tokmycket resande jobb under sommaren, men någon annan kan säkert ge ett mer ordentligt svar hoppas jag.
Själv lutar det ganska starkt mot en HordeMachine arme efter sommaren men det är en annan sak  8)

Titta in på föreningen är gratis så ta en sväng förbi vet ja ;)
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Hindenburg

Nu kommer det ju en ny bok med både uppdrag, kampanj och en ny faction till Infinity så det är prima tid att börja ;) Om inte annat så hade jag kunnat ställa upp på demogames till Infinity. Det är många regler att vänja sig vid
Själv har jag en Khador arme till Warmachine!

Meldon

Jag har inte en anniong om vad infinity är men jag är alltid öppen till att testa nya spelsystem :)
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

Hindenburg

Infinity är ett väldigt välbalanserat skirmish spel med en lätt anime känsla är det korta svaret. Om du känner till Beasts of War så har de gjort flera videor tillsammans med Corvus Belli, företaget bakom Infinity som en introduktion, även om Beasts of War har sina brister kan videorna vara bra att titta på om man är intresserad, finns bakgrunds fluff till faktionerna etc. http://www.beastsofwar.com/infinity/
Annars är ju alltid den officiella hemsidan bra att titta in på också. http://www.infinitythegame.com/infinity/en
Är man intresserad så tycker jag att man ska testa ett parti eller två med proxy modeller. Reglerna finns att ladda ner gratis på hemsidan! Även om jag äger båda böckerna för fluffet och artwork ;)

Hindenburg

Så den nya kampanj boken till Infinity har släppts! Och den är fullpackad med uppdrag som verkligen förhöjer spel upplevelsen och såklart regler för att spela de i en kampanj följd med ett slags XP system. Så nu är det extra lämpligt för alla intresserade av att börja med Infinity att göra det. ;)

Meldon

Väldigt snygga modeler får jag allt säga. Nästan så man blev lite intresserad jue :)
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

Hindenburg

Jag rekommenderar det definitivt.
Här kan man få en liten uppfattning över hur spelat spelas: http://www.youtube.com/watch?v=Ogtjm7UspSQ