Lokalrådet!

Startat av carlsson, april 11, 2011, 11.42

Föregående ämne - Nästa ämne

Plutonergy

Jag har inte riktigt full koll på hur tanken är att all ström skall dras, vilka strömbrytare som går till vad ochsåvidare, eller vart vi tar strömen ifrån till olika utrymmen, kanske är det så att ingen riktigt vet, vad vet jag.

Idag vart jag i lokalen och fixade lite, Erik som är elektriker var med, jag har delat ut lite uppgifter till honom om vart han kan ta ström ifrån och vart strömbrytare skall sitta, då jag inte känner till någon planlösning för detta så har jag gjort detta på helt egen ide.

Vad jag kan tänka mig att det kan dyka upp klagomål på är vad det gäller TV-hörnan. Enklaste sättet jag kunde tänka mig var att ha strömbrytaren på insidan av förrådet som angränsar till kiosken.

Viktigt är att veta att det inte är Eriks fel om dessa saker inte blir som tänkt, jag kände att det var mer viktigt att Erik som är kompetent göra dessa strömsaker än att han målar skåpsdörrar.

Jag kommer möta upp med Erik i morgon mitt på dagen för att dela ut mer strömrelaterade uppgifter, vill någon med kosmetiska tankar och ider vara med så är den välkommen runt 13-tiden, om inte så kommer jag fortsätta dela ut radikala lösningar till Erik.

Billy
After having sneak looked at gods cards its hard to imagine that he plays dice with the world ...

Ivar

Jag känner inga bröstsmärtor... ;)
Om ni stöter på problem så kontakta mig i sista hand.

carlsson

Citat från: "Plutonergy"Jag kommer möta upp med Erik i morgon mitt på dagen för att dela ut mer strömrelaterade uppgifter, vill någon med kosmetiska tankar och ider vara med så är den välkommen runt 13-tiden, om inte så kommer jag fortsätta dela ut radikala lösningar till Erik.

Billy

Jag har full koll (eftersom jag har planerat all el borde det vara så). Kommer ner runt 13, men måste dra igen och kommer tillbaka senare!

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Ivar

Tack för den fina uppslutningen på möbleringskvällen! Jag måste säga att det blir riktigt bra! Jag är stolt över vår fantastiska lokal. Och sist men inte minst måste jag tacka de som håller på med elen!

Ni har min eviga tacksamhet!!!
:salute:
Om ni stöter på problem så kontakta mig i sista hand.

Xyzar

Städade upp i lagret idag, finns säkert en hel del som ivar ska ha inne i sitt förråd, men annars känns det fint enligt mig =).
Plockade bort alla elgrejjor från sofforna och la dem i room of hell så har vi det lite snyggare och kan mysa ner oss i soffor också.
Sedan finns det jättemånga lådor med "prylar" som jag inte har en aning om vart jag ska ställa. Känns som någon får gå igenom allt och se vad vi ska ha kvar och vart resten ska ställas upp(vill inte se att lådorna bara läggs någonstans).
Vi har plockat upp massa terräng och det har orsakat ett massivt berg av lådor, mitt förslag är att vi slänger dem för vi har väldigt många flyttlådor som inte tar någon plats alls.
Slutligen så slängde vi ut en soffa och en fåtölj vi inte ska ha kvar, de står utanför och jag har ingen lösning på vart vi ska göra av dem, slängas är att föredra, men jag har ingen bil =/.

Sammanfattning:
1. Ivar: plocka ihop ditt förråd
2. Gå igenom lådorna med "prylar"
3. Ta beslut om alla lådor i blå
4. Göra något åt soffan och fåtöljen

Sedan är det bara resten kvar ;)
There is no IRL, there is only AFK.

Gunilla Hellén

Det låter som det blir jättefint, det ska bli så kul att se hur det blivit nu när lokalen är öppen för spel.

Dale

Någon med nyckel som ska till lokalen idag?

/Dale

Xyzar

Magicgänget kommer ner vid 11
There is no IRL, there is only AFK.

Ola

Pappkartonger är bra att ha på konventet för att flytta dit all terräng.
Släng inte tomma riktigt än.
mvh ola
Sir Killalot II for the masses!

carlsson

Istället för att slänga tomma kartonger verkar det sundare att packa ihop dom och ge bort dom till såna som flyttar...

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Xyzar

Citat från: "Ola"Pappkartonger är bra att ha på konventet för att flytta dit all terräng.
Släng inte tomma riktigt än.

Vi har cirka 30-40 flyttlådor liggandes, som inte tar plats. dessa blandade lådor tar en jädra massa plats och går inte att lägga ihop på ett bra sätt.
There is no IRL, there is only AFK.

Dale

Flyttlådor är för stora för att flytta mycket av den terräng vi har, eftersom det lätt går sönder när det packas mycket på varandra. Jag tycker att det låter bra att spara många av de mindre lådorna för att terrängen ska hålla längre.

Martin Larsson

Håller med Dale.
Normala flyttkartonger är egentligen bara bra att flytta kullar i, och vissa enstaka andra terrängbitar.

Brödlådor är tveklöst att föredra när man ska hantera skogar och andra liknande bitar som faktiskt går sönder om man staplar dem huller om buller :idea:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Ewers

Släng alltså inte några lådor i onödan utan utvärdera behovet först.

Kram /F 8)

carlsson

OBS!

Släng inte den blå bäddsoffan som står utanför lokalen just nu. Den hugger jag i helgen.

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com