Egon Cup 8/1 2005

Startat av emil, december 11, 2004, 12.22

Föregående ämne - Nästa ämne

emil

Egon Cup 2005
Lördagen 8/1 2005


Allmänt: Warhammer Fantasy Battle-turnering i Armagedons lokaler Katrinedalsg 13B Borås. Kom som du är och dyk upp någon gång 09:00 – 10:00 CAT (Central Armagedon Time).
·   Max 2000 poäng/armé, inte ett poäng mer. Uppbyggd enligt konstens alla armébyggar-regler ur utkomna arméböcker, officiella arméer ur "White Dwarf"-artiklar, WH Chronicles samt Storm of Chaos-arméer.
·   "Special characters" är ej  tillåtna.
·   De omarbetade magiskolorna i WD 265 och WH Chronicles 2004 kommer att användas.
·   Medtag egna arméböcker, figurer, tärningar, "templates", regelbok om ni har, samt ett sjudundrandes glatt stridshumör.
·   Dogs of War-regimenten och Regiments of Renown är endast tillåtna i Dogs of War-arméer. Long Drong´s Slayer Pirates och Goblin Hewern kan ingå i Slayerlistan ur Storm of Chaos eller Ruglud´s Armoured Orcs till Grimgor´s ´Ardboys.
·   What you see is (almost) what you get. Försök att ha alla enheter korrekt representerade.

Schema för turneringen:
LÖRDAG
09:00 – 10:00 Samling och förberedelser.
10:00 – 13:00 Kriga.
13:30 – 16:30 Kriga mer!
16:30 – 17:30 Mat för hungriga. Pizzabeställning eller Armagedonkiosken.
17:30 – 20:30 Kriga ännu mer!?
21:00 – 24:00 Kriga mest!!!

Poäng:
4 duster "Pitched Battle" ggr 0-20 Turneringspoäng ger möjliga 0-80 turneringspoäng enligt följande fördelning:
VPs difference   Turneringspoäng(Vinnare/Förlorare)
0-299   10/10
300-599   13/7
600-1199   15/5
1200-1799   17/3
1800+      20/0

Värt att notera: Alla slag kommer att spelas med Special Circumstances, Warhammer Scenario Generator WD 292, som extra krydda.

-30 Turneringspoäng för Målning om inte samtliga av följande kriterier uppfylls:
·   Ovansidan av baserna till figurerna skall vara målade och ha ngn eller flera strukturer. Ex: Plastgräs, grus, sten och/eller annat pynt.
·   Självaste figurerna skall vara målade i minst tre färger utöver grundfärg, och sitta på någorlunda rätt ställen med millimetersmarginaler, inte centimeter.
·   I stort sett hela arméns enheter skall vara WYSIWYG(What You See Is What You Get) Med andra ord, så proxa inte alltför mycket.
·   De standar som inkluderas i armén skall vara målade fanor eller större symboler/ikoner, inga nakna standarpinnar bara.

Skriv upp ditt namn, din armé nedan om du är SÄKER på att du SKALL och framför allt KAN deltaga, INNAN 6/1 2005.

Martin Larsson

Jag kan, jag ska och jag vill(dessutom måste jag ju försvara min titel) :!:

Mer info om hur senare....
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Patrik

Någon måste ju visa vissa *host host* hur en tärning ska kastas.

Postar mer när jag bestämt exakt vad jag dyker upp med  :lol:
Blood for the blood god.

Hail Sigmar

All makt åt Tengil. Vår befriare!

emil

Gjorde en ändring ang målning: "-30 Turneringspoäng för Målning om inte samtliga av följande kriterier uppfylls:"

Det är lättare att räkna arméer som inte uppfyller önskemålen än de som kommer att göra det tror jag.  :wink:

Clifford

Det borde nog sättas upp anslag på Geddon, så man ser hur många som vill vara med eller? Intresset här är inte så överväldigande om man ser till posterna ovan...
Jag ska försöka vara med iallfall.

Hail Sigmar

Tja!

Här är min anmälan till EGON CUP. Jag ska spela O&G. Nu vet ni det.

Om nån vill låna en Bretonnia armè för att kunna delta i tuneringen, Ja den är målad, så är det ok för min del, OBS. Du Dyne, du kan ej låna lösa bretonnia figgs för att proxa ihop dina racerostiga armè. he he he

Mvh
Henk
All makt åt Tengil. Vår befriare!

Ewers

Hej!

Här är en trolig anmälan till Egon kupp. Jag passar på nu när jag har tillgång till internet även om jag inte är hundra säker än.

Henk: Jag lånar gärna lite Britonianfigs av dig så att jag får en vettig arme.

Fredrik Ewers

Huggorm

Jag kan vara med :)
Någon som vill byta armé, min är en halvmålad chaos armé och får gärna målas av den som vill låna den  :D
Död åt Tengil!

Patrik

Jag dyker upp med mina Vampire Counts.
Blood for the blood god.

Hail Sigmar

Tja!

Det är lugnt Ewers, rekomenderar att du inte lånar trebuchen bara. Den är skitkass.  Helt otrolig yberdålig rent ut sagt. Alltså vad jag menar är att, just min trebuche är så dålig att om man kunde ge dåligheten ett ansikte, då hade det varit min trebuche. Jag hatar den jävla trebchejävlen. He he he

Mvh
Henk
All makt åt Tengil. Vår befriare!

emil

Hej! Det kommer nog inte komma upp ngt anslag med deltagare o turneringsinfo pga sjukdom, så det är ingen idé att vänta på ett.
Men det funkar så vi tutar o kör på lördag.

Bjorn Karlsson

Hej
Anmäler två pers,mej Björn Karlsson med Orcher ock min bror Anders Karlsson med dvärgar.

emil

Välkomna till på lördag.

Det vore kul om ngn styrelsemedlem kunde tänka sig att öppna styrelserummet på lördag morgon, för vi behöver nog låna 1st dator+skrivare under turneringen.

Må största ego vinna... :P

Heavy

Och frågan man ställer sig eftersom man inte var där är;

Vilket Ego vann ??
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.