Spelledarutbyte med andra konvent

Startat av Greger, februari 27, 2008, 02.18

Föregående ämne - Nästa ämne

Ska vi byta spelledare med andra konvent?

Bra idé!
7 (70%)
Nej fy!
1 (10%)
Kan inte bestämma mig, vet inte...
2 (20%)

Antal personer som röstat: 7

Omröstningen har avslutats: mars 18, 2008, 02.18

Greger

Bra idé? Dålig idé? Varför? Används det fortfarande? :)

Förr hade vi en uppgörelse med några konvent att skicka ett visst antal spelledare (5 tror jag) till deras konvent, som vardera spelledde 2 eller 3 pass i valfria rollspelsturneringar. Spelledarna som ställde upp fick fri entré och fick spela vad de ville resten av tiden, bara de gjorde sina spelpass.

Sedan skickade de andra konventen motsvarande antal (5?) till oss på Borås Spelkonvent, med samma deal.

Är detta något som används fortfarande? Finns det någon som är intresserad att ställa upp?

Jag kan tänka mig att göra en sådan deal med Gothcon och vara en av spelledarna där nu i år, Påskhelgen 21-23 mars 2008. http://www.gothcon.se/oldweb/thexxxii/index_GC2008.htm

Är du intresserad, anmäl dig här i tråden!!! :D

Ewers

Jag skulle kunna tänka mig att vara utbytesspelledare om det anordnas någon form av resa till konventen. Kram /F

Greger

Citat från: "Ewers"Jag skulle kunna tänka mig att vara utbytesspelledare om det anordnas någon form av resa till konventen. Kram /F

Gött Fredrik! En sponsrad resa borde inte vara omöjligt, jag ska ta upp det med styrelsen.

Någon mer intresserad? Vi bör väl vara minst 4 om det ska kännas meningsfullt, tycker jag...

Clifford

systemet med utbytesspelledare havererade så smått i och med storleksskillnader, svårigheter att få tag på frivilliga och trenden att scenarioförfattarna har egna SL. Därmed inte sagt att idén ska begravas. Ring Lincon & Gothcons generaler och fråga vad de tycker.

Och kommer BSK ha några scenarion alls?