Brädspel på torsdagar

Startat av globetrotter, februari 25, 2007, 21.07

Föregående ämne - Nästa ämne

globetrotter

Finns en hyfsad chans att jag kommer ändå. Verkar som det blir en uppskjutning av tester som jag skulle varit med på.
/Carl

Usually_Insane

Apropå inget alls så kommer jag att vara på brädspelskvällen extra länge imorgon... :roll:
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

globetrotter

Det kan jag tänka mig också. Blir det bara vi två, så kan vi ju spela mitt favorittvåmannaspel, nämnligen "Starship Catan".
/Carl

Jokkoman

Imorn är det ju studenten (tjoho!) Och även om jag inte själv känner någon som går ut brukar det vara rätt trevligt på stan. Så imorn lär jag inte dyka opp heller...

...Fasen vad det har varit lite brädspelande sista sidan, det är trist :(
//Men vad vet jag

Brain

Åker på minisemester i morgon så jag kommer inte ner, tyvärr
Tomas Davidsson

Daniel

Jag tänker i alla fall komma, och jag kör inte med några töntiga bortförklaringar som minisemestrar och att man ska släpas omking på stan!  :shock:

// Daniel

Edit: stavfel!
Daniel Johansson

Brädspel är min grej!

http://spel.nsson.nu - Ska du köpa spel?

Beorn

Jag kikar nog förbi en sväng också. Vet inte hur länge jag stannar dock.

Jag har en liten reflektion att lägga till också efter förra torsdagens spelning:
Då spelade vi först Volldampf (tågspel) där jag kom sist och efter det Hamburgum som jag vann.
Min omedelbara känsla var att Hamburgum var ett mycket roligare spel. Men så började jag fundera; hur mycket påverkades jag av att jag vann det och kom sist i det andra?
Så här i efterhand så känner jag inte samma övervikt för Hamburgum som jag gjorde då. Visst, det för gôtt med ett spel med lite dötid, men förutom det - var det mycket bättre då?
Svar: Svårt att säga. Det skulle troligen krävas ett par omgångar till av samma spel för att kunna ge något bra omdöme. Men en sak är nog ganska säker, om man ska sälja ett spel till någon så ska man låta en potentiell köpare få vinna en omgång först  :wink:
Björn

Jokkoman

Om inget oväntat inträffar så kommer jag droppa in imorn.
//Men vad vet jag

Usually_Insane

Nice :D lär väl dyka upp själv vid femtiden om någon skulle vara sugen att spela lite tidigare... ;)
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

globetrotter

Jag dyker upp vid 18-tiden som vanligt.
Med liten förhoppning om att få med Martin Wallace senaste spel Tinner's Trail. Han lovade att posta den från UK under måndagen.

Dock kommer jag INTE nästa vecka, dvs före midsommar, då jag ska tillbringa en spelhelg på Orust från torsdagskvällen.
/Carl

Fluff

Citat från: "globetrotter"...då jag ska tillbringa en spelhelg på Orust från torsdagskvällen.

ORUST?? är du helt från vettet? när det finns så fina öar som Tjörn! så väljer du Orust?
man blir ju upprörd av mindre som gammal Tjörnbo!
ät en makaron till!

Usually_Insane

inget nytt om Pandemic CG?
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

globetrotter

Pandemic släpps 20/6, men jag kommer troligen att avvakta tills "Stone Age" släpps någon vecka efteråt (samma frakt då).

Vår spelkamrat Karin (som var med på BSK-demon) har stuga där, så jag kan inte välja själv.... Tjörn ligger ju i alla fall närmare. Finns det någon annan fördel??? :-)
/Carl

Fluff

annan fördel? jag blir tokig!
hela Tjörn är en enda stor fördel  :D
ät en makaron till!

Jokkoman

Har jag tur så lyckas jag ragga med en polare imorn med som jag har försökt få med länge. Men då dyker vi opp vid 20 isf.
//Men vad vet jag