Lokalen som helhet

Startat av Martin Larsson, juli 17, 2004, 23.17

Föregående ämne - Nästa ämne

Ivar

Nog inte helt sant, då det faktiskt förekommer diskussioner IRL också.
this new tecnological nonsens is insignificant next to the force
eller kanske vanliga samtal...
inte för att ringakta o så... men...
Om ni stöter på problem så kontakta mig i sista hand.

Björn

Citat från: "Martin Larsson"
Geddons "summa intäkter-kostnader" är budgeterade till en viss siffra(säg +5.000 sek). I summa intäkter så finns det en post som heter konvent som enligt budget ska gå 20.000 sek i vinst.
Utan denna post så går inte "summa intäkter-kostnader" ihop dvs geddon går back(från att ha varit +5.000 blir det -15.000), för att då få verksamheten att gå ihop så måste det fram pengar och de får då komma från banken, dvs vårt likvida medel på bankkontot minskar.

Summa Intäkter-utgifter (Det som kallas uppskattat resultat) är enligt den budget som årsmötet antog -38000 kronor (altså inga +5000 kronor) mycket beroende på en fet reparationer och underhållspost mepå 20 000 men oxå en fet Övriga rörelsekostnade på 20 900 (som jag personligen inte tror kommer användas alls i princip, så)

Björn

Jag måste bara framföra min åsikt en gång till:

Byta lokal? Ok, kanske det, men till vad/vilken? Det är så jag ser det, Tycker inte att man kan basuner ut att vi skall promt byta lokal och att det är det viktigaste som finns. Det som är viktigt är att det finnes ett konkret förslag att ta ställning till. Det finns nog lokaler som är bättre än den vi har idag, och det finns såklart sämre. Den enda riktig dåliga saken med den nuvarande lokalen är i mina ögon hyran.

Armagedon är ju inte i ett akut ekonomiskt läge men jag håller med om att situationen på längre sikt kan bli knivigare. Därför tycker jag att det skall till en "grupp" bland dem som vill byta lokal som kollar på alternativa lokaler och spånar i största almännhet om vad vill vill ha för lokal. när dessa har hittat nått är det lättare att ta ställning för eller emot

/Björn, som tror att vi blir kvar i de nuvarande lokalerna minst fyra år till

Clifford

Jepp. Nu när jag kan spegla mitt vackra anlete i golvet vill jag stanna minst fyra år till.
/cliff, som tror att Björn har rätt

Ivar

tycker inte vi ska byta lokal. Den enda anledningarna till att byta lokal är hyran och att den är dåligt planerad. Om vi sänker hyran så sänker vi lokalbidraget med 80%(tror det är så mycket vet inte exakt) av den summan. Låt oss säga att vi sänker hyran med 30 000 per år då sparar vi 6000 kronr om året det är inget. Planeringen är inget problem det är ju bara att bygga om.
Om ni stöter på problem så kontakta mig i sista hand.

Martin Larsson

Citat från: "Martin Larsson"
Vad jag menar med lokal kontra konvent kontra konkurs är följande
(tyvärr har jag inte kollat i budgeten innan jag skriver detta, så inga påhopp för uppskattade siffror tack, dessutom kanske någon som har en budget kan klargöra lite siffror, de fanns inte vid årsmötesprotokollet) :arrow:

Parantesen i ditt inlägg känns överflödig björn :evil:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Martin Larsson

Vill återigen framföra att huvudsaken till mitt inlägg är att det inte kommer att vara ekonomiskt hållbart att stanna i nuvarande lokal hur länge som helst.
Med tanke på den uppsägningstid som vi har på vårt kontrakt så bör man se till att planera ett par år frammåt och inte till ,det av varje styrelse sett som heligt datum i februari, då det är dags att välja ny styrelse.
Dessutom så är det fortfarande så att vi är beroende av ett konvent som går med vinst (som fortfarande extremt få vill jobba med) för att budgeten ska gå ihop så länge som vi är kvar i nuvarande lokal.

Personligen tolkar jag det som om alla som nitiskt vägrar acceptera tanken på flytt självmant sagt att de kommer jobba aktivt för att bevara konventet :!:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Björn

Citat från: "Martin Larsson"
Parantesen i ditt inlägg känns överflödig björn :evil:

var inte meningen att skriv dig på näsan, ville bara göra en liten faktaupplysning, så att folk vet hur det ligger till bättre helt enkelt....

Martin Larsson

Citat från: "Martin Larsson"var inte meningen att skriv dig på näsan, ville bara göra en liten faktaupplysning, så att folk vet hur det ligger till bättre helt enkelt....

Det e ok, dock kanske någon skulle kunna se till att lägga upp det som saknas till årsmötesprotokollet, så att man slipper chansa i fortsättningen :) Dessutom förändrar det ingenting, posten KONVENT och den vinst som det bör gå med är fortfarande delaktig i budgeten och måste  fortfarande ros i hamn för att budget ska nå sitt mål, vilket är en av mina poänger :!:

Dessutom tycker jag att de flestas svar här inte handlar om det som ska behandlas i ämnet, utan att folk verkar vara rädda för att acceptera sanningen.
Ivars uttalande om att detta är en teknisk nymodernhet som kanske inte används av många är skitsnack: statestiken 68 replies och 544 :shock:  views talar för sig självt :!:
Nymodernhet: Ja, dock en som man kan blunda för vilket de flesta verkar göra :?
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

deadbolt

"i say we take off and nuke the entire site from orbit" nystädat lr inte...
“Elvis is that which is. Bigfoot is that which was. Space aliens are that which will be. The Holy Trinity of white-trash religion. "

dilba

Jag tycker det är mycket snack och lite verkstad. Jag vet att jag inte gör mycket själv. Nästa gång jag går till gedon ska jag nog ta mig ett snack med Björn. Jag vet inte var jag ska vända mig för at leta lokaler men om någon vet så kan jag göra det. Även om vi inte ska bytta lokal nu eller kanske aldrig så är det nog bra att vara ute i god tid. Att sätta upp reklam på skolar kan ju inte vara så svårt. Jag kan snacka med de jag känner som går i skolar och så kan de fråga rektorn om det är okej. Men det vore bra om någon kunde skriva reklamen för det är jag kass på. Att göra mer reklam på olika spel hemsidor och på konvent mer är nog också bra. När jag vad på sydcon var det många som inte visste vad Borås spelkonvent var ( en snubbe trodde att Borås låg nära Stockholm )
Det största ansvaret för föreningen ligger ändå på styrelsen. Om de inte har tid att göra allt de vill kan de sätta upp en lapp i lokalen med saker de behöver hjälp med.
Jag tycker inte det är något fel att medlemmar betalar för att gå på konvent för det get förningen pengar. Om det skulle vara så att man behöver ställa in saker för att det är för lite medlemmar som hjälper till är det ett problem den det har väll inte hänt en.

buffy

Björn

Citat från: "dilba"Jag tycker det är mycket snack och lite verkstad. Jag vet att jag inte gör mycket själv. Nästa gång jag går till gedon ska jag nog ta mig ett snack med Björn.

Kul att du vill hjälpa till, håller med om att lite mer verkstad skulle vara på sin plats...

Citat från: "dilba"Jag vet inte var jag ska vända mig för at leta lokaler men om någon vet så kan jag göra det. Även om vi inte ska bytta lokal nu eller kanske aldrig så är det nog bra att vara ute i god tid.

Jepp, bättre att vara ute i god i tid än att vänta till sista minuten.

Citat från: "dilba"Att sätta upp reklam på skolar kan ju inte vara så svårt. Jag kan snacka med de jag känner som går i skolar och så kan de fråga rektorn om det är okej. Men det vore bra om någon kunde skriva reklamen för det är jag kass på.

Reklamen är i prinip klar, det hela är i stort sett ett distubutionsproblem, vilket inte borde vara allt för svårt att lösa.

Citat från: "dilba"Att göra mer reklam på olika spel hemsidor och på konvent mer är nog också bra. När jag vad på sydcon var det många som inte visste vad Borås spelkonvent var ( en snubbe trodde att Borås låg nära Stockholm )

Japp hemsidor, är oxå bra, och faktist är Armagedon med på epp par sedan denna sidan kom upp.

Citat från: "dilba"Det största ansvaret för föreningen ligger ändå på styrelsen.

True

Citat från: "dilba"Jag tycker inte det är något fel att medlemmar betalar för att gå på konvent för det get förningen pengar. Om det skulle vara så att man behöver ställa in saker för att det är för lite medlemmar som hjälper till är det ett problem den det har väll inte hänt en.

jo det ger pengar, men inte speciellt mycket. Skaen är den att man ställer inte gärna in folk jobbar underbemmanade istället, vilket sänker både stämningen och kvaliten.

Björn

Citat från: "dilba"När jag vad på sydcon var det många som inte visste vad Borås spelkonvent var ( en snubbe trodde att Borås låg nära Stockholm)

För skåningarna på Sydcon gör kanske Borås det. Allt är ju som sagt relativt. Som han som bode i Jönköping och flyttade till Göteborg för att komma närmare sin son. Sonen bodde i New York.  :D

Martin Larsson

Citat från: "Björn"
Citat från: "dilba"Jag vet inte var jag ska vända mig för at leta lokaler men om någon vet så kan jag göra det. Även om vi inte ska bytta lokal nu eller kanske aldrig så är det nog bra att vara ute i god tid.

Jepp, bättre att vara ute i god i tid än att vänta till sista minuten.

Vore bra om fler individer inser detta, vi kan liksom inte säga upp vår lokal hur som helst pga vårt kontrakt :!:

Citat från: "Björn"
Citat från: "dilba"Jag tycker inte det är något fel att medlemmar betalar för att gå på konvent för det get förningen pengar. Om det skulle vara så att man behöver ställa in saker för att det är för lite medlemmar som hjälper till är det ett problem den det har väll inte hänt en.

jo det ger pengar, men inte speciellt mycket. Saken är den att man ställer inte gärna in, folk jobbar underbemmanade istället vilket sänker både stämningen och kvaliten.

Detta är en mycket viktig poäng, vore på tiden att många äldre medlemmar inser detta :shock:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Clifford

Citat
dilba wrote:
Jag tycker inte det är något fel att medlemmar betalar för att gå på konvent för det get förningen pengar. Om det skulle vara så att man behöver ställa in saker för att det är för lite medlemmar som hjälper till är det ett problem den det har väll inte hänt en.

Björn wrote:
jo det ger pengar, men inte speciellt mycket. Saken är den att man ställer inte gärna in, folk jobbar underbemmanade istället vilket sänker både stämningen och kvaliten.

Martin Larsson wrote:
Detta är en mycket viktig poäng, vore på tiden att många äldre medlemmar inser detta


Märkligt då att BSK är allmänt erkänt som det trevligaste och mysigaste konventet bland många...

Inte för att dissa folk, men bortsett från de senaste årens WHFB-spelande på konvent, hur många Geddoniter åker på andra konvent och spelar? Innan whfbtureningar blev så poppis var det inte många...Brain, jag och 1d3 andra ibland.

Framför allt tror jag att erfarenheten av konventsrollspel, konventsbrädspelande och dylikt är ganska låg bland dagens medlemmar...Hur många har varit SL på konvent t.ex.?
Så öppna örongluggarna och inse att BSK har ett mycket gott rykte bland konventsbesökare.