Stor-slag

Startat av Robin, maj 02, 2006, 09.48

Föregående ämne - Nästa ämne

Robin

Jag & PA tänkte ta och organisera upp ett vettigt storslag mellan Chaos & "De snälla" inom kort. Vi funderar på lördagen den 13/5, är folk intresserade av det då?

Försöker nog få in 8-10000 poäng på varje sida, och med vettiga begränsningar för magi, karaktärer etc.
Jag vann combat med 13.

Clifford

Hanna har inflyttningsfest då...

GrandPA

Tror det är bäst att sätta ett datum lite längre fram typ 27/5. Sen får vi nog öka ut mängden poäng annars blir det bara jag och pasi på den onda sidan. Jag är inte helt säker men jag antar att begränsningen för hur stort slaget kan vara ligger hos den goda sidan :?:  Jag har för mig att den onda sidan hade lite mer än 15000 poäng under det senaste storslaget.

KRIG! KRIG! KRIG! DET ÄR SÅ KUL MED KRIG!
All for one and more for me

Niclas_den_onde

8)

Jag är på som he spelare kommer upp i drygt 5K pts he

emil

Låter kewl, kan vara med på vilken sida som helst, bara jag får pengar eller ngn annan muta.  :wink:

Clifford

Kan mustra drygt 3000 poäng Skaven, och om jag får använda Vermin Lord + Doomwheel blir det ännu mer.

Kör vi enbart målat får jag ihop 2500 utan Vermin Lord & Wheel.

GrandPA

Allt skall vara målat. Här är det inga turneringsregler som gäller där man får avdrag för omålade figurer. Är figuren inte målad och basad så är den inte med.

En fråga blir väl om vi skall köra med några få jättearmeer på varje sida eller flera små. Stora armeer = många karaktärer vilket gör att det lätt skenar iväg med poängen för Chaos. Jag har inte så bra koll men jag antar att många små kan gynna "de goda" då man får mer special och rare units typ kanoner och annat otrevligt.

Mitt förslag är att man får göra som man vill. Små armeer gynnas  av att den sidan har fler generaler och bsb`s. Desutom är det fördelaktigare på magifronten.

Det tänkta reglerna för magi går i enkelhet ut på att varje sida får de 2 extra tärningarna inte varje arme. Dessa kan sedan delas ut till någon eller några av armeerna på den sidan. Varje arme förfogar över sina egna magitärningar och får inte blanda ihop dessa med någon annan armes tärningar för att spella eller dispella. Om magirundan "råkar " ta slut gäller detta bara för den arme som höll på att trolla.
All for one and more for me

Hail Sigmar

ja e på, kan spela O&G eller imperiet, vilket som
All makt åt Tengil. Vår befriare!

Ewers

Dom figurerna som vi köpte av Henke är ju målade. Får man vara med även om man kanske inte har görmycket poäng?

/F   8)

Apanpapan

Bloato Beefcakes Big Bonanza is ready to rumble!

Ska bara måla drake :twisted:
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

Ivar

Är också gärna med men jag kan inte spela den 13:e för jag ska på inflyttningsfest.annat datum funkar nog bättre för mig.typ20:e eller 27:e
Om ni stöter på problem så kontakta mig i sista hand.

GrandPA

27:e passar mig bäst (20:e kan funka). Hur är det med er andra?
All for one and more for me

Ewers

20:e är det games day på geddon, bara så ni vet.  :wink:

27:e kan jag inte vara med men det skiter ni nog i skulle jag tro.  :cry:

Mvh /F

Clifford

27:de är långt fram i tiden men borde funka. Nu i helgen lirar jag gärna ett slag, stort eller litet spelar ingen roll.

Niclas_den_onde

:evil: kommer vinna hahahahaha