Dioramabyggarworkshop

Startat av Dale, juni 20, 2004, 20.55

Föregående ämne - Nästa ämne

Dale

En dag under helgerna vecka 29 och vecka 31 kommer Greger att köra sin dioramabyggarworkshop. Den är öppen för alla intresserade. Tanken är att vi tillsammans skall planera och genomföra byggandet av ett diorama som sedan skall användas under konventet. Det kommer även att ingå hur man skriver ett scenario och måla figurer som hör till. Alla är välkomna att delta, oavsett förkunskaper.  Mer information och anmälningsinstruktioner kommer Fredrik Ewers med här på forumet och i föreningslokalen.

Ewers

Dioramaworkshop

En av konventssveriges mest erfarna dioramabyggare kommer alltså hålla en tvådelad workshop i dioramabygge!

Tanken är att hela workshoppen skall mynna ut i ett vikingadiorama som skall spelas på konventet. Huvudsakligen kommer själva dioramabyggandets ädla konst att behandlas. För att alla skall kunna deltaga kommer nivån att starta på låg nivå men det kommer att även finnas moment för mer erfarna byggare/målare/konverterare. Alla moment i skapandet av ett spelbart diorama kommer behandlas, dvs scenarioskrivning, hur att komma från ide till byggande, planering före byggandet, arbetsfördelning, figurmålning till dioramor mm.

Resultatet som vi hoppas på är ett diorama som föreningen med stolthet kan köra på konventet samt andra föreningsarrangemang.

Efter lång tid av stiltje i dioramabyggandet på föreningen hoppas vi att denna workshop skall kunna inspirera, instruera och entuiasmera alla kreativa själar i föreningen till en ny generation av dioramabyggare.

Anmälan göres antingen i föreningslokalen på därför uppsatt anmälningslista eller genom att skriva ett inlägg på denna tråden.
Det skall framgå fullständigt namn och att det är en anmälan till worshoppen för att den skall tas som seriös.

Med hopp om att få träffa många glada dioramabyggare!

Fredrik Ewers

Ewers

Glömde skriva att datumen är lördag 17/7 samt lördag 31/7.

Väl mött!

/F

Lobotommie

Skall bli kul att va med på
"Legoknektar kan ej dö vi bara omgrupperar vid helvetets port!"

Barcus

anmälan till workshoppen: Marcus Carl Johansson

Var det seriöst nog?
Puss På Skinkan
Marcus Johansson

sebbe

hej jag heter sebastian öwall och jag vill gärna vara med och bygga diorama.

jag är inte helt hundra på att jag har permission dessa helger dock, men troligen är det så =)
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Dale

Martin Dalevik och Gunilla Hellén vill vara med såklart, så se detta som en anmälan.

Ewers

För att det inte skall bli några oklarheter så uppfattar jag hittills Marcus, Sebastian, Martin och Gunilla som anmälda. Jag förmodar att Tommie menar att han har anmält sig i lokalen.  :twisted:

/F  8)

Lobotommie

Nej det har jag inte men jag SKALL va med så är det bara!
Och det ska ni ha jävligt klart för er! :wink:
(Man kan ju se detta som min anmälan)
"Legoknektar kan ej dö vi bara omgrupperar vid helvetets port!"

Ivar

och lilla jag Ivar Ivarsson ska också vara med...
Om ni stöter på problem så kontakta mig i sista hand.

Barcus

Förtydligande: Anders Ivarson
heter han man skulle faktiskt skriva sitt riktiga namn och vad jag vet har dy inte bytt lr har jag fel?
Puss På Skinkan
Marcus Johansson

Ivar

men jag är egentligen redan anmäld då jag lite löst är med o anordnar det...
Om ni stöter på problem så kontakta mig i sista hand.

sebbe

jag kanske inte kan vara med nu på lördag, hur pass bindande anmälning vill ni ha?
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Björn

anmälan: Björn Odlund

Ewers

Sebbe: Det är ok om du inte kan komma även om du anmäler dig för det finns ju ingenting viktigare än den svenska värnplikten!!!

/F