Snabbrapport fraen Arnhem

Startat av Brain, september 14, 2005, 17.00

Föregående ämne - Nästa ämne

Brain

Har varit och sett diverse olika museum och stridsplatser fran andra varldskriget och aven Waterloo. aer nu pa plats och skall kora lite friendly ASL

Brain
Tomas Davidsson

Gunilla Hellén


Ewers

Heja er allihopa och hoppas att ni vinner stort!!!

Själv är jag väldigt avis på er och skulle vilja vara där med er...

/F

Lindbergh

Good luck, strid för oss här hemma!! Hoppas ni vinner där nere (för här hemma vinner ju vi KGP som tyskar :wink: ...nach antwerpen mit unsere männer!)

Instämmer med föregående talare, skulle gärna tagit en ledig stund istället för att pressa övertid på jobbet  :(


L
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

Brain

Är nu tillbaka på ett så gott som öde (förutom mig) Armagedon. Mycket bra att man tog en dag extra ledigt då vi anlände till Borås kl 3 måndag morgon.

Den färdiga rankingen för huvudturneringen är inte tillgänglig vid skrivande stund men på grund av turneringsformen plockades det ändå hem ett pris till Borås.

Huvudturneringen var uppbyggd på så vis att hade man 2-1 eller bättre efter tre rundor (av sex) fick man fortsätta i huvudturneringen annars fick man välja en miniturnering att spela. Andreas Carlsson (2-1) och Roger Sjögren (2-1)(Skövdebo som var med i Boråsbilen) var kvar i huvudturneringen medan Stefan Nilsson (1-2) samt undertecknande gick vidare till miniturneringarna (0-3).

De fem olika miniturneringarna (varav 3 gick av stapeln) avgjordes genom direktutslag (3 scenarion) och förlorade man ett scenario fick man spela Friendly Gaming utom tävlan)
Stefan valde att spela Operation Babarossa och jag spelade Waffen SS.

Stefan gick till Semi (tror jag) medan jag plockade hem 1:sta priset efter att ha spelat American mot SS i alla mina tre scenarion.

Kändes som vårt KGP spelande det senaste året gett mig det övertag jag behövde mot det två holländska spelarna jag mötte i runda ett och två. Finalen var helsvensk och avkopplande då det var garanterat åtminstonde en svensk seger under hela Arnhemturneringen.

Ganska mycket frustration från min sida dock då en Panzer IVH överlevde 2 BAZ skott (To kill: 8 eller lägre på 2t6) samt en 105mm kanon som skulle slå ut den på allt utom 12...

Matts Dagerhäll (Örebro) som jag spelade mot hade redan 2 segrar i bagaget mot mig men det hela kändes ändå stabilt. Min fördröjande strid (och bra tärningsslag) ledde till att han var tvungen att chansa och efter att han sprängt två eldrör av tre samt hans mest framskjutna infanterienheter var brutna räckte han mig handen och erkände sig besegrad.

En jäkligt rolig semester på det hela taget, mycket historia och mycket ASL.

Bästa upplevelsen under resan var nog ändå att få se StAnnes Chapel i verkligheten efter att försökt att inta den i så många månader på Stuomunt (hur det nu stavas) i KGP.

EDIT: Att tillägga är att på grund av hur jag slog under vissa scenarion hotar folk att smälta ner mina precisions tärningar... Känns alltid bra att kunna slå dubbelettor på kommando....

Brain
Tomas Davidsson