40K-skirmish, kampanjstart

Startat av Ewers, maj 21, 2004, 10.56

Föregående ämne - Nästa ämne

MOB

Phuket, 18 december 2004? Vilken dag åkte du hem herr Ewers? Svajjigt...
..........
MOB

Ewers

Jag åkte hem den 20:e. Hade hela 6 dagar (eller var det 4?) i marginal. Ibland har man tur att mamma vägrar låta en vara utomlands över jul...

/F

hoof

kommer det att bli mer spelande??? eller kommer kampanjen att lägga ner??

Ewers

Det kommer bli mer spelande men just nu har jag väldigt mycket i mitt liv. Jobb, styrelsearbete, flickvän samt flera fast uppbokade veckodagar.

Det kommer och jag kommer att förvarna på forumet när det blir aktuellt.

Mvh /F

Ewers

Vinden viner runt ruinerna av rymdhamnen som ligger utspridda likt en handfull trasiga leksaker omkring er. För bara tre veckor sedan var hela hamnen en fullt fungerande del av imperiets alla rymdhamnar. För tre veckor sedan hade stormarna inte börjat och anländandet av inquisitor Tarths förtrupp hade varit den största händelsen för planeten på mer är femtio år. Tänk att få besök av en så prominent medlem ur kejsarens administration som en inquisitor!

Guvernör Jux hade sett till att planetens två städer städades upp från allehanda skräp som aldrig skulle ha tillåtits i en kejsarens utpost från första början. Folket var i stort mycket förväntansfulla inför besöket men så hade de kanske inte den insikten i hur stora konsekvenser en inquisitors uppmärksamhet skulle kunna ha. De hade ingen aning om mängden liv som en inquisitor hade på sitt samvete, hur många planeter som tömts på liv för den stora saken skull eller hur extremt vanligt det var att just en inquisitars uppmärksamhet medförde ond bråd död.

Det var tre veckor sedan de mäktiga krigarna ur Adeptus Astartes landade med sina urgamla krigsskepp i syfte att säkerställa att det var säkert för självaste inquisitor Tarth att anlända till planetens yta.

Natten efter dessa mäktiga krigare hade anlänt hördes ylandet för första gången och man blev varse att det fanns något mer än bara kejsarens barn på planetens yta. Tretton gruvarbetare försvann och så gjorde även den säkerhetsstyrka som skickades ut för att leta efter dem. En hel pluton av gruvbolagets bästa säkerhetsvakter upphörde att existera utan att någon visste vad som hänt dem. Naturligtvis uppmärksammades det hela av inquisitorns delegation som insisterar på att sända ut en grupp ur Death Watch för att undersöka saken närmare. De fann kropparna efter gruvarbetarna djupt nere i en av gruvorna, de fann också ett bergrum med tiotusentals märkliga ägg och de fann även ett hundratal av de varelser som redan kläckts.

Tyranider hade överfallit de mäktiga kejsarens förkämpar och de hade tvingats att dra sig tillbaka kämpande för sina liv. Av de tio som gått ner i gruvan kom endast sex upp igen. Genast hade man kontaktat själva inquisitorn om sin upptäckt och han hade omedelbart sänt förstärkningar till planeten. Förstärkningarna hade anlänt för tio dagar sedan och snart var hela befolkningen varse om att det var någonting farligt på färde.

Ingen hade dock varit förberedda på att självaste borgmästarens kabinett i Groth, planetens andra stad, varit innersta cirkeln för en kaossekt med tiotusentals följeslagare i staden. Omeddelbart efter det att man tagit emot ledningen för det regemente ur inkvisitor Tarths styrkor som avsatts att förstärka staden hade flera tusen olika överfall genomförts på regementets mannar. Rymdskeppen hade skjutits sönder där de stod i hamnen och besättningarna offrade i onämnbara riter. Endast ett femtiotal soldater av mer än ettusen lyckades komma undan med livet i behåll. De hade lyckats fly i sina chimeror och tagit sig de 100 milen till huvudstaden Hing.

Med närmare 40% av förstärkningen utplånad på mindre än ett dygn av en okänd fiende och med hotet från tyraniderna från djupet av planetens grottsystem var det omöjligt att vedergälla omedelbart. Istället förstärkte man sina positioner samt skickade en rapport till inkvisitor Tarth.

De plötsliga warpstormarna som svept in över systemet några dagar senare hade gjort att inkvisitorns svar varit omöjligt att mottaga. Den telepat som försökt ta emot meddelanden när stormarna hade svept in över planeten hade blivit fullständigt galen och slitit ut sin egen tunga med bara händerna.

Detta var som sagt för mindre än tio dagar sedan och ändå har ni vant er vid den rosa dimmans som svept in över planeten, vant er vid ständig beredskap med flera vaktpass vart dygn, vant er vid att höra skrik i natten från ännu ett offer för de avskyvärda tyraniderna. Sedan kättarna från Groth störtat en transportkryssare i Hings rymdhamn och mer eller mindre jämnat den med marken hade ni inte hört någonting från dem. Det ryktas om att även de haft problem med tyranider men ingenting har bekräftats.

Det enda ni vet är att kejsaren kommer stå vid er sida så länge ni kämpar för hans sak. Med denna tröst greppar ni hårdare om era vapen och rör er försiktig mot det skrik som alldeles nyss hördes i dimman.



Jag har tänkt att dra igång en skirmishkampanj som kommer spelas på tisdagskvällar så regelbundet som det bara går. Jag jobbar skift och kommer därför att ibland vara upptagen med arbete men kommer då att meddela detta i god tid.
Speltiden jag har tänkt mig är 18 – 22, dvs. korta actionfyllda spelningar med betoning på problemlösning genom virtuellt våld.

Kampanjen kommer att innehålla ett fast antal uppdrag och är öppen för alla som vill vara med. Spelare med karaktärer från förra kampanjen kommer att kunna spela vidare med dessa medan nya spelare kommer att kunna hoppa in allt eftersom. Med ett kumulativt erfarenhetssystem blir ingen karaktär hopplöst efter de andra karaktärerna även om man missat några spelningar.

Nytt för denna kampanjen är att man nu, förutom Space Marine, även kan spela Human och subhuman. Human, Squat, Ogre, Halfling och Beastman är numera spelbara raser med egna färdighetsträd.
Som Human väljer du dessutom vilken gren av den kejserliga administrationen som du tillhör och här är möjligheterna många.

För att veta om det finns intresse för en tisdagskampanj vore det bra med lite respons här på tråden. Finner jag att det finns tillräckligt intresse för att starta kampanjen kommer jag att starta en helt ny tråd med info om när första spelningen äger rum.


"Blessed is the mind too small for doubt"

Clifford

Titan Defense Company!
Jag vill!
Servitor!
Jag vill!

PS : Det heter inte halflings, det heter Ratlings
:wink:  8)

Barcus

Puss På Skinkan
Marcus Johansson

cracked_open

Jag är självklart med på det spännande äventyret =)
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

Meldon

Jag vill oxå vara med.. Hoppas bara att de blir rätt Tisdagar som kommer att spelas, då jag också jobar i skift..
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

Mad

Jag vill också va med!!!
Mvh Glenn

cracked_open

Cliff då kan du ju vara min servitor *skratt* Min marin ifrån Iron Hands är ju en blivande techmarine  :wink:  "The flesh is weak"
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

Ewers

Kampanjstart nästa tisdag kl 18.00

Prio ett göra karaktärer
prio två spela första uppdraget.

Väl mötta på tisdag!

/F   8)

Meldon

Va bra, då kan  jag ju vara med.. :D
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

Barcus

kommer komma lite sent då för låser butiken kl 18:00 men jag skall snabba mig till geddon så jag kan nog vara där runt 18:15-18:30
Puss På Skinkan
Marcus Johansson

cracked_open

är det tisdgag 7:e eller den 14:e du menar ?
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton