Information till alla som har verksamhet på föreningen

Startat av carlsson, augusti 20, 2021, 20.26

Föregående ämne - Nästa ämne

carlsson

Här följer lite information som är bra att du läser om du vill arrangera verksamhet på Armagedon!


Uppstartsmöte
Torsdag 26/8 kl 1730 har vi ett uppstartsmöte efter sommaren. Michelle från Medborgarskolan kommer till oss och går igenom saker som vi bör tänka på, och det finns plats för frågor.
Närvaro är inte obligatorisk, men ded är alltid bra att förnya de här kunskaperna, så om du kan komma vore det bra. Anmäl dig till Michelle Helander <michelle.helander@medborgarskolan.se>.

Rapportering på webben
Vi har äntligen öppnat vår registrering av verksamhet på webben! Det är många av oss som har haft verksamhet hemma under pandemin, vilket har väckt behovet av att kunna registrera verksamhet utanför lokalerna. Detta är något som Armagedon kan ta del av, så länge det faller inom vår verksamhets ramar.
Med detta verkttyg kan du skapa egna grupper så att du enkelt kan administrera de du spelar med. Man behöver alltså inte regisrera verksamheten på förenigens iPad, du kan t o m sitta i Bruna Rummet och registrera din grupp från internet där. iPaden finns fortfarande kvar då det är enklast att registrera för dropin den vägen.

Systemet ligger på https://www.armagedon.se/rapportera-folkbildning/, där klickar du på "MIna Sidor". Detta kräver login och fås av mig om du mailar tillbaka. Det är ett egenutvecklat system och det är fortfarande i sin linda, så om du har några åsikter är det bara att höra av dig.

Rapporteringsrutiner
Från och med i år ska vi börja rapportera vår verksamhet varje kvartal. Det innebär att vi gemensamt behöver bli bättre på att rapportera verksamheten löpande, alltså inte i en klump i slutet av året. Med iPaden och Mina Sidor hoppas vi att denna rutin blir lätt för alla att följa.
Har du koll på din verksamhet som du har haft under året, rapportera den under Mina Sidor så fort som möjligt, så hjälper du föreningen!


För Armagedon,
Andreas Carlsson
Bidragsansvarig 2021

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com