Elektroniskt engagemang

Startat av Martin Larsson, maj 25, 2005, 10.39

Föregående ämne - Nästa ämne

Martin Larsson

För att blidka den tväre "adminen" så flyttade jag detta hit...

Citat från: "sebbe"
Citat från: "Ewers"Alla lever inte i cyberåldern och har därmed inte internet i hemmet mm. Det kan vara svårt att tänka sig men sådan är verkligheten.

Mvh /F
näh, men alla har tillgång till styrelsedatorn som har internet, där man borde kunna spendera fem minuter nån gång i veckan.
skickade ett email till styrelsen@armagedon.org, och på tio dagar har jag fått två svar (från styrelsen).
nu vet jag iofs inte om den är helt uppdaterad och skickar till hela nya styrelsen, men om den gör det så kan vi lika gärna lägga ner all form av elektrisk korrespondens, för det ger ett bättre intryck att inte ha några emailadresser på sidan än att ha tio där man inte får svar.

Citat från: "Clifford"Som jämförelse har Sveroks förbundsstyrelse beslutat om att alla måste kolla sin mail och forumet minst var tredje dag.


Elakt nog(som jag alltid är här) så håller jag med Sebbe till 100% , och ännu mer när man läser Cliffords inlägg.
Om man nu sitter med i föreningens styrelse så borde man precis som Sebbe säger kunna "spendera lite tid i veckan" för att se om någon vill en något, samt se om nån skrivit något vettigt på forumet :roll:

Enligt mig(med flera) så är forumet det bästa stället för icke styrelsemedlemmar att lägga fram förslag, dels för att inte massa personer ska lägga in samma förslag, och dels för att alla andra oxå kan få se att nån har tänkt(så mycket så brandlarmet gick...)
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Heavy

Tankat finns lite om att få styrelsen att mer aktivt engegera sig i forum.diskussioner.. Jag kommer att ta upp det på nästa möte..

Som det varit tidigare så främst jag, och i viss mån andra tagit upp saker som sägs på forumet för diskussion på styrelsemötena, och det har funkat någorlunda bra hittils..

Däremot, i en perfekt värld.....
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Clifford

Mycket bra att vi alla är överens om detta. Folk som är motvilliga till forum har hittills framfört bristfälliga argument om varför de inte vill använda internet.

Som jag ser det skulle alla kallelser, dokument, dagordningar, motioner och annat gå via styrelsen privata forumdel. Superenkelt då jag vet att hela styrelsen har internet hemma.
Motioner från medlemmar skall också kunna gå via forumet, även om de bör kompletteras med en skriftlig motionför att slippa halvflummiga motioner.

dagle

som ni alla vet så är bara internet en modefluga, det går snart över. (någon svensk minister sa så)Nä man det borde vara mer folk i styrelsen här :S

Niklas

Tar en sväng för att visa upp mig...

Heavy

I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Martin Larsson

Citat från: "dagle"som ni alla vet så är bara internet en modefluga, det går snart över. (någon svensk minister sa så)Nä man det borde vara mer folk i styrelsen här :S


Jo, så är det ju, det vet ju alla. Speciellt de forumkritiska :wink:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Clifford

Inte för att jag vill grina för mycket men denna tråd är också en superexempel på ett lovande ämne som följs av 5 nästan tomma "öhh-posts"

Inget fel i att visa samtycke, men att visa samtycke med samtycket, eller spinna vidare på något off-topic, gör att alla trådar tappar fokus.

Martin Larsson

Citat från: "Clifford"Inte för att jag vill grina för mycket men denna tråd är också en superexempel på ett lovande ämne som följs av 5 nästan tomma "öhh-posts"

Inget fel i att visa samtycke, men att visa samtycke med samtycket, eller spinna vidare på något off-topic, gör att alla trådar tappar fokus.

Visst går det att se det så, annars så kan man se det som att någon visar att han/hon håller med ovanstäende skribent istället för att inte visa att han/hon tycker något alls
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.