Warmahordes Poäng

Startat av Meldon, mars 29, 2013, 18.48

Föregående ämne - Nästa ämne

Meldon

Citat från: cracked_open skrivet april 26, 2013, 01.14
David, Kristian och jag blev nog alla lite tagna på sängen hur elaka ironfang pikemen blir när vlad gör sin feat. Räknar inte med att lyckas lika väl med det nästa gång ::)

Näe, nästa gång stoppar jag nog dom innan de där händer :P
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

Lord Black

Man får väll gratulera Jerry till att ha hittat ett spel där han kan spöa mig ännu grundligare än hur det brukade vara i 40K  ;)
Men jag är rätt säker att någonting blev fel där på slutet när Drago(för det var väll han med de två Yxorna) använde förmågan från Spriggan för att ta sig fram till min Cyclop? hade säkert funkat lika bra med en vanlig Trampel och hade definitivt inte gjort någon skillnad då allt jag gjorde blev mer eller mindre fel.

jag inser att jag verkligen måste lära mig att bedöma avstånd igen, 40K hade ju så grova intervall sådär var det lätt men nu måste man ju ha en uppfattning om avstånd ner på halv tumen och så får jag väll köpa en drös Nihilators för de skall ju vara universal bra och lösa många problem. Men det kanske löser sig och jag lär mig kanske det här spelet efter ytterligare en 10-20 förluster  ;)
"I hate them not because they hate us but because  they are incapabel of good, honest human hatred"
Inquisitor Angmar on Tyranids

Martin Larsson

Tänk på att man kan mäta sin control area när man vill, det kan ge mer än ett hum om hurvida det är rimligt med det man vill nå eller inte ;)
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

cracked_open

Förmågan från spriggan? Jag tror du syftar till när jag använde Dragos regel Blood Riot som gör att när han slagit ihjäl saker och ting så får han gå 1" för att få slåss med det han då kommer i kontakt med. Det var det jag gjorde om jag inte missminner mig. Spriggan hade en spell på sig som gjorde att han fick +2 move och får göra charge eller slam utan att spendera fokus.
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

Lord Black

#19
näää jag hade ställt grunten från mitt döda Artilleri i vägen för Drago när han chargade min cyklop och då gjorde du någon underlig variant av en trampel för att ta dig fram till Cyklopen det kan mycket väll bara vara att jag inte fattade att det var en trampel men om jag inte minns fel så flyttas inte modeller som blir tramplade om inte du slutar på dem och alla som blir tramplade skall väll få free strikes även om de dör? (kan ju inte kolla det nu när David har snott min regel bok) 

P.s förmågan på Spriggan som jag syftar på gör väll ungefär att han kan charga genom saker med små baser och putta undan dem vilket jag uppfattade att det var ungefär vad Drago gjorde men han fick trampel träffar också?

Men hur som helt spö fick jag och revansch skall jag ha en vacker dag även om det kanske kräver en annan uppsättning med modeller ;)
"I hate them not because they hate us but because  they are incapabel of good, honest human hatred"
Inquisitor Angmar on Tyranids

Martin Larsson

Gällande Trample:

Man måste ha move kvar för att ta sig förbi en model, man kan inte stanna "på" en annan model utan stannar isåfall framför. Modeller flyttas inte av en trample, det kräver typ bulldoze eller något liknande för att göra det.
De modeller som blir tramplade på kan inte freestrikea, men alla andra man springer förbi får slå. Mao är reachinfanteri tråkigt att tramplea medan icke reach är mycket lättare att springa över 8)
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

cracked_open

#21
hm smal based models flyttar på sig  så att en heavy kommer förbi och stannar endast när den springer in i medium eller large base models, obstacels. Rätta mig om jag har fel. Och det blir inga freestrikes för de som blir tramplade.

Spriggan har en regel som gör att han kan flytta saker som han står b2b med 2".

If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

Martin Larsson

#22
Nae asså man liksom "springer över" dem man tramplar, dem flyttar inte på sig alls utan står kvar där dem står.
Den som tramplar gör det x inch och måste stanna någonstans som inte är på en annan model.
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Lord Black

OK då handlade allt alltså om en missuppfattning i Trampel reglerna alltid bra att veta.
"I hate them not because they hate us but because  they are incapabel of good, honest human hatred"
Inquisitor Angmar on Tyranids

Robin

Har fått en av David's 'jacks som saknades från TW nu! Är det allt han ska ha?

Dock inga rokkit launchers än Jerry...
Jag vann combat med 13.