Fråga till styrelsen / tillförordnade kassören..

Startat av Heavy, april 10, 2005, 17.46

Föregående ämne - Nästa ämne

Heavy

Hallå !

Jag har köpt grejor på loppis till figgspelsektionen.. Naturligtvis fick jag inget kvitto (och desamma gällde när jag och Larsson haldade plast på plastfabriken, dom stoppar pengarna i fikakassan för sånt typ).

Hur ska jag redovisa detta ??

Jag "kan" ju skriva kvitto från mitt företag till det, och så kan man ju skriva det som privatperson med, men hur vill ni ha det ??

/Heavy
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Clifford

Fler personer sitter i samma sits, däribland jag, och det löses bäst efter medlemsmötet 1/5. Jag själv har köpt datorspel för 1600:- samt en switch för ytterligare 700:- från datorsektionens budget. Kvitton för detta finnes.

Martin Larsson

Citat från: "Clifford"Fler personer sitter i samma sits, däribland jag, och det löses bäst efter medlemsmötet 1/5...

Eh Heavys besvär är att han inte har kvitton, för att förenkla diskussionen, men vist låter medlemsmötet som en gjuten tid för dylika besvär...
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Clifford

Skriv som privatperson, det är ok för mindre summor (typ tresiffriga) om jag förstått praxis rätt i sådana fall.

Heavy

Ok, det var typ det jag ville veta :)

125 kr handar det om så...
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

emil

Med tanke på senaste tidens avhopp osv rekommenderar jag att nästa kassör tar emot kvitton, skriver kvittenser för medlemmars utlägg osv.

Ngn kan antagligen göra det nu också, men det bidrar nog bara mer till förvirringen för kommande kassör.

Heavy

Tanken är det från min sida med, ville mest ha reda på hur det skötts tidigare ...
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

emil

Kvitton rekommenderas i första hand, skriva kvittenser sedan. Kassören kan om han vill vara riktigt elak, vägra skriva kvittenser. Inte så sannolikt, men ändå... Så försök skaffa kvitton i framtiden.

Heavy

Självklart är kvitton det bästa, men jag har då aldrig fått ett på en loppis ;)
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

emil

Generellt hur det fungerar Heavy, generellt. Kan vara bra för andra som läser detta att veta hur det bör skötas.

Heavy

I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Martin Larsson

"...stor är den gamle kassörens vishet..." :P
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.