WFRP 2nd edition

Startat av emil, maj 04, 2004, 14.20

Föregående ämne - Nästa ämne

emil


Clifford

vad hände med hogshead, de som nytryckte wfrp?

emil

Vet inte, men det finns nog inte så mycket pengar att hämta i att BARA trycka om gamla saker.

Dom här har i varje fall avsikten att släppa riktiga moduler över Empire, Brettonia osv. Samt att flytta fram historien till dagarna efter Storm of Chaos", vilket bara kan vara bra då det hänt en del sedan 80-talet. Är man nostalgiker så kan man ju bara strunta i det och köra vidare på det gamla.

deadbolt

Förhoppningsvis  förstår dem att göra en blandning av det gamla arvet och den glättiga whfb världen. faktum är att hogshead gjorde det med lyckat resultat t.ex. marienburg modulen.  Det finns ju onekligen ett bra community runt spelet som kan användas. Förhoppningsvis så kommer den största bristen i whfrp att åtgärdas dvs. bristen på konsekvent skrivna "världsmoduler".  Jag är fylld med förväntan  :twisted:
“Elvis is that which is. Bigfoot is that which was. Space aliens are that which will be. The Holy Trinity of white-trash religion. "

emil

När månen om natten sätts i brand
Av ett isande skri ifrån norr. Är det sant?
Det dom viskar om en rit nånstans
Så välsignat vare vårt land

I dom djupaste skogar från fjällen i skyn
Hörs berättas en urgammal myt
Om blixtrande ögon du aldrig kan fly
Så bevare båd stad och by

Som en levande lavin kommer hungriga djur
Över vidden hörs deras tjut
Och vinden sjunger ett mollstämt dur
Människa är du för eller mot till slut?

Den vilda världens hunger lämnar aldrig dig...

http://www.blackindustries.com/home.htm

Ekis

Jasså Emil... du är låst på Imperiet... Jag trodde Dark Elves (brudar med piskor) var din melodi.

emil

Na, Ebba G är bättre (pervers politiker, piskar o smiskar) men Imperiet är också ok. Slank in på ett bananskal på Imp efter det att dom spelat Briggen Bluebird av Hull, iofs en Taubelåt, med en riktigt grym text.

Var é vargen är bra textmässigt också, om man tar bort refrängen och tänker på wfrp. Passade bra...  :wink:

Ekis

Alltid Rött Alltid Rätt...

emil

Svart å vitt blir grått...

Ekis

Ebba Grön... låter som ett goblin band...

Jag kan hålla med om att texten passar... Kan förstå att föll för deras Taube cover... den är grym. Precis som det mesta annat de gjort.