KGP La Grande

Startat av carlsson, december 08, 2010, 22.21

Föregående ämne - Nästa ämne

Ewers

Håller med om att det var riktigt trevligt!
Kändes surealistiskt att slå 7+ stycken dubbelettor bara...  ;)

Mot Sherwoodskogen!!!

/F 8)

Ewers

Vill bara kontrollera att det blir spel idag. Jag kommer ner ca 17.00 och kommer köpa med mig mat till mig. Vill någon annan ha BK så är det bara att messa.

/F 8)

Lindbergh

Det är så jag fattade, spel idag o på onsdag. Jag är inte med i kväll på grund av att jag vabbar men ansluter under onsdagen om det inte tar slut ikväll! Glöm inte att fota av om det tar slut!
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

Lindbergh

”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

carlsson

1730 tror jag gäller

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Lindbergh

Gott, då blir vi klara ikväll  :D
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

Lindbergh

Jaha, när är det dags för attack/idle och lite köp dessförinnan??? Till helgen kanske ;)
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

carlsson

Nilsson är sjuk och kommer troligen inte att komma ner i morgon. Sen åker vi till Prag på fredag och blir borta till den 24:e. Så om vi inte ses i morgon (jag och Ewers spelar klart förmiddan på Cheneux i morgon) siktar vi på 26:e.
Har man abstinens kan man roa sig med att lägga upp entrenchments och liknande. Kartorna är framme i rummet. ;)

Om han frisknar till eller motsvarande så hör någon av sig!


Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Ewers

Rapport från Cheneux vid slut för dagen. En styck kungstiger utskjuten och är numer ett brinnande vrak. :0)
Amerikanen har tagit terräng på andra sidan bron och har vid eftermiddagens start 4st Green squads samt, 2 unarmed sqds i brohuvudet. det finns dessutom 5 ledare på andra sidan vattnet...

Det ser ljust ut i mörkret.

Kram /F

Lindbergh

Jag får skriva ett rekommendationsbrev för en congressional medal of honor helt klart :D
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

Lindbergh

Helloo!

Hur ser planen ut för att dra igång igen med La Gleize?
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

Raslurbat

Det är idle under förmiddagen. Vi bestämmer vad som händer pm när gänget är hemma från Arnheim.
"När fiskmåsarna följer efter trålaren beror det på att de tror att sardiner kommer att kastas ut i havet" - Eric Cantona -

Usually_Insane

Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

carlsson

#403
Själv kan jag inte vara med på onsdag, men jag är övertygad om att resten av gänget kommer ner.

Förmiddagen är färdigspelad och det är dags att deklarera Attack/Idle på Lg.

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Raslurbat

Onsdag kväll funkar för mig
"När fiskmåsarna följer efter trålaren beror det på att de tror att sardiner kommer att kastas ut i havet" - Eric Cantona -