Gamesday 11e December

Startat av Stefan, november 29, 2010, 20.16

Föregående ämne - Nästa ämne

Stefan

1750p

Anmälan
Sker här i tråden: skriv Namn och skostorlek

Tider, preliminära.
Varje slag är upp till 3,5 timmar, och mellan slagen finns 30 min för packa ner/upp/flytta armé.
En matpaus kommer pressas in, med största sannolikhet någonstans innan/i slag 2, exakt tid för denna kommer spelarna på plats komma överens om

Samling kl 11.00
Slag 1: Spelstart kl 11.30
Slag 2: Samling kl 15.00 Spelstart kl 15.30
Slag 3: Samling kl 19.00 Spelstart kl 19.30

Poäng och Arméer
1750 pts: arméer ur senaste möjliga codexar. 1 Force Organisation Chart gäller. Inga Flyers eller Superheavy vehicles tillåtna, däremot är IA fordon tillåtna om man har med sig regler för dem, dvs skrivna regler, inte armybuilder-fulhack!

Regler
5th ed. Alla rekommenderas fortfarande att läsa igenom reglerna, det är allt för lätt att blanda nuvarande regler med 4th ed reglerna. Åter igen vill jag även påpeka att enbart troops är scoring units (se sida 90 i regelboken för exakta detaljer), och därmed föreslås mer än minimum av dem. Eftersom det numera finns en Sverige-FAQ för 5th ed 40k (hittas här: http://www.svenska40k.se/forum/viewforum.php?f=15 ) så används den som regelförtydligande och regler för blandade imperiefraktioners köp av fordon från IA2 update gäller med


Modeller
Helst målade och WYSIWYG, men omålat och visst proxyande är såklart ok. Visst proxyande är såklart relativt. Bra proxys (dvs enkla och tydliga sådana som tex mina tactical SM är CSM troops istället) är ok såklart, 3 ripperbaser som Trygoner är inte ok osv

Missions:
For me to know and for you to find out.

Resultat och ranking
För att få mer differanser i spelet än slät vinst, oavgjord, förlust som det är i regelboken sida 91 kommer Victorypointssystemet på sidan 300 användas. Poäng för uppfyllande av mission samt dessa poäng kommer sedan konverteras till resultatpoäng. Resultatpoängen är 20 poäng som vinnaren tar lejonparten av och förloraren tar resterna. Exakt hur detta fungerar framgår på mission papprena för respektive mission.
Rankingsystemet är antal ihopspelade BPs/antal slag, enkelt och bra.
Slag 1 denna dag kommer börja med att folk kommer paras efter medelresultat för föregående gamesdays, eventuella nya spelare kommer slumpas in i systemet. Slag 2 och 3 kommer paras enligt vanlig Swiss-princip

Övrigt bra att tänka på
Utöver standard matriel för att överleva en speldag rekommenderas folk som har lätt för huvudvärk medtaga medel för detta, någon sorts ätbar materia/monetära medel för detta bör medtagas, sockersugna uppmanas medhava kontanter att spendera på onödigt söta tilltugg i geddons kiosk, och samtliga spelare förväntas medtaga ett schyrrans spelhumör!
Offer till tärningsguden göres bäst innan Gamesday, så man kan göra det ordentligt

Stefan

Namn: Stefan
Skostorlek: Enorma

Thure

waj 1500 :o då måste jag ju ändra min lista, jobbigt.

Felix
65

Stefan

Citat från: "Thure"waj 1500 :o då måste jag ju ändra min lista, jobbigt.

Det ska vara 1750, glömt ändra  :D

cracked_open

jag tycker att dey är ett riktigt bra initiativ Stefan men jag kan inte delta den helgen pga arbete. Men se till att skicka in matchresultaten till mig så jag kan lägga till poängen, antar att folk vill att vi fortsätter med våran egna lilla ranking ;)
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

Thure

jag tycker att vi ska börja om (A) eller sker det efter nyår? ^^

Martin Larsson

Tanken med rankingen är att den ska dels vara årsbaserad och dels ongoing, det finns mao 2 stycken. Nästa gamesday i Januari kommer börja om på 0 helt enkelt :)

Kommer inte vara med den 11e, är inte hemma då.
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Rofugos

Slänger ni in en speldag i början på januari så kommer jag direkt ;)

Lord Black

Namn: Kristian
Skostorlek: 42

Tyraniderna kommer väll och spelar några matcher hppas bara vi blir några fler
"I hate them not because they hate us but because  they are incapabel of good, honest human hatred"
Inquisitor Angmar on Tyranids

Ewers

Kan inte 11/12

/F :evil3:

Stefan

Citat från: "Lord Black"Namn: Kristian
Skostorlek: 42

Tyraniderna kommer väll och spelar några matcher hppas bara vi blir några fler

Kommer det inga fler spelar jag gärna fler matcher mot dig Kristian, så spel blir det iaf!  :)

Thure

jag skippar denna gången då det inte verkar bli något folk!

Lord Black

ok då ses vi väll vid 11 tiden och tar några matcher och så får vi se om det kommer några fler.
Tar med Battle Missions boken så kan vi prova några senarion ur den.
"I hate them not because they hate us but because  they are incapabel of good, honest human hatred"
Inquisitor Angmar on Tyranids

Gustaf Eklund

Citat från: "Lord Black"ok då ses vi väll vid 11 tiden och tar några matcher och så får vi se om det kommer några fler.
Tar med Battle Missions boken så kan vi prova några senarion ur den.
¨

Var inte hundra på var jag skulle skriva det här.
Hur som helst, du kanske skulle kunna slänga ihop något sånt här Kristian till variation från ägget. ;)
http://www.youtube.com/watch?v=w7FBOiVKUlQ&feature=sub
Glory to Menoth! Death to the infidels!

Stefan

Citat från: "Lord Black"ok då ses vi väll vid 11 tiden och tar några matcher och så får vi se om det kommer några fler.
Tar med Battle Missions boken så kan vi prova några senarion ur den.

Låter kanon! Ses imorgon vid 11  :D