WFB Kampanjande ???

Startat av Heavy, januari 11, 2005, 21.49

Föregående ämne - Nästa ämne

Nå, vad tycker ni pöblingar ?

Trädkampanj utan krav..
1 (11.1%)
Kartkampanj med mycket engagemang...
8 (88.9%)
Annat (säg till i forumet)..
0 (0%)

Antal personer som röstat: 9

Omröstningen har avslutats: januari 11, 2005, 21.49

Heavy

Citat från: "Ewers"Jag har haft mycket för mig och kommer inte maila en fräck berättelse om våran arme idag. Mest för att jag faktiskt inte kan så mycket om världen eller armen än. Det jag vet är att vår general är tredje sonen till en hertig och skitsur över att de andra oduglingarna får ärva och inte han. Vår general är dessutom inte så rik såhär i början av sin karriär men har tänkt att ändra på det...
Ledsen men vill istället samtala fram lull-lullet tillsammans med Ivarsson och Pasi under en målarkväll eller två. Skall måla med ivar idag så vi får se.

/Ewers

Det är lugnt.. Ge mig ett namn med så duger det så länge :D
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Martin Larsson

Ett scysst bretonnia generalsnamn borde ju tex va: Grandé Le Baugette :lol:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Ewers

Vår ädla ledare heter Rhiedric Derlune. Känd för sin stora passion för vapen i alla former.
"Svärd, hammare, yxor... Jag vill ha fleeeeer!"

Mvh /F

Apanpapan

Le baugette är bra...

Men klassiker som Captain Cantadou och Grevé Ost är inte tråkiga heller:)
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

Martin Larsson

Helt kalrt, men det fina med en kampanj e ju att man kan ha med dem oxå, ja menar chefen behöver ju kompetent ledarskap till sina andra arméer eller hur :wink:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Heavy

I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Ewers

Ni är bara avundsjuka för att jag är på väg att vinna kampanjen...
:D

/F

PS Jag är på geddon hela dagen idag och har gjort färdigt min arme så mr Heavy kan bli smiskad i WFB närhelst han behagar dimpa ner i lokalen.
DS

Niklas

Smiskade du till honom ordentligt??

Heavy

De nobla riddarna från det stora grod-ätande landet i norr misslyckades att inta Armwald i runda 7. Scouter rapporterar om en ökad aktivitet i Armwald och områdena omkring, Burgomeister Von Snirp verkar rusta för krig! Befästningen kring staden byggs upp och utrustas med belägringsmaskiner. Vapenföra män från området blir inkallade till militärtjänst, oljan kokas, spjuten slipas osv. ad finitum.
(2 rundor in i wfb-slaget avgjorde vi striden med ett tärningskast pga tidsbrist)

Runda 8 gick hett till, med vår första permanent dödade spelare. alverna fick tokspö av ödlorna och hade ingenstans att ta vägen med restena av sin stolta armé, vilket betyder att högalvernas inträde i denna avkrok av världen misslyckats kapitalt.
(Högalverna blev massakerade, 2400 pts till trots och 3 defended obstacles. Inte Dales dag direkt)



In other news...

Ser lite halvmörkt ut för mig att kunna dyka upp på onsdag, inget bestämt men möjligheten finns att ni får klara er utan mig. Om så skulle ska får Patrik sköta förflyttingar i mitt ställe, han har ju trots allt läst Generals Compendium ;)
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Heavy

Mer nyheter....


Jag och Gunilla funderar på att hitta på något med dessa regler http://us.games-workshop.com/download/download.htm?/games/warhammer/gaming/warbands/scenarios/assets/WarbandsVolume1.pdf ...

Ni som är med i kampanjen uppmanas att, när ni inte har slag på kartan att utkämpa, köra 500 pts slag med armeér byggda utefter dessa och ge oss lite utvärdering på hur systemet funkar.. Gunilla och jag körde ett slag förra onsdagen och blev positivt överraskade hur kul det var, och framför allt, hur annorlunda spelet blev med detta sätt att bygga armén..

Det vi funderar på i förlägningen är såklart att ta med det på BSK nästa år :)
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

dilba

Vi borde snacka med Ivar så kanske gedon kan bidra med lite priser. En sprayburk eller något liknade för den som vinner kampanjen vi har nu borde inte vara allt för mycket.

Heavy

Ja, det vora kanske vettigt.. Jag behöver ha tag på Ivar ang. en del annat också, men han behagar inte vara där på onsdagar alls vad det verkar ;/
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Patrik

De e cooolt Heavy

Kan fixa förflyttningar om så krävs.  

Jag kan till och med agera domare om så behövs. Loooover att vara helt opartisk om någon speciell situation skulle uppstå (MUAHAHAHAHA) ;)

Vid närmare eftertanke kanske det inte var en särskilt bra idé.
Blood for the blood god.

Ivar

Ivar kan bidra med mycket men att vara på föreningen en onsdag... det kan bli lite knivigt... Jobbar varannan vecka sent dvs när ni spelar den andra veckan är jag som en urlakad sill. Jag är där på helgerna men jag kanske kan komma ner nån onsdag. maila mig annnars. alla kan adressen kan man den inte är man ingen...
Om ni stöter på problem så kontakta mig i sista hand.

Heavy

Ge mig resultat så jag kan skriva turnrapport !
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.