KonSekMö 090419 15.00

Startat av Brain, april 09, 2009, 15.56

Föregående ämne - Nästa ämne

Brain

Vidare diskussion efter GothCon

Alla intresserade får mer än gärna komma

På dagordningen
Intressenter (Arrangemang)
Lokaler
Ansvarsposter

Fyll på ifall det är något ni vill ta upp
Tomas Davidsson

Fluff

Skriver in protokollet här. Snookern uppehöll mig men nu när den är slut kan jag luta mig tillbaka och sköta mina sysslor  :wink:
Punkterna är mer eller mindre i ordning och står för en mer eller mindre ordentlig mötesordning.


1. Närvaro: Pierre, Johan L, Brain, Fluff, Nicklas L och Viktor B.

2. Lägesrapport: Brain berättade att han varit på GothCon och där fått reda på att SSK kommer ha sitt konvent på samma datum som oss. Mer om detta finns i granntrådar. Han hann även prata med lite Linköpingsfolk som tyckte att det var ett lätt val om det blir lite dioramor på BSK. Något som vi kommer försöka fixa mycket av.

3. Intressenter: L5R (eller hur det nu ska förkortas så där coolt) vill komma till BSK och arra. Även ett andra världskrigets diorama är intresserade av att dyka upp. Sebastian som varit aktiv med krigsspel är även intresserad i år. Vi hoppas även på pärlplattornas intåg i år igen. Sen kommer även SARZ att dyka upp, dock utan Jocke som kommer vara på SSK.
- Det efterfrågades även någon att hålla i Star Max, något Johan nappade på.
- Pierre som håller i rollspelen ska höra sig för med olika rollspel, ex. Järnringen, Western och NeoTech, och se vilka som är intresserade av att komma. Han ska också höra om rollspelsbaren som brukar hänga på GothCon är intresserade. Pierre kommer även höra sig för med Tåget och se om de är intresserade av BSK.
- Svenska Magic lär också dyka upp då de inte ska ha något på SSK.
Det kommer även att spikas lite deadlines för när arrangemang måste dyka upp. Men det känns lovande än så länge.

4. Lokaler. Se granntråd för mer info, detta upprepade Fluff i stort sett. Fluff hade dock inte hunnit med att boka in lokalerna men gör detta imorgon bitti, kommer även fixa restaurangerna så vi får tillgång till dem med. En sak är dock värt att poängtera och det är att HB inte vill att vi ska ha varm mat på pedagogen, våning 3. Alltså ingen varm mat uppe på pedagogen!

5. Vi pratade också om brädspelsturneringar. Mer turneringar i fler brädspel! Ska synas att det arras olika saker så folk vet med större säkerhet att det kommer spelas vissa spel. Plus att det känns gött att visa upp massa arr. Pratades om att det behövs ett par som går runt och bara kickar igång brädspelsturneringarna som sedan kan sköta sig själva i stort sett.

6. Fluff ska fixa deal med studenkåren då han bor med en fjärdedel av styrelsen. Men studentkårens lokaler är bokade, nu är det ett bra pris vi ska förhandla till oss. Vore även bra om bagaget var i kårens lokaler då det var i stort sett den enda punkten som de klagade lite på oss, att vi inte hade personal i kårhuset hela tiden.

7. Inga nya ansvar tillkom men de gamla rabblades upp.
Brain: bossen
Fluff: lokal, sekret och recept
Anders: SÄK
Pierre: roll
Johan: kiosk
Greger: PR
Lars-Robert: kass och ska sparkas av Brain  :D

8. I övrigt så ska vi försöka visa upp oss tidigare på HB för att få fler studenter som besökare. Brain hade också t-shirts på g... Mer info kommer, se det som en äkta cliff-hanger!
ät en makaron till!

Brain

Citat från: "Fluff"
Lars-Robert: kass och ska sparkas av Brain  :D

Sparkas PÅ (Fast bara så han kommer i rätt riktning :wink: )
Tomas Davidsson

Fluff

Citat från: "Brain"
Sparkas PÅ (Fast bara så han kommer i rätt riktning :wink: )

jag vet. men mycket roligare att skriva av.  :D
ät en makaron till!