Geddons WFB mästerskap 08!

Startat av Ola, september 29, 2008, 17.35

Föregående ämne - Nästa ämne

dilba

Jag kan nog stanna till 19 minst innan jag ska ut och supa.
Och slås gör jag inte, men jag kan hetsa andra att göra det !=!

Ola

Scouter är givetvis undantagna från regeln att HELA armén ska visas före depl. Annars riskerar dom ju att tappa sin effekt helt och hållet. Däremot skall du som kan ha scouter informera motståndaren om detta.
Exempel: Demoner kan ha scouter, Nurglings.

3 matcher och sen en finalomgång där alla som vill spelar. 1an möter 2an osv.

Komp.
Jag vill att alla meddelar Lord-choice, antal Hero-choices, antal Core-choices, antal Special-choices och antal Rare-choices.
Exempel: Min demonlista.
Lord: 1
Heroes: 2
Core: 3 (+2 uncore)
Special: 1
Rare: 2
Vill du inte skylta med detta här, PMa mig eller ta helt enkelt med en lapp med infon på tills på lördag.
Tanken med denna komp är att desto längre ifrån Min-Max du har desto fler fördelar i terrängval, sidval och FirstTurn-slag kommer du att få.
mvh ola
Sir Killalot II for the masses!

jättem jorme

CitatScouter är givetvis undantagna från regeln att HELA armén ska visas före depl. Annars riskerar dom ju att tappa sin effekt helt och hållet.

fel, fel, fel. det handlar inte om att dom kan "tappa" sin effekt. utan att med denna effekt blir dom FÖR bra.
ISF skulle varenda person tatt special scouter (typ waywatchers, chamelon skinks) som kunnat ta det. för det är så jävla bra att ha dom deployat i en skog i din deployment zone o stå där o störa dig hela matchen.. du vill ha ett val genom att kunna tänka att "ja.. jag får nog ta o sätta en trupp i den skogen, för annars kan han sätt upp sina waywatchers där"    istället för att bara chansa o sätta upp en trupp i en skog för att motsåndaren kaan ha det.  o sen har han inte det o då står du där med en trupp som måste spendera 3 rundor för att komma där ifrån.

cracked_open

Jag skall inte vara med i turneringen men självklart skall inte Scouter visas. Om du möter WoodElfs eller liknande så får man ju räkna med att det kommer scouter i din deployment. Vissa saker får man försöka kontra innan det sker.

Att i förväg veta sin motståndares lista förstör lite av spänningen för båda spelarna i min mening.

Plus att om man går efter vad Ola sa att armeérna har spanat in varandra över slagfältet och därför får se hela din arme så köper jag det som en rolig effekt dock så har man ju inte sett de trupperna som smyger i skogen och redan gömmer sig där din armé befinner sig.

Hoppas ni får en trevlig spelhelg själv skall jag arbeta  :roll:
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

Patrik

1 lord
2 heroes
3 core
2 special
2 rare

Ola så du har 2 icke-coretrupper dvs 2 enheter med furies! OST!
Blood for the blood god.

Martin Larsson

Citat från: "cracked_open"Jag skall inte vara med i turneringen men självklart skall inte Scouter visas. Om du möter WoodElfs eller liknande så får man ju räkna med att det kommer scouter i din deployment. Vissa saker får man försöka kontra innan det sker...

Jerry satte huvet på spiken ganska hårt. Att spela mot Wood Elves/Dork Elves/skinkpajjer eller dyl betyder att man ser till att deploya på ett sådant sätt att de mer eller mindre tvingas att ställa sig i sin egen deploymentzone.

Alt 2 är såklart att bara chansa på att han inte har nån sorts scouts å se vad som händer. Även om man väljer detta alt så ser man såklart inte till att deploya sin lord drällandes själv bakom sin arme i närheten av skymmande terrängbitar.

Scrollcaddys tenderar att göra extremt bra "döda muppenhet från att ninja sig in i min deploymentzone" enheter genom att helt enkelt bosätta denne lagom långt in i skogen...
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Andreas Graae

Jaha då var Mästerskapen spelade för detta året o Dvärgarna tog hem segern med lite Flow(och att motsdåndarana inte rullade riktigt som de skulle  :lol: ... :cry: ) Så tack för turneringen, kul och bra inför BSK.

Så postat inne på Lag till BSK här är länken om någon glömmer o titta där haha

http://www.armagedon.se/forum/viewtopic.php?p=28874#28874

Martin Larsson

When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

cracked_open

Citat från: "Martin Larsson"Grattis!

Beröm honom inte......han blir sååååå odräglig då  :wink:
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

Fluff

Woho!!! :hello1:
Grattis Ag! :-({|= Fest hela veckan! :occasion7:

Länge leve vinnaren! \:D/

:occasion1:
ät en makaron till!

Patrik

Citat

Så postat inne på Lag till BSK här är länken om någon glömmer o titta där haha

http://www.armagedon.se/forum/viewtopic.php?p=28874#28874

Du menar mentalt handikappade personer som jag?
Blood for the blood god.

Martin Larsson

Citat från: "Patrik"
Citat

Så postat inne på Lag till BSK här är länken om någon glömmer o titta där haha

http://www.armagedon.se/forum/viewtopic.php?p=28874#28874

Du menar mentalt handikappade personer som jag?

Tror inte han vill peka ut namn, folk blir så ledsna då ;)  :lol:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Ola

Och här kommer resultaten
Placering Namn Armé Combat Målning Resultat Komp(ej resultatgrundande)
1. AG Dwarfs 44 5 49 3
2. Patrik Daemon 34 3 37 4
3.
Klas TK 32 0 32 3
Ola Daemon 30 2 32 7
5. Nemo WE 22 2 24 8
6. Fia Brets 18 2 20 22

Tredjeplatsen delades pga Draw i inbördes möte. (demonerna tog iofs den moraliska segern)

AG, du får som sagt äran att sätta dit märke på Pokalen, anordna nästa års turnering och fila på ett mer rättvisande komp sytem.  :D
mvh ola
Sir Killalot II for the masses!