WHFB - Liga

Startat av Robin, november 06, 2007, 14.43

Föregående ämne - Nästa ämne

Robin

Jag kommer att köra igång en WHFB-liga inom kort, efter lite frågor etc. från folk.

Den är bara på planeringsstadiet än så länge, men några grejer är klara:

* Man ska spela 2 matcher per månad. När som helst, bara det är mot en av den månadens motståndare.

* Inga begränsningar i armébyggandet, bortsett från 2250 poäng. Dock så är det viktigaste här att bägge spelare har möjlighet att ha kul, ensidiga och tråkiga pangpang-trolltroll arméer undanbedes alltså. Vi som är turneringsrävar vet hur det funkar :). Armén ska vara hård men rättvis!

* Ostar du till ändå, säg gärna till din motståndare att nu blir det hårda tag, så man inte får en otrevlig överraskning.

* Någon form av fint tabellsystem kommer att föras.


Föranmälningar, förslag och frågor i denna tråd!
Jag vann combat med 13.

KOBOLDKUNGEN

Låter trevligt, nästan så man blir sugen på att damma av sina gamla filurer. Men det får nog vänta till nån drar igång ett mighty empires.

Återkommer i frågan  :?
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


Patrik

Låter som en väldigt kul idé!

Förutsatt att inget oförberett inträffar så är jag på.

PS om domaren (du) utdömer att armén är för ostig tycker jag att straffspark i ordets rätta betydelse bör utdelas - dvs en bestraffande spark mot valfri kroppsdel.
Blood for the blood god.

Henk

Gött mos!

Ja e på!
All makt åt Tengil. Vår befriare!

Jag tror jag ger upp innan min turn2 Dynejävel hörru!

Ola

Demonerna radar upp sig.
( och pappa säger: "Du där!!" )  :twisted:
mvh ola
Sir Killalot II for the masses!

dilba

Det låter bra spamma lite mer folk Robin så vi blir 10+

dagle

hmmm, får väll köpa en gayelfs bok först. De verkar ju vara så bra nu att inte ens jag kan förlora ;)

Robin

Men vafan. Jag spelar dem jöe! :)
Jag vann combat med 13.

Ola

När är det tänkt att ligan ska dra igång? I år?
mvh ola
Sir Killalot II for the masses!

deadbolt

jag är gärna med, kan behövas lite inspiration så skiten blir doppad nån gång...
“Elvis is that which is. Bigfoot is that which was. Space aliens are that which will be. The Holy Trinity of white-trash religion. "

Robin

Ska se om vi inte kan dra igång något i december.
Jag vann combat med 13.

Ewers

Jag kommer vara med men förbehåller mig rätten att sluta om alla ostar som de gjort hittills...

/F  8)

Ola

Menar du arméer med mycket skytte och/eller mycket magi?
Håller helt och fullt med. Sånna är tråkiga att möta.    :evil:
mvh ola
Sir Killalot II for the masses!

Henk

Woot! Alla ostar, även du Ewers och du Ola. Det är en subjektiv fråga. Jag tycker inte heller om bara skytte/ magi armeèr e så kul, men ska vi sänka hela te.x woodelf armèn i graven för nått dom e bra på? Jag skjuter hellre ihjäl en bloodthirster än att försöka däcka den i närstrid osv.

Detta är mina personliga åsikter och känner mig orättvist anklagad. När man ostar ordentligt, typ Steve dansk ostaffär, så kan man väl säga till då om man gjort en sån rolig armè, så motståndarn kan backa ur, eller korrigera sin armè ,så han krämar på så han skiter knäck oxå.

Min favorit hat armè är förövrigt 10+ powerdice magi armeèr. speciellt om de börjar på U och slutar på ndead.

Behöver inte göra en storm i en vattenkopp av mitt inlägg här.


Mvh
Henk
All makt åt Tengil. Vår befriare!

Jag tror jag ger upp innan min turn2 Dynejävel hörru!

Henk

Citat från: "Robin"
* Inga begränsningar i armébyggandet, bortsett från 2250 poäng. Dock så är det viktigaste här att bägge spelare har möjlighet att ha kul, ensidiga och tråkiga pangpang-trolltroll arméer undanbedes alltså. Vi som är turneringsrävar vet hur det funkar :). Armén ska vara hård men rättvis!

* Ostar du till ändå, säg gärna till din motståndare att nu blir det hårda tag, så man inte får en otrevlig överraskning.



Word!
All makt åt Tengil. Vår befriare!

Jag tror jag ger upp innan min turn2 Dynejävel hörru!