WHFB - Liga

Startat av Robin, november 06, 2007, 14.43

Föregående ämne - Nästa ämne

KOBOLDKUNGEN

Mycket tjöt om ostande nuförtiden, på min tid fanns inte ens begreppet, men alla gjorde det hela tiden så mycket det bara gick.

Det var en konstart plocka ihop magiska grunkor m m till sina hjältar så de blev så odödliga, massförstörelsevapen som möjligt, sånt är väl inte ens möjligt längre, men vi hade skitkul ändå.

Om jag mot förmodan är med kommer det bli alla möjliga sorters ostar, både grönmögliga och andra  :twisted:
_______________________________________
Jag KUNG, du KOBOLD...
_______________________________________
www.semesterbostad.org
www.jisit.se


Henk

hähäh. De e gött. klart du e med! Jag har ingetting emot ost, gott att ha på mackan tillomed.
All makt åt Tengil. Vår befriare!

Jag tror jag ger upp innan min turn2 Dynejävel hörru!

Henk

Citat från: "Henk"
Detta är mina personliga åsikter och känner mig orättvist anklagad.

Jag ändrar mitt inlägg till" Detta är mina personliga åsikter och är en stolt ostare".

/henk
All makt åt Tengil. Vår befriare!

Jag tror jag ger upp innan min turn2 Dynejävel hörru!

Ola

Henk, apropå ost:
Vet inte om det framgick men jag kände mig lite träffad av Ewers ost inlägg och skrev därför vad jag skrev.
Alltså, dom flesta tycker, antar jag, att det är extra lagrad cheddar med fetthalt minst 50%, från Danmark, att ha med pappa Khorne, men i mina ögon är det motsatsen.
Han är den värsta sortens tvåeggade vapen som finns i spelet. Rätt spelad och med lite tur så kan han vinna slaget, lite fel spelad och med lite otur kan han förlora slaget. En av dom största utmaningarna spelet kan erbjuda i mina ögon. Möjligen att vinna mot honom utan tur är större.  :roll:
Dessutom en astuff modell med "ganska" bra stats.
Så med mitt inlägg ville jag vara lite(läs:subtilt) ironisk, för att kontra på Ewers inlägg. Khorne är en bata arme = gillar inte sånna däringa shoot'em-up och hokus-pokus arméer.
(undrar om någon kommer att haja mitt dravlande?)

För övrigt tycker jag att du skall ändra din underline till: All ost åt Tengil.

Ewers: Gillar du inte ost?   :)
mvh ola
Sir Killalot II for the masses!

Greger

Det är inte osten, det är vinet man dricker till...  8)

Ola

Jag tycker båda kan vara rättså goda....
Speciellt i kombination.
mvh ola
Sir Killalot II for the masses!

Robin

Den eviga ost-debatten!

Ost och vin är ju ganska gott.

I ligan, som sagt, så om du vet med dig att du tar med en armé som är optad järnet, etc. så kan du ju informera motståndaren. Målet för mig personligen med ligan kommer att vara att kunna spela samma lista hela tiden mot slutet, alltså arbeta mig fram till en "all-comers" lista att använda på turneringar.

Andra kanske spelar för att spela olika listor varje gång, för variation är ju också grymt kul.


Sen får man väl erkänna att många av de gångerna som man har bölat "OST" etc, så har det varit antingen på grund av att motståndaren har spelat bättre eller på grund av att han haft tur, rätt och slätt.

Jag har nog aldrig sett en av de riktiga cheddar-arméerna möta en mjuk fluff-lista på geddon.

Exempel på cheddar:
Bretonnian Flying Circus (Lord på pegas för att göra My little pony-cavet inte 0-1, och sedan 3x4 eller mer pegaser)

Necromancer-spam (Necro + 3 level 2or, sammanlagt en sådär 13 PD och 3 bound spells)

Skaven army of DOOOM (Warlord för att ge leadership 10, 3+ Ratling guns 5+ Slaveregementen, 20+ jezzails och 2 Warp Lightning Cannons)

Wood Elves

Nya High Elves
Jag vann combat med 13.

Andreas Graae

Andreas "AG" Graae anmäler sig med Dwarfs om ni vill veta arme me,

(Eftersom Klas inte tycks veta hur forum fungerar så fixar jag anmälan till han också... )

Klas Robertsson anmäler sig med "unknown army" hehe...

Patrik

Hur är det med att köra olika arméer?

Sitter ju själv både på Chaos och Vampire Counts och är kul att variera sig lite ibland.
Blood for the blood god.

fia

jag vill juh givetvis försöka vara med!!
ny i stan

Boggalogg

Finns en 50-50 möjlighet/risk att det kan bli nåt.

Tvång att vara medlem? I så fall kanske man kan betala medlemsavgiften i samband med detta? Har inte fått huvet ur röva med detta än...

Om allt går vägen med planering i min lilla värld så är kommer jag ställa upp med High elves, kan osta om min motståndare gör det annars kan det bli endast killar utan studieskulder hos magimästarna som dyker upp.

Men som sagt, 50-50 att jag lökar ur...
You never run out of things that can go wrong

lt pain

Fan vad alla pratar ost .....tänk på mig som har laktosmage!  :pottytrain5:

Ja just det....jag vill också kriga, så mina små dvärgar får svänga sitt lurviga skägg!

Patrik
:wink:

Ewers

Bara för att Fia skall vara med vill jag vara med!

/F  8)

fia

det är bra Ewers.. jag tycker juh defenetift du ska vara med... jag fick så många tips och ideer på bsk att det ska bli kul att testa dom...
ny i stan

Boggalogg

Inte ens en vecka... Svärmor och jobb har sabbat mina lediga dagar fram till 13-helgen. Så jag får tyvärr löka ur... Stryk mig.
You never run out of things that can go wrong