Flipperspel på gedon?

Startat av Cliff Jr., september 13, 2004, 22.46

Föregående ämne - Nästa ämne

Flipperspel?

Ja!
8 (33.3%)
Dum eller?
6 (25%)
Kanske, om det innefattar aliens, babes eller stora vapen.
10 (41.7%)

Antal personer som röstat: 24

Omröstningen har avslutats: september 13, 2004, 22.46

Cliff Jr.

Vore ju ganska kul i mitt tycke, inte för att jag är på gedon sådär superofta, men ett flipper eller två skulle ju locka dit mig desto oftare.

kolla in på www.swedgames.com där kan man deala fram flipperspel & dessutom tjäna kosing på det, 50/50 eller liknande mot att swedgames får nyttja lokalen för att ställa dit sitt spel. Låter inte så dumt i mina öron i alla fall!

Kramar
Thomas, aka Clifford den yngre.

emil

:lol: Spontant känns det mer som "Dumt!", fast sedan så när man tänker efter är det ju så som datorerna funkar ungefär. Flipper kanske inte handlar så mycket om roll eller konfliktspel, men med tanke på vissa datorspel som spelas, så är knappast flipperspelsinriktningen ngt nytt.

Bara det är stora vapen, våld å babes :wink:

Niklas

Inga mer diskställ på Gedon!!! Nooooooo...

Martin Larsson

Jo jo jo jo jo jo jo jo jo jo :!:  :!:  :!:  :!:  :!:

Det är en skitbra idé, flipper är FETT kul :D

Dessutom blir man ju lite nostalgisk när man tänker på det flipper som fanns på geddon när man kom dit för första gången. Dock tror inte jag som Nisse att ett nytt flipper kommer att samla disk, eftersom det FUNGERAR och kommer att spelas på. Folk som varit på Lincon vet hur poppulära deras flipper brukar vara :wink:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Clifford

Swedgames hade kanske inte så görhäftiga flipperspel, eller? Vad vet jag...Men hursomhelst, gäller deras erbjudande flipperspel?

Apanpapan

Flipperspel låter som fan och det kostar pengar som gedon inte får. Jag tycker det är en skitkass idé.
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

Lobotommie

Citat från: "Apanpapan"Flipperspel låter som fan och det kostar pengar som gedon inte får. Jag tycker det är en skitkass idé.

Håller faktiskt med hur otroligt det än låter
"Legoknektar kan ej dö vi bara omgrupperar vid helvetets port!"

Björn

Nu kanske det låter som att jag är oreserverat positiv, men det är jag inte...

Nu är jag ingen expert på flipper men borde man inte kunna "sänka volymen" på saken.  

Dessutom, att det inte är pengar som geddon får, har ni läst Swedgames erbjudande, OM det stämmer, så är det ju pengar som geddon får.

Martin Larsson

Citat från: "Björn"Dessutom, att det inte är pengar som geddon får, har ni läst Swedgames erbjudande, OM det stämmer, så är det ju pengar som geddon får.

För att vara realist: det e inte en chans i helvete att Pasi läst innan han bölade :shock:  Om Geddon kan, vilket det verkar som, tjäna pengar på det hela så ÄR det bra. Face it: Geddon behöver fler sätt att få in kulor i kistan :!:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Clifford

Haha, vi ska suga ut alla femmor ur föreningens medlemsfickor medelst flipperspel! Pengar som kanske iofs skulle gått till kiosken...

Nåväl, jag är för/emot jernet!

deadbolt

jag är för, förutsatt man kan få ner volymen/ställa det där det inte stör. helt ok sätt att få in pengar på, det är ju inte tvång på att spela det, lika lite som att spela ukkelele.
“Elvis is that which is. Bigfoot is that which was. Space aliens are that which will be. The Holy Trinity of white-trash religion. "

Cliff Jr.

Kan hålla med om att det vore bra om man kan skuffa in det i nåt rum där volymen inte stör folk så mycket. Men nog ska man kunna förhandla fram en deal där gedon får en del av förtjänsten mot att uthyraren får nyttja lokalerna. Det gäller säkerligen för fler företag än swedgames.

Och ett diskställ tror jag inte det blir, för som Martin påpekar kommer spelet att fungera och därmed användas. Den som tycker att det är dumt att det kostar pengar MÅSTE ju faktiskt inte spela. Precis som man inte MÅSTE betala för datorerna om man inte använder dem.

I mina ögon är det som så att ifall gedon kan få in ett flipperspel utan att pröjsa en spänn för det, och om man dessutom får del i vinsten, så är det skitbra för alla som tycker flipper är kul, samtidigt som det egentligen inte är något negativt för de som inte tycker att flipper är kul.

Det är ju inte värre än att man kan kolla med lite olika uthyrare vad man kan få för deals. Får man en schysst deal kan man ju ha en omröstning på gedon eller så kan styrelsen vara diktatorisk och ta ett beslut om det hela.

Hej hå
Thomas

Cliff Jr.

Citat från: "Clifford"Swedgames hade kanske inte så görhäftiga flipperspel, eller? Vad vet jag...Men hursomhelst, gäller deras erbjudande flipperspel?

Dom har Starship Troopers & Who Dunnit iaf, två spel som är riktigt bra. Dock står dessa under "Till salu", så frågan är om de går att hyra.

Det är väl bara att skriva & fråga antar jag :)

Apanpapan

Hur det än är i helvetet så tycker jag att ett flipperspel i lokalen suger fett. Skiter i om det handlar om kulor till gedon. Iof om man skyfflar in skiten i datasalen så kan jag acceptera det.
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

Niklas

Kan vi inte skaffa dit Laserdome oxå?